Multi від Мінфін
(8,9K+)
Оформи кредит — виграй iPhone 16 Pro Max!
Встановити
25 вересня 2013, 11:31

Історія одного стартапу, або як заробити на репетиторах англійської

Підприємець Кирило Бігай розповів порталу «Мінфін», як підвищений попит українців на послуги навчання англійської мови наштовхнув його на створення власного стартапу, і які подальші плани проекту Preply.

Проба пера

Свій перший стартап, запущений у серпні 2011 року, випускник київського Політеху (КПІ) Кирило Бігай (на фото зліва) назвав FindGuru. Це був сервіс, який допомагав шукати всілякі освітні курси у всіх областях України — від мовних шкіл до занять йогою. Свою ідею команда Кирила Бігая презентувала в інкубаторі EastLabs. Акселератор дав «зелене світло» та інвестував 20 тис. грн . доларів у вдосконаленні моделі.

Preply дозволяє знайти репетитора англійської у своєму місті і навіть біля своєї станції метро. Познайомитися з репетитором можна як за відгуками, так і за допомогою відео презентації.

Проте вже на початковому етапі виявилося, що запропонована модель надто трудомістка. Курси повинні були самостійно займатися своїм обліковим записом на сайті, але стимулювати їх до цього і контролювати процес забирало занадто багато часу.

Цілком відмовитися від проекту Кирило не захотів. Тим більше, що на той час вже була сформована команда, яка присвятила багато часу розробці сервісу. Виходом із ситуації стала якась модифікація первісного задуму.

Так було створено Preply — спеціалізований сервіс з пошуку мовних курсів та репетиторів іноземних мов. Він зручний тим, що допомагає вибрати найбільш відповідного репетитора (у тому числі для занять з Skype) на основі відгуків, оцінок студентів та відео презентацій. У сервісі також є функція пошуку репетиторів мови за специфічними сферами — юридичною, бізнесовою тощо.

Закордонний вояж

Після проведеного апгрейду проектом зацікавилися українські та американські інвестори. І Preply отримав запрошення запровадити ідею на американському ринку. Кирило Бігай вважав це чудовою нагодою довести проект до досконалості та вивчити потенціал закордонного ринку. Вже у жовтні 2012 року команда Preply вирушила до США.

Американське турне виявилося не зайвим із погляду нового досвіду. Але закріпитись на цьому ринку з першої спроби не вдалося. Маркетингові витрати виявилися набагато більшими, ніж можна було уявити собі. На місяць на розвиток проекту йшло близько 25 тис. доларів.

Наприкінці 2012 року команда Preply усвідомила, що для успішного просування проекту в США просто не вистачить коштів і повернулася до України. Вчасно ухвалене рішення допомогло зберегти отримані інвестиції для реалізації ідеї на внутрішньому ринку.

З обновкою

Команда Preply: Сергія Лук'янов, Кирило Бігай та Дмитро Волошин

Реалізувати ідею в Україні довелося вже оновленою командою. Комусь не вистачило мотивації, хтось просто не впорався. Труднощі при формуванні колективу Кирило Бігай вважає одними з найскладніших, з якими він зіткнувся під час удосконалення проекту. За час існування колектив Preply змінювався тричі.

Сьогодні команда складається з трьох хлопців: Кирила Бігая, Дмитра Волошина та Сергія Лук'янова. Самі вони називають себе хастлером, хакером та хіпстером.

Кирило Бігай — команда hustler. Він займається комунікацією з клієнтами, фінансами та частково маркетингом. Дмитро Волошин — hacker команди. Він відповідає за програмування та маркетинг. Сергій Лук'янов — hipster команди. Він відповідає за інтерфейс продукту та продумує, як саме має працювати платформа, і що отримають її користувачі.

Англійська як двигун прогресу

В Україні знання англійської мови автоматично підвищує зарплату керівника вищої ланки на 15%, а зарплату керівників середньої ланки та спеціалістів — на 20−40%. Не складно здогадатися, чому в українських мегаполісах спостерігається підвищений попит на послуги шкіл іноземних мов та репетиторів.

З іншого боку, і постачальників цієї послуги більш ніж достатньо. І конкуренція за клієнтів серед шкіл та репетиторів дуже висока. Хороший маркетинг вимагає значних витрат, а як продавати свої послуги, якщо маркетингового бюджету немає? У цьому світлі ідея Preply є досить перспективною для внутрішнього ринку.

Сьогодні на сайті зареєстровано близько 600 репетиторів. До проекту їх залучають за допомогою оголошень на сайтах для пошуку роботи. У чому перевага Preply? Репетитори як «комісії» за залучення студента перераховують сервісу оплату за перше заняття. Поки що це приносить лише 1200 доларів на місяць.

Кирило Бігай розраховує, що кількість репетиторів зросте, і бізнес-модель можна буде змінити. Якщо репетитор налаштований на довгострокову співпрацю з Preply, то, крім оплати за перший урок, можна буде запровадити і комісію за наступні заняття. Натомість репетитор отримає додаткові рекомендації від Preply для студентів.

Автор: Тетяна Кривенко

Коментарі - 1

+
0
SegeyT
SegeyT
6 травня 2015, 14:36
#
Если вам по работе необходимо общаться с англоязычными партнерами или коллегами, для совершенствования языка рекомендую preply.com. Оцените Preply
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися