Читачі «Мінфіну» досить часто скаржаться на складнощі з переказами SWIFT, зокрема через Приватбанк. Нещодавно випала можливість перевірити сервіс на собі. На жаль, без труднощів не обійшлося.
Чому регулярний SWIFT-переказ зайняв майже годину
Користувач із 10-річним стажем
Ще декілька років тому Приват був, мабуть, єдиним банком, через який можна було відправити міжнародний SWIFT-переказ онлайн, без відвідування відділення.
Автор цієї статті щорічно робить декілька невеликих SWIFT-переказів до Європи (переважно до Німеччини та Австрії) з 2011 року. Через Приват — з 2016 року.
Увага — на реквізити
Особливих проблем не виникало, за винятком одного випадку. У 2017 р. переказ в Австрію повернувся наступного дня через неправильне найменування його одержувача. Пам'ятається, що витрати склали близько $50.
Тому з реквізитами варто бути дуже уважними, причому не лише номерами BIC та IBAN!
Справа в тому, що європейські контрагенти дуже часто надають лише номери. Теоретично цього цілком достатньо для однозначної ідентифікації одержувача: BIC/SWIFT дає відомості про банк, в IBAN «зашитий» номер рахунку одержувача.
Проте вітчизняні банки чомусь вимагають точну назву отримувача та його адресу! Якщо під час зарахування коштів на рахунок одержувача виявиться розбіжність, то переказ повернеться.
Питання можуть бути і з комісіями. За фактом може зняти більше, ніж заявлено. Це залежить від маршруту платежу — кількості банків посередників. Однак на практиці якихось проблем у цьому плані не виникало.
Останнім часом SWIFTи почали ходити набагато швидше. Контрагенти повідомляли про отримання грошей вже наступного дня. Тоді як раніше «задоволення» могло тривати 2−3 дні.
Читайте також: SWIFT-платежі: вся правда про комісії та грошові траси
Складнощі з переказом
Останні 3 роки я регулярно виконую один переказ на 1250 євро за досить специфічні послуги, надані німецьким інститутом. Достатньо сказати, що подібних переказів із країни загалом робиться максимум три на рік.
Черговий платіж здійснювався через оновлену веб-версію «Приват24».
Перша неприємність — не вдалося підтягнути з архіву минулий платіж, щоб просто повторити його. Як це було рік тому під час здійснення попереднього переказу.
Щоб не вбивати реквізити власноруч і не помилятися, можна прикріпити файл з реквізитами, наприклад, інвойс. Все було зроблено, але при збереженні система почала «сваритися» на полі, в якому вказується розшифровка призначення платежу. Що саме не так — не повідомлялося. Виникло відчуття, що спілкуєшся в кабінеті платника податків…
Стара добра версія
Швидкість реакції онлайн-підтримки залишила бажати кращого.
Потрібний фахівець, який підключився до розмови, спочатку порадила прибрати крапки із комами, потім нижні підкреслення. Коли не допомогло, порекомендувала перейти до старої версії «Приват24».
Спрацювало! Там і попередній платіж підтягнувся з архіву, залишалося лише повторити його.
У автора цієї статті проблеми із новими версіями не вперше. Щось подібне було у «Приват24» для підприємців.
Читайте також: Чому банки стопорять перекази в рамках е-ліміту і що з цим робити
Скільки коштує
За SWIFT-переказ списали 507 грн, що відповідає заявленим перед переказом 16,6 євро.
Рік тому за такий же переказ було списано 546 грн, але курс євро тоді був значно вищим.
Розмір фактично списаної комісії відповідає вартості послуги, зазначеної у тарифах банку:
- 0,5% від суми, але не менше 5 грн і не більше $500 плюс
- $12 — за курсом НБУ.
Коментарі - 3
Страна барыг.
Нормальный европейский банк делает за $10.