Мінфін - Курси валют України

Встановити
AnticollectorUA
AnticollectorUA Антиколектор
Зареєстрований:
22 червня 2019

Останній раз був на сайті:
13 березня 2023 о 22:30
Підписчики (6):
Sergei71
СЕРГЕЙ харьков
42 року
Svetik1225
Svetik1225
Xman
Михаил AG
48 років, Киев
Guslik
Oleg M
Киев
GAO
GAO
naumenko1976
naumenko1976
49 років
AnticollectorUA — Антиколектор
Голова
13 лютого 2023, 10:35

Правила роботи колекторів та права споживачів

Якщо ви стикнулися з роботою колекторів, тоді повинні знати про свої права та права колекторських організацій.

Колекторська компанія – це юридична особа, включена до реєстру колекторських компаній, яка в інтересах кредитодавця (первісного кредитора) та/або нового кредитора (у разі заміни первісного кредитора) відповідно до договору з таким кредитодавцем та/або новим кредитором має право здійснювати врегулювання простроченої заборгованості.

Новий кредитор – це також юридична особа, котра в установленому законодавством порядку набула за цивільноправовим договором або з інших підстав заміни кредитора в зобов’язанні права вимоги за
договором про споживчий кредит або іншим договором.

Варто пам’ятати, що на законних підставах діють лише ті колектори, які включені до відповідного
реєстру колекторських компаній, таку вимогу прописано в Законі України «Про споживче кредитування».

Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту споживачів
при врегулюванні простроченої заборгованості» встановлено виключний перелік способів
дозволеної взаємодії колектора зі споживачем фінпослуг.

Що дозволено колекторам?

Колектори мають право проводити телефонні та відеопереговори, особисті зустрічі зі споживачем.

Проведення особистих зустрічей можливе виключно з 9 до 19 години, за умови, що особа, з якою здійснюється взаємодія, не заперечує проти проведення з нею зустрічі та попередньо надала згоду на особисту зустріч під час телефонної розмови або окрему письмову згоду на це, а місце і час зустрічі підлягають обов’язковому попередньому узгодженню.

Колектори мають право надсилати текстові, голосові та інші повідомлення лише упродовж певного часу.

Колектори мають право надсилати поштові відправлення із позначкою «Вручити особисто» за місцем проживання (чи перебування) або за місцем роботи фізичної особи.

Під час першого контакту зі споживачем колектор зобов’язаний повідомити власне ім’я, назву компанії, яку представляє, контакти для зв’язку, правову підставу взаємодії, розмір боргу та неустойки за прострочення тощо.

Також законодавством обмежено максимальну частоту такої взаємодії.

Що заборонено колекторам?

Колекторам заборонено шукати та використовувати дані щодо графіка роботи боржників, стану їх здоров’я,
зустрічей, мандрівок та інформацію в соцмережах.

Колекторам заборонено використовувати погрози, шантаж, вчиняти психологічний та фізичний тиск.

Колекторам заборонено вводити в оману споживача щодо строку погашення та розміру боргу, вимагати компенсувати роботу колекторів та вартість заходів, спрямованих на погашення боргу;

Колекторам заборонено взаємодіяти з 20.00 до 9.00, а також у вихідні, святкові та неробочі дні за власної ініціативи колекторів.

Колекторам заборонено користуватися сервісом автодозвону більше 30 хвилин на добу;

Колекторам заборонено повідомляти третіх осіб про наявність заборгованості чи вимагати від них прийняти на себе зобов’язання щодо заборгованості, якщо інше не вказано у кредитному договорі.

Колекторам заборонено шкодити репутації споживача;

Колекторам заборонено зустрічатися з боржником без повідомлення та погодження цієї зустрічі;

Колекторам заборонено взаємодіяти з боржником та пов’язаними особами у випадку, якщо людина перебуває в лікарні, є недієздатною або обмеженою в дієздатності особою, інвалідом 1 групи або неповнолітньою особою з моменту отримання підтверджувальних документів.

Колекторам заборонено взаємодіяти більше двох разів на добу, окрім випадків, коли ініціатива йде від боржника (взаємодія за допомогою засобів зв’язку вважається такою, що відбулася, якщо особі передано інформацію про розмір простроченої заборгованості, порядок її погашення, розмір неустойки та інших платежів, що стягуються у разі невиконання зобов’язань за договором про кредит або відповідно до закону).

Що робити якщо колектори порушують закон?

Якщо колектори порушують вище зазначені права споживачів, слід звернутися з відповідною скаргою до Нацбанку, оскільки НБУ має повноваження на захист прав споживачів фінансових послуг і регулює поведінку банків та небанківських фінансових установ щодо їхніх клієнтів.

Подати скаргу можна на електронну пошту nbu@bank.gov.ua або скористатися онлайн форма.

Джерело: Громадська організація «Антиколектор»

Переглядів: 306, сегодня — 0
Стежити за новими коментарями

Коментарі - 2

+
0
СЕРГЕЙ харьков
СЕРГЕЙ харьков
13 лютого 2023, 11:21
#
Спасабо, но мало толку на них нужно всем писать…мне дают выписку по кредиту …а тупо плати …я готов оплатить, но почестному % как в договоре
+
0
AnticollectorUA
AnticollectorUA
13 лютого 2023, 11:26
#
Якщо скарга до НБУ вмотивована, толк буде.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися