Multi від Мінфін
(8,9K+)
Оформи кредит — виграй iPhone 16 Pro Max!
Встановити
21 грудня 2025, 16:04

З 2026 року НБУ почне перевіряти банки на рівень інклюзивності — Пишний

Національний банк України анонсував суттєві зміни у системі нагляду за фінансовими установами. Регулятор ухвалив принципове рішення включити оцінку доступності фінансових послуг до переліку обов'язкових інспекційних процедур. Це стало реакцією на проблеми, з якими стикаються ветерани та люди з інвалідністю при обслуговуванні у відділеннях. Про це повідомив голова Національного банку України Андрій Пишний на своїй сторінці у Facebook.

► Підписуйтесь на телеграм-канал «Мінфіну»: головні фінансові новини

Реакція на інцидент з ветераном

Останню в цьому році зустріч із керівниками найбільших банків регулятор присвятив темі безбар'єрності. Каталізатором розмови став нещодавній інцидент із ветераном Русланом Книшем, який зіштовхнувся з проблемами в обслуговуванні.

У Нацбанку наголошують: це не проблема однієї конкретної установи, а виклик для всієї системи. Провівши оперативний аналіз регуляцій, в НБУ дійшли висновку, що чинні правила дають банкам достатньо гнучкості, аби уникати таких ситуацій.

Що зміниться для банків

Починаючи з 2026 року, доступність послуг стане предметом офіційної інспекційної оцінки НБУ. Інспектори перевірятимуть банки за такими критеріями:

  • Стратегія: чи є інклюзивність частиною планів розвитку банку.
  • Процеси: як налаштована організаційно-функціональна робота.
  • Продукти: чи адаптовані вони для людей з інвалідністю.
  • Персонал: чи проходять співробітники відповідне навчання.

Вимоги до фінустанов вже зараз

Не чекаючи 2026 року, НБУ очікує від банків негайного перегляду внутрішніх процедур. Йдеться про широкий спектр змін: від усунення фізичних бар'єрів у відділеннях до адаптації договорів та впровадження альтернативних способів ідентифікації клієнтів (що особливо важливо для людей з пораненнями).

Автор:
Ярослав Голобородько
Редактор стрічки новин, журналіст Ярослав Голобородько
Пише на теми: Макроекономіка. Фінанси. Інвестиції. Фондові та валютні ринки. Крипто. Telegram: @goloborodko_ua

Коментарі - 29

+
+45
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
21 грудня 2025, 16:37
#
В результате все новые затраты переложат на конечного потребителя.
+
0
Три літри
Три літри
21 грудня 2025, 20:11
#
А хто ще має це оплачувати?
Будь який каприз за ваші гроші.

В особливо обдарованих суспільствах за це платять всі платники податків бо це фінансує держава, а не клієнти. Тоді ти заплатиш за те щоб хтось мав інклюзивну можливість в банку про існування якого ти може і не знав.
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
22 грудня 2025, 18:46
#
Я этой инклюзивсости особо не замечал — когда супруга проходила (я все время сопровождал) ВКК (3х этажное здание без лифта — ВКК на 3ем этаже) и МСЕК (очереди — мест сесть для всех нет — да еще на 2ой этаж там «бегали» люди без одной ноги и посылали из Одессы ехать недавно деокупированный Херсон)… да и помощи от государства не видал для инвалида 3ей группы!

Зачем оно вообще?
+
0
Три літри
Три літри
22 грудня 2025, 18:59
#
От дивно, в сусідній темі ти відстоюєш право опікуна працювати від імені клієнта в будь якому місці і умовах, а тут кажеш що нафіг та інклюзивність не потрібна. Як це все в одній голові вміщуєтся?
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
22 грудня 2025, 19:15
#
А ты читать хоть пробовал что я написал?

Или тупо писатель?

Она не работает там!!! где заведомо должна работать!!! А именно в медицинских государственных учреждениях!!!

Где контроль государства? Ответили мол должны спуститься на первый этаж — а по факту этого невозможно добиться!!! Ну вы же можете — правда нужно принять лишнюю дозу обезбола… всем пох!

Вижу только очередную схему по формальному вымогательству, и очередной волне закрытия малых банков.
+
0
Три літри
Три літри
22 грудня 2025, 19:25
#
А ты читать хоть пробовал что я написал?

Саме твій текст став основою мого коментаря

Она не работает там!!! где заведомо должна работать!!!

Тоді чому ти пишеш що вона не потрібна, клоуне?

Вижу только очередную схему по формальному вымогательству, и очередной волне закрытия малых банков.

Ти абзацем вище волаєш що немає контродю держави «Где контроль государства?» і відразу пишеш що контроль держави націлений на хабарництво та закриття дрібних банків.

Ти бухой, чи як в тебе виходить писати протилежні речі в сусідніх реченнях? Ти або хочеш щоб інклюзивність в банках була і згоден за це платити навіть якщо це потрібно не тобі, а комусь іншому. Або ти проти інклюзивності і тоді ти не скиглиш що твою дружину гонять по поверхах.
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
23 грудня 2025, 1:15
#
Потому что она не работает там где заведомо должна работать — медицинские государственные учреждения!!!

Нужно для начала менять систему правительства.
Разогнать шоблу — включая тебя!
Поменять налоговую систему.
И многое другое!

А бизнес оставить в покое!
+
0
Три літри
Три літри
23 грудня 2025, 7:11
#
До чого тут взагалі державні лікарні коли мова про банки?

Ти там прибухнув чи якого біса тебе кудись понесло і ти ще додатково в істериці бʼєшся?
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
23 грудня 2025, 7:38
#
Ты читать умеешь? Раз государство не способно справиться со своими обязанностями — то какое по какому право оно лезет в частный бизнес?
+
0
Три літри
Три літри
23 грудня 2025, 7:56
#
Раз государство не способно справиться со своими обязанностями — то какое по какому право оно лезет в частный бизнес?

Клоуне, забов’язаня держави записані в законах, а не в твоїй голові. Немає закона — немає забов’язань.

Ти тут в припадку б'єшся що тобі не вистачає інклюзивності у лікарні, при цьому проти того щоб інклюзивність була в банках.

Ти визначись нарешті що ти хочеш: чи щоб була регуляція що до інклюзивності за яку ти будеш платити, чи щоб її не було як і інклюзивності.
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
23 грудня 2025, 9:27
#
Таким образом ты утверждаешь, что инклюзивность в государственных медицинских учреждениях — не предусмотрена законом. Цикаво…

А я думал это необходимое условия вообще для работы медицинских учреждений… особенно государственных.

Я не боюсь что инклюзивности не хватает — в Одессе инклюзивност просто отсутсвует на ВКК и МСЕК!
+
0
Три літри
Три літри
23 грудня 2025, 9:30
#
что инклюзивность в государственных медицинских учреждениях — не предусмотрена законом. Цикаво…

вітаю з черговим відкриттям!
ти скільки років прожив не знаючи про це?
Бо сходи на входах більшості лікарень, як і в середині — побудовані ще за часів совка. До слова в совку після Другої світової була велика кількість інвалідів і нуль турботи про них з боку держави, та і суспільство не дуже переймалось.
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
23 грудня 2025, 9:33
#
Да, но по закону это сейчас необходимое условия для работы мед учреждений. Т.е. явно шли на нарушения законов.
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
23 грудня 2025, 13:19
#
т. е. государство в лице ВКК и МСЕК намеренно шло на нарушение своего же законодательства!
+
0
Три літри
Три літри
23 грудня 2025, 14:00
#
Да, но по закону это сейчас необходимое условия для работы мед учреждений. Т. е. явно шли на нарушения законов.

Яких саме законів?

т. е. государство в лице ВКК и МСЕК намеренно шло на нарушение своего же законодательства!

А вони яким боком до лікарень про яки ти писав?

Ну і нагадаю: ми взагалі то обговорюємо інклюзивність банків.
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
23 грудня 2025, 16:55
#
В Украине требования к инклюзивности медицинских учреждений регулируются целым комплексом нормативно-правовых актов — от международных конвенций до конкретных строительных норм.
Основные требования сосредоточены на двух аспектах: архитектурная доступность (пандусы, лифты, туалеты) и информационная доступность (шрифт Брайля, навигация).
1. Законы Украины
Это фундамент, который определяет права пациентов и обязанности государства:
Закон «Об основах социальной защищенности лиц с инвалидностью в Украине» (Статья 27 и 28): Прямо обязывает обеспечивать беспрепятственный доступ людей с инвалидностью к объектам социальной инфраструктуры, включая больницы и аптеки.
Основы законодательства Украины о здравоохранении (Статья 4, 6): Гарантируют равный доступ к медицинской помощи для всех граждан без дискриминации.
Закон «О регулировании градостроительной деятельности»: Запрещает принимать в эксплуатацию объекты, которые не соответствуют требованиям доступности.
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
23 грудня 2025, 16:55
#
2. Лицензионные условия (Постановление КМУ № 1393)
Это самый «строгий» инструмент контроля на сегодняшний день. С 30 марта 2024 года вступили в силу изменения, согласно которым:
Все медицинские центры и ФЛП, имеющие лицензию на медицинскую практику, обязаны иметь документ (экспертное заключение), подтверждающий доступность их помещений для маломобильных групп населения (МГН).
Без такого документа учреждение не может получить или продлить медицинскую лицензию.
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
23 грудня 2025, 16:55
#
3. Государственные строительные нормы (ДБН)
Это технический «рецепт» того, как именно должна выглядеть инклюзивность:
ДБН В.2.2−40:2018 «Инклюзивность зданий и сооружений»: Главный документ. Он устанавливает четкие параметры для пандусов (уклон не более 8%), ширины дверных проемов (не менее 0,9 м), обустройства санузлов и наличия тактильной плитки.
ДБН В.2.2−10:2022 «Учреждения здравоохранения»: Специальные нормы проектирования именно для больниц, которые учитывают движение каталок, специфику палат и операционных.
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
23 грудня 2025, 16:55
#
4. Национальная стратегия по созданию безбарьерного пространства
Инициированная первой леди Еленой Зеленской, эта стратегия (принята КМУ до 2030 года) делает инклюзивность приоритетом государственной политики. Она требует от медучреждений не только физических пандусов, но и:
Цифровой доступности (понятные сайты, электронные очереди).
Обучения персонала общению с людьми с различными формами инвалидности.
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
23 грудня 2025, 16:58
#
Проходили ВКК и МСЕК в 2023 году… Одесса… ненавижу эти организации!
+
0
Три літри
Три літри
23 грудня 2025, 17:58
#
Запрещает принимать в эксплуатацию объекты, которые не соответствуют требованиям доступности.

Як можна не прийняти в експлуатацію лікарню яка була побудована ще при Брежневі?
+
0
Три літри
Три літри
23 грудня 2025, 18:00
#
Проходили ВКК и МСЕК в 2023 году… Одесса… ненавижу эти организации!

Одночасно з цим ти проти того щоб інклюзивність була в банках🤦‍♂️

Ну і те що у вас в Одесі всі чхають на інвалідів — це ваша заслуга бо ви роками обирали русскій язиг замість того щоб обирати мера який буде не русскій мір будувати, а облаштовувати зручне місто.
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
23 грудня 2025, 21:08
#
Да требования от государства это филькина грамота — которую само государство же и игнорирует нарушая свои же законы!

А вот бизнес сам порешает — тут проще удаленное обслуживание и та инклюзиовность лесом идет по большему счету!
+
0
Три літри
Три літри
23 грудня 2025, 21:10
#
Пхах, знов ти против інклюзівності в банках при тому що влаштував істерику що тобі тої інклюзивності не вистачало в Одесі.
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
23 грудня 2025, 21:14
#
Где я писал что против?

я за — но что бы государство не вмешивалось — как самый главный коррупционер! — сам бизнес должен решать!
+
0
Три літри
Три літри
23 грудня 2025, 21:31
#
Где я писал что против?

ось тут, клоуне

А вот бизнес сам порешает

Правила по інклюзивності мають бути однакові для всіх тільки тоді це взагалі має сенс.
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
23 грудня 2025, 21:34
#
Только вот у государства! Украины! монополия нарушать свои же законы безнаказанно!

В Украине государство по факту и делам выступает самым главным беспредельщиком!
+
0
Три літри
Три літри
23 грудня 2025, 21:35
#
Ну типовий кацап: кричить що йому не вистачає інклюзивності і знов проти інклюзивності
+
0
Выживший После Бусификации
Выживший После Бусификации
23 грудня 2025, 21:37
#
Прикольно я выступаю против вмешательства государства в частный бизнес!
И тут тезис мол Я кацап — ибо считаю что государство Украина — самый главный коррупционер в Украине… прикольная логика!
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися