У рамках підготовки до нової реальності Ford Motor Company спільно з Вірджинський інститутом техніки і транспорту провела дослідження реальної реакції людей на дорогах громадського користування на автономний автомобіль, який сигналізує про свої наміри, передає Автоцентр.
Ford тестує мову візуальної комунікації для безпілотних автомобілів
Дослідники розглядали можливість виведення текстових повідомлень на дисплей, але це вимагало б знання всіма певної мови. Символи були відкинуті, оскільки користуються низьким рівнем визнання серед користувачів. Врешті решт вчені звернулися до світлових сигналів.
Світлові сигнали, що повідомляють про гальмування або намір зробити поворот, уже стандартизовані та є загальнозрозумілими. Тому світлову індикацію визнали найбільш ефективним засобом для створення протоколу візуальної комунікації для автономних автомобілів.
Фахівці Ford розробили абсолютно нові світлові сигнали, які повідомлять людей навколо про те, що автомобіль рухається в автономному режимі, поступається дорогу або готовий почати рух після зупинки.
Для цього над лобовим склом автомобіля Ford Transit Connect закріпили світлову панель. Шість відеокамер високої роздільної здатності забезпечили кругову зйомку реакції людей навколо.
Щоб імітувати рух у повністю автономному режимі дослідники також розробили інноваційне крісло-костюм, яке приховує людину за кермом. Костюм із людиною всередині виглядає як звичайне автомобільне крісло і створює ілюзію повністю автономного автомобіля без водія.
Ця імітація виявилася безцінною для оцінки реакції людей навколо та їхньої поведінки при зустрічі з «безпілотниками» в реальному міському середовищі.
Для цього над лобовим склом автомобіля Ford Transit Connect закріпили світлову панель. Шість відеокамер високої роздільної здатності забезпечили кругову зйомку реакції людей навколо. Щоб імітувати рух у повністю автономному режимі дослідники також розробили інноваційне крісло-костюм, яке приховує людину за кермом.
Костюм із людиною всередині виглядає як звичайне автомобільне крісло і створює ілюзію повністю автономного автомобіля без водія. Ця імітація виявилася безцінною для оцінки реакції людей навколо та їхньої поведінки при зустрічі з «безпілотниками» в реальному міському середовищі.
Після цього команда дослідників приступила до експерименту з використання трьох різних видів світлових сигналів для сповіщення людей навколо про «наміри» штучного інтелекту автомобіля:
Поступаюся дорогою: два білих прямокутника, що рухаються з боку в бік. Показують, що автомобіль готовий дати дорогу аж до повної зупинки;
Рух у автономному режимі: суцільне немиготливе біле світло, яке означає, що автомобіль рухається в повністю автономному режимі;
Початок руху: біле світло, що швидко миготить, яке означає, що автомобіль рушає з місця після повної зупинки.
Ford вже працює з кількома галузевими організаціями над створенням промислового стандарту, зокрема Міжнародною організацією зі стандартизації та Міжнародним товариством автомобільних інженерів (SAE International).
Загальний інтерфейс для візуальної комунікації, який може зрозуміти більшість людей і який зможе працювати на будь-якому автономному автомобілі, допоможе безпечно інтегрувати автономні автомобілі в сучасні транспортні системи.
Ford також визнає необхідність у протоколі комунікацій із незрячими людьми або людьми зі слабким зором. Дослідження, присвячене пошуку вирішення даної проблеми, уже стартувало в рамках іншого проекту.
Коментарі