Мінфін - Курси валют України

Встановити
20 грудня 2017, 11:48

Олива для ГБО: спеціальна і універсальна

Для двигунів з ГБО є спеціальні оливи, а є універсальні, що підходять і для рідкого, і для газового палива. Для того щоб зрозуміти сферу застосування універсальних олив, потрібно читати тилову етикетку, де вказується технічна інформація про продукт. Наприклад, у універсальної, отриманої з газу оливи Shell Helix Ultra інформація про його придатність для використання в двигунах авто, що працюють на газі, вказується саме в технічній інформації про продукт на тиловій етикетці.

Для пропан-бутанової суміші LPG (Liquefied petroleum gas), на якій працюють сьогодні мільйони українських автомобілів, характерні певні особливості. Тих, які впливають на умови змащення, не так вже й багато. Якщо порівнювати з бензином, газ згорає при більш високій температурі і до того ж горить повільніше. Це істотно позначається на деяких процесах в камері згоряння.

Без нагару

Більш висока температура згоряння палива при незмінних параметрах системи охолодження призводить до підвищення температури в циліндрі. Це означає, що створюються додаткові умови для утворення нагару на деталях. А нагар на поршнях, нагадаємо, призводить до прискореного зносу стінок циліндрів і падіння компресії, загалом, до передчасного зносу двигуна. Також нагари на поршнях погіршують охолодження поршнів, що призводить до порушень їх роботи, поломки поршня або навіть руйнування камери згоряння двигуна. Тому в двигунах з ГБО рекомендується застосовувати оливу, менш схильну до нагароутворення.

На тлі таких вимог моторна олива Shell Helix Ultra виглядає просто ідеальною: її базова основа, отримана з природного газу за технологією GTL (Gas To Liquids), в принципі не містить речовин, які з часом перетворюються на нагар і лаки. Тобто навіть при згорянні в циліндрах газу з підвищеною температурою поршні і інші деталі залишаються чистими. А значить, стінки циліндра не будуть поліруватися абразивом у вигляді вуглецевих відкладень, і поршневі кільця не будуть залягати в своїх канавках, знижуючи компресію.

І якщо вже ми говоримо про ресурс двигуна, не можна не згадати відсутність у синтезованих з газу оливах Shell сірки. Яка, з'єднуючись з вологою (конденсатом), утворює агресивні речовини і провокує корозію високонавантажених деталей двигуна, прискорюючи їх знос.

Термічна стабільність

Фронт полум'я в циліндрі при роботі двигуна на газі поширюється повільніше, ніж при використанні бензину – оскільки газ горить повільніше. Тому чимала частина робочої суміші догорає в камері згоряння вже на такті робочого ходу, що знову ж таки призводить до додаткового нагрівання оливи. Це вимагає від останньої високої термічної стійкості – насамперед, збереження в таких умовах миючої та диспергувальної властивостей, тобто здатності очищати двигун і виносити до фільтру продукти забруднення. Властивості оливи Shell Helix Ultra тут будуть якраз доречні, вона з самого початку має такі характеристики. І висока термостійкість заявлена як основна перевага всієї лінійки, оскільки її базу синтезовано не з нафти, а з природного газу за фірмовою технологією GTL – Shell PurePlus. Також однією з головних відмінностей лінійки Helix Ultra є збереження початкових характеристик протягом всього терміну служби від заміни до заміни.

Додаткову чистоту двигуна – а значить, і його захист від зносу – забезпечує ще одна фірмова технологія Shell – Active Cleaning Technology. Це не чергова модифікація миючої присадки, а механізм, що працює на випередження – перешкоджає осадженню нагару на деталях двигуна.

Береже свічки

Ще одна особливість двигунів, що споживають не тільки бензин, а й пропан-бутан – більш суворі вимоги до високовольтної частини системи запалювання. Газо-повітряну суміш складніше, ніж бензо-повітряну, «пробити» іскрою, тому потрібно стежити за зазором свічок запалювання, а також за їх чистотою. Отже, дуже важливо, щоб олива не «брала участь» у процесі нагароутворення на виступаючих частинах камери згоряння. Тому для автомобілів з ГБО зазвичай рекомендуються оливи зі зниженою сульфатною зольністю – чим, власне, і виділяється серед інших «шеллівська» синтетика Helix Ultra, отримана з природного газу. Відповідно, свічки в моторах, заправлених цими оливами, залишаються чистими, що сприяє правильній, ефективній роботі двигуна і на бензиновому, і на газовому паливі.

За матеріалами: https://www.autocentre.ua

Коментарі - 5

+
+10
AleksandrBank
AleksandrBank
20 грудня 2017, 12:34
#
Спасибо за познавательною статью.

Использование ГБО — убивает двигатель и износ его быстрее происходит
+
+50
oleg p
oleg p
20 грудня 2017, 13:58
#
Я дещо не згідний із думкоб автора- при роботі двигуна на газі масло навпаки чистіше і відкладень на деталях майже немає… Тобто найсильніше зношується масло на дизельних двигунах, потім бензин а потім газ… якщо хтось захоче спорити то не варто бо такі висновки показала практика ще з часів ссср.А от те що газ важче згорає, більша температура згоряння це факт і саме це і є негативною стороною lpg- більше зношується клапанний механізм, і якщо немає гідрокомпенсаторів зазорів клапанів то необхідно не менше ніж в два рази частіше регулювати зазори...і, що найважливіше- пам'ятайте що газобалонне обладнання ставлять для економії коштів і нів'якому разі не можна викокистовувати двигун на посну потужність бо після 4000-5000 обертів імовірний прогар клапанів, а якщо у вас 4 покоління і вище то комп'ютер повинні були налаштувати на автоматичне переключення з газу на бензин, це повинно відбуватись майже не помітно… запам'ятайте- на газу при правильній експлуатації, двигун здатний «проїхати» на багато більше ніж на бензині, і, звичайно ж, якщо певна компанія розробляє масло спеціально для роботи на газу то це масло імовірно краще підходить для такої експлуатації ніж звичайне масло… а в наших суворих реаліях дуже багато водіїв просто забувають як відкривається капот автомобіля, не говорячи про періодичний і постіййний огляд, і авто просто вмирає…
+
0
Nline
Nline
20 грудня 2017, 14:37
#
Дякую за цікаву викладку. Тепер зрозумів навіщо при обертах вище 4000 вмикається бензин. Висновок, якщо хочешь дати «коксу» перемикаешся на бенз і вперед, а якщо хочешь економити тоді «пенсія стайл» :)
+
0
Александр Платонов
Александр Платонов
27 грудня 2017, 11:30
#
Отже є велике «але». Чи є у вас інформація про проблеми прогріву двигуна на газу? Адже температура зростає швидше, ніж це враховано для бензинової суміші.
+
0
Nline
Nline
27 грудня 2017, 15:51
#
Немає, при цьому кажуть що дуже важливо щоб рівень охолоджуючої рідини був не меньше мінімуму, тому що редуктор, як і двигун, не повинен перегріватися.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися