Multi від Мінфін
(8,9K+)
Оформи кредит — виграй iPhone 16 Pro Max!
Встановити
28 жовтня 2025, 15:52

Система єдиного податку потребує реформування за польською моделлю — Гетманцев

Система єдиного податку дійсно потребує істотного реформування за польською моделлю. Є Національна стратегія доходів, де це визначено. Про це заявив голова парламентського комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики Данила Гетманцева агентству «Інтерфакс-Україна».

► Читайте сторінку «Мінфіну» у фейсбуці: головні фінансові новини

Деталі

«Це ми зробимо після війни, точніше, це вже робитимуть наші наступники. Але точно це треба буде зробити і реформувати систему єдиного податку», — наголосив Гетманцев.

За його словами, для того, аби сьогодні, за існуючого законодавства, уникнути зловживань, у Державної податкової служби і Бюро економічної безпеки достатньо повноважень.

«От сьогодні у нас буде проходити засідання комітету, де ми будемо заслуховувати рітейл. Не виходячи навіть на перевірку, в мене є дані, де є подрібнення великого бізнесу на малий, а де його немає. Є АТБ, яке працює на одній чи двох юридичних особах і має оборот до 250 млрд грн, а є фірма, яка має оборот до 10 млн грн, а насправді має близько 50 „суб'єктів господарювання“ під одним брендом. Ми ж розуміємо, що так це не може працювати», — розповів голова Комітету.

Гетманцев зазначив, що реформа системи єдиного податку за польською моделлю — це не про збільшення податків, як це іноді подається «експертами». Це про те, що єдиний податок мають сплачувати дійсно малі або ті, хто мають оборот до EUR2 млн на рік. А ті, хто мають більший оборот, ніяк не зможуть нею користуватися.

Якщо говорити про торгівлю, то в Польщі передбачена ставка (єдиного податку) не 5%, а 3%. Тобто для певних видів діяльності передбачена менша ставка, ніж у нас. Але звичайно треба працювати чесно, не ховаючи обороти в необлікованому кеші. Тож ми маємо говорити в контексті урядової НСД та реформування єдиного податку не про підвищення податків, а про справедливість оподаткування і застосування системи саме для малого бізнесу, а не для середнього і великого, підсумував він.

Коментарі - 56

+
+180
EvilReptiloid
EvilReptiloid
28 жовтня 2025, 16:05
#
Хто ж вам, п(ом)ідорам, повірить. Ваша «польська модель» — це було 5% стало 10%. Особисто я свій ФОП закрив і перевідкривати не збираюсь. Дасть Бог доживу до кінця цього 314сдеця — перевідкрию в Польщі. Ото і буде моя «польська модель».
+
+25
Три літри
Три літри
28 жовтня 2025, 16:07
#
Не вперше підмічено: українці лише за кордоном починають сумлінно добримуватись ПДР та платити податки. А в Україні їм все не так.
+
+113
EvilReptiloid
EvilReptiloid
28 жовтня 2025, 16:09
#
Бо за кордоном людське ставлення до платників податків, а в Україні — ****. В нас чинуша всьому голова, а платник податків — безправний раб і тєрпіла.
+
+10
Три літри
Три літри
28 жовтня 2025, 16:17
#
В нас ФОП платить мізерний податок якому будь який поляк позаздрить. І податкова його не рухає.
+
+117
EvilReptiloid
EvilReptiloid
28 жовтня 2025, 16:23
#
Там податки лише трохи вищі. Проте їх не розкрадають у тебе на очах, а дійсно використовують для спільного блага, тому платити їх не в западло. А українські податки це як лити воду в решето. Чим більше платиш, тим товстішими стають годовані пики українських держаків. Інші ефекти відсутні.
+
+25
Три літри
Три літри
28 жовтня 2025, 16:24
#
Там податки лише трохи вищі.

Ага, трохи, так-так :D

Проте їх не розкрадають у тебе на очах

А Зьобра чого під слідством?

А українські податки це як лити воду в решето

А я могу найти приклади нерешата. Теж Велике будівництво під час якого відремонтували те що не ремонтувалось з часів совка.
+
+75
EvilReptiloid
EvilReptiloid
28 жовтня 2025, 16:32
#
Дик, а Данічка Гусощип заплатив податки зі своїх ****? Чи не панське то діло податки платити, а лише для холопів?
+
0
Три літри
Три літри
28 жовтня 2025, 16:36
#
а Данічка Гусощип заплатив податки зі своїх ****?

і заплатив, і задекларував на відміну від тебе
+
+60
EvilReptiloid
EvilReptiloid
28 жовтня 2025, 16:38
#
Звіздіш! Він же український а(бдр)ристократ. А податки то лише для простолюдинів. Вєталя Портніков чотко роз'яснив нам різницю між а(бдр)истократами і простолюдинами. У а(бдр)истократів — права у простолюдинів — обов'язки.
+
0
Три літри
Три літри
28 жовтня 2025, 16:50
#
Звіздіш! Він же український а (бдр)ристократ. А податки то лише для простолюдинів.

Чувак, це ти звездіш.
https://youcontrol.com.ua/catalog/individuals/declaration/0ac36352-8fa7-4c64-95d1-a643aa1413a4/
+
+15
EvilReptiloid
EvilReptiloid
28 жовтня 2025, 16:50
#
Сторінку хосту youcontrol.com.ua не знайдено

Браво!
+
+10
Три літри
Три літри
28 жовтня 2025, 16:53
#
Браво!

Це тому що **** з Мінфіну заміняють одни дефіси на інші, і це не єдине як вони спотворюють посилання.

На, спробуй ще раз
https://youcontrol.com.ua/catalog/individuals/declaration/0ac36352-8fa7-4c64-95d1-a643aa1413a4/

До слова якби тебе це справді хвилювало то міг би і сам знайти через Гугль: я витратив на це менше 5 секунд.
+
+15
EvilReptiloid
EvilReptiloid
28 жовтня 2025, 17:00
#
І що мені дасть ця сторінка? Ну задекларував Гусощип 10% від своїх реальних доходів. Ну я ж не можу перевірити скільки він насправді має зі своїх loho-тронів. Тому всі ці цифірки нічого не доводять. Проте брехати і лицемірити для українських держаків це як дихати, тому я в будь-якому разі йому не повірю.
+
0
Три літри
Три літри
28 жовтня 2025, 17:03
#
І що мені дасть ця сторінка?

Як що? Ти ж питав про сплату податків? Так от Гетманцев заплатив. А ти ні. То виходить що це ти аристократ, а Гетманцев простолюдин.
+
+15
EvilReptiloid
EvilReptiloid
28 жовтня 2025, 17:05
#
Звідки ти знаєш, що я не заплатив? Екстрасенс?
І звідки ти знаєш, що Гусощип заплатив за все, а не за 10% від своїх реальних доходів, чисто для відмазки? Теж екстрасенс?
І, до речі, а ти сам заплатив?
+
0
Три літри
Три літри
28 жовтня 2025, 17:09
#
Звідки ти знаєш, що я не заплатив?

А звідки ти знаєш що Гетманцев не заплатив?

І звідки ти знаєш, що Гусощип заплатив за все

Бо в нього є декларації.

І, до речі, а ти сам заплатив?

На відміну від тебе — так.
+
+15
EvilReptiloid
EvilReptiloid
28 жовтня 2025, 17:11
#
Бо в нього є декларації.

А звідки ти знаєш, що в деклараціях він показав ВСІ свої доходи, а не 10% чисто для відмазки?

На відміну від тебе — так.

Ну і я на відміну від тебе — теж так. Проте більше не збираюсь.

Янелох! Я должен только сваим папесмамой! (с) Шостий пожиттєвий президент України Вальдемар Незламський.
+
0
Три літри
Три літри
28 жовтня 2025, 17:16
#
А звідки ти знаєш, що в деклараціях він показав ВСІ свої доходи, а не 10% чисто для відмазки?

А звідки ти знаєш що там вказані не всі доходи?

Ну і я на відміну від тебе — теж так. Проте більше не збираюсь.

Ти на відміну від мене теж не сплатив? Дякую за зізнання в ухилянні від сплати податків.
+
+15
EvilReptiloid
EvilReptiloid
28 жовтня 2025, 17:17
#
Дякую за зізнання в ухилянні від сплати податків.

Дякую тобі за те ж саме!
+
0
Три літри
Три літри
28 жовтня 2025, 17:19
#
Дякую тобі за те ж саме!

Ні, на відміну від тебе я плачу податки — дарма ти мені дякуєш
+
+15
EvilReptiloid
EvilReptiloid
28 жовтня 2025, 17:21
#
Ти платиш податки так само як Гусощип. З 10% від реальних доходів.
+
0
Три літри
Три літри
28 жовтня 2025, 17:30
#
Ти платиш податки так само як Гусощип

Тут ти правий, Гетманцев та я платимо податки. Ти — ні.
+
0
EvilReptiloid
EvilReptiloid
28 жовтня 2025, 17:32
#
Гетманцев та ти дурите простодушних. А я — ні!
+
0
Три літри
Три літри
28 жовтня 2025, 17:36
#

А я — ні!

Так, ти чесно визнаєш що не платиш податки.
+
0
EvilReptiloid
EvilReptiloid
28 жовтня 2025, 17:38
#
Я чесно визнаю, що ви з Гетманцевим не платите податки. А я — так.
+
0
Три літри
Три літри
28 жовтня 2025, 17:41
#
Я чесно визнаю, що ви з Гетманцевим не платите податки.

Ти чесно визнаєш що пишеш маячню висмоктану з пальця.

А я — так

А ти так, податки не платиш. Сам чесно про це написав на початку.
+
0
EvilReptiloid
EvilReptiloid
28 жовтня 2025, 17:43
#
Я чесно НЕ визнаю що пишу маячню, висмоктану з пальця. А ти — так! Сам чесно про це написав на початку.
А ще я король величних норвезьких гірських тролів. А ти всього лише дрібний жалюгідний зелений гоблін!
+
0
Три літри
Три літри
28 жовтня 2025, 17:51
#
Я чесно НЕ визнаю що пишу маячню, висмоктану з пальця.

Ти тільки це і робив весь час вигадуючи що не сплатили інші і забувши що сам написав про те що не платиш.
+
0
EvilReptiloid
EvilReptiloid
28 жовтня 2025, 17:54
#
Жалюгідна відповідь! Ололо!
+
0
Три літри
Три літри
28 жовтня 2025, 18:39
#
Злився ухилянт
+
+12
zephyr
zephyr
28 жовтня 2025, 16:25
#
«а є фірма, яка має оборот до 10 млн грн, а насправді має близько 50 „суб'єктів господарювання“ під одним брендом. Ми ж розуміємо, що так це не може працювати», — розповів голова Комітету." — поэтому надо гасить 2ую категорию :D ну такой потешный гусьманцев. Главное, что не забывает трясти казино и прочих, чтобы сыну в Лондоне уютнее было. Пэтриот, как и многие другие.
В Украине, если и проводить реформы, то так: дети, родители, братья-сестры чиновника выехали за бугор не в отпуск- снимать с должности, проводить проверку имущества. Всё остальное- фуфло.
+
+22
Три літри
Три літри
28 жовтня 2025, 16:31
#
дети, родители, братья-сестры чиновника выехали за бугор не в отпуск- снимать с должности, проводить проверку имущества.

пише людина яка сама звалила за бугор якщо вірити її легенді

чувак, ти втратив право голосу в наших справах перетнувши кордон — згідно твоєї ж логіки
+
+12
zephyr
zephyr
28 жовтня 2025, 18:44
#
Так я чиновник, или нет? Какая же моя логика, если это про чиновников? Как всегда, балабол трехлитровый пришёл и оподливился.
+
0
Три літри
Три літри
28 жовтня 2025, 19:10
#
Так я чиновник, или нет?

Яка різниця? Чому чиновник не може мати родичів закордоном, а звичайний обсиратель може та більш того жити там сам? Де логіка?
+
0
zephyr
zephyr
29 жовтня 2025, 15:59
#
«Яка різниця?« — «В Украине, если и проводить реформы, то так: дети, родители, братья-сестры чиновника выехали за бугор не в отпуск- снимать с должности, проводить проверку имущества. Всё остальное- фуфло.» — вроде текста не много.
+
0
Три літри
Три літри
29 жовтня 2025, 16:13
#
вроде текста не много.

а логики взагалі ноль

якщо ти кажеш що чиновник не може бути чиновником якщо хтось з його родичів перебуває за кордоном то ти і свій рупор маєш прикрити бо ти сам за кордоном

+
0
zephyr
zephyr
30 жовтня 2025, 15:37
#
Балабол, ты не ответил, почему ты балаболил, а уже переключаешься на правильность. С тобой не имеет смысла вести обдуманные диалоги, потому что ты всегда балаболишь. Наверное, умрёшь, если не будешь балаболить, да?
+
0
Три літри
Три літри
30 жовтня 2025, 17:57
#
Коли немає чим пояснити чому ти тявкаєш ззакордону коли сам сказав що зв’язок з закордоном компроментує - самий час перейти до образ з ясельної групи дитячого садочка
+
+72
rudyy
rudyy
28 жовтня 2025, 17:13
#
Може гусьманцев щось добре зробив з 19 року для платників податків? Чи може є докази його порядності в роботі до 19 року? Чи ви вважаєте норма, коли кожний банк зобов’язаний жорстко спитати у (чи заблокувати) ФОПа, який довіряє більше готівці, а не сумам на рахунку, чому він знімає гроші після сплати податків? Це явище, які системно несеться з ОП, разом із порадами Кузьміна. Чи може нормально просто чомусь системно порушувати закон збоку чинної влади без відповідної реакції правоохоронних органів?
+
0
rudyy
rudyy
28 жовтня 2025, 17:15
#
Т9, не Кузьміна, а гусьманцева)))
+
0
propodail
propodail
28 жовтня 2025, 17:40
#
У Польщі дурна система. треба більше оподатковувати надбагатство. активи, а не працю.
+
+27
zephyr
zephyr
28 жовтня 2025, 18:46
#
В Польше, их система, новая которая, как раз и убила предпринимательство, да так, что половина свалила в Германию, а вторая- обмазалась землёй для выплат. В Украине просто нет столько грантовых денег, чтобы это провернуть. Но прицел гусьманцева- понятен: хочет бабоса и «регулятивности» для этого самого бабоса.
+
+15
propodail
propodail
29 жовтня 2025, 18:13
#
Ну так, а я про що? вони з дуже низької межі починають оподатковувати високо зарплати й прибутки. а люди з багатомільярдними активами як майже всюди нічого не платять
+
0
zephyr
zephyr
30 жовтня 2025, 15:40
#
Ну, оформившись с аграрной категорией, получая выплаты и продавая ноутбуки…внезапно, можно обходить их систему налогообложения. Правительство и налоговая не в курсе? В курсе. Но без цифр, европейский бюджет не отслюнявит правительству Польши бабосик в копилочку. Поэтому и говорю- у Украины нет миллиардов, которые готова была влить США в просто так, чтобы показать силу демократии, у Украины нет бабоса ЕС. Вот и всё.
+
0
propodail
propodail
30 жовтня 2025, 17:28
#
У нас десятки мільярдів від ЄС щороку фіндопомоги
+
0
zephyr
zephyr
31 жовтня 2025, 12:51
#
Вы, верите что эти миллиарды пустят на «поддержку» бизнеса и аграриев?)
+
0
Три літри
Три літри
31 жовтня 2025, 13:04
#
Ну це ти може вірити чи не вірити, а ми вже бачимо що ці гроші витрачаются на потреби населення.
+
0
vovan9870
vovan9870
29 жовтня 2025, 16:34
#
Навіщо взагалі піднімати цю тему, якщо це все планується через 10 років?
+
+15
Три літри
Три літри
29 жовтня 2025, 16:43
#
По-перше журналіст задав депутату питання, той відповів і Мінфін переповів відповідь тут для тих кому цікава думка цього депутата.

По-друге звідки ти взяв що це плануєтся через 10 років? Про реформування ФОП говорять вже багато років, одна з причин програшу папередника на виборах президента як раз можливо пов’язана з тим що його кишенькова партія та його кишеньковий кабмін напередодні виборів почали видавати дивні ідеї по тупому підняттю податків для ФОП, або взагалі забороні використовувати ФОП для деяких видів бізнесу. А це було сім (!) років тому, тож якщо відраховувати 10 років від 2018 то до реформ залишилось лише три.
+
0
SamBB
SamBB
30 жовтня 2025, 9:59
#
Як це кумедно називати чиюсь партію та кабмін «кишеньковими» на фоні слуг народу))
+
+15
Три літри
Три літри
30 жовтня 2025, 10:39
#
А чим БПП краще? Вона не голосувала по указці з Банкової, ця партіє є потужною політичною силою і ти можеш це продемонструвати це прикладами? Там є купа самостійних політиків які можуть мати думку яка не відповідає думці вождя? Єдине що не набрала монобільшість — от це різниця.

Те що СН це квінтессенція персоналістської партії яка по ступені маразма заткнула за пояс в БПП, і БЮТ, і Радикальну партію ніяк не відміняє що ті проекти є таким же шлаком. Є ще купа партій які були приватизовані чи просто перепродані, але канули в бездну так і не набравши будь яку популярніть, наприклад Аграрна партія, чи Партія простих людей.
+
+15
SamBB
SamBB
31 жовтня 2025, 8:23
#
Я не є лояльний до БПП пишу, пам’ятаю як вони луценку в генплокулоли пропихали.
Саме через те що в них не було монобільшості це скликання було схоже трохи на те як виглядала демократія.
З другою частиною Вашого допису повністю згоден, лише хочу додати що вона заткнула навіть партію регіонів часів януковича…
+
0
zephyr
zephyr
31 жовтня 2025, 12:54
#
«А чим БПП краще? Вона не голосувала по указці з Банкової, ця партіє є потужною політичною силою і ти можеш це продемонструвати це прикладами? Там є купа самостійних політиків які можуть мати думку яка не відповідає думці вождя? Єдине що не набрала монобільшість — от це різниця." — сам основатель БПП- бывший сооснователь партии рыгов, и стоял в списке выше яныка. После деребана 2014го года, в БПП набрали функционеров и корешей из рыгов.
+
0
Vadimra
Vadimra
30 жовтня 2025, 10:51
#
«…Рентабельность сети супермаркетов АТБ в 2024 году была следующая: выручка составила около 248,8 млрд грн, что на 15% больше, чем в предыдущем году. Чистая прибыль АТБ в 2024 году составила примерно 3 млрд грн…»

Получается выгоднее перевести АТБ на упрощенку под 5 % с оборота
+
0
Vadimra
Vadimra
30 жовтня 2025, 14:16
#
На эти 3 млрд. прибыли налог будет 18 % то есть 540 млн. Итого 0,22 % от оборота

5 % от оборота будет 12 млрд. Плюс военный сбор

И это еще цифры по АТБ, который относительно честно платит налоги

Большинство других сетей всегда показывают небольшой плюс- рентабельность максимум до 1 %.
И это стабильные показатели. Что в свою очередь, говорит о том, что цифры прибыли определяется искусственно. Из этого следует, что в Украине стабильно действует сеть конвертационных центров, которые предоставляют услуги практически на легальной основе.

+
0
zephyr
zephyr
30 жовтня 2025, 15:43
#
Ну, пока телемарафонным втирают про дропов с 3ей группы, ТОВ, вполне себе светит низкую прибыль, и платит 18% от неё, а не от дохода. Если брать 10кк лимит- то с 5% оборота, ФОП заплатит больше, чем 86.4%(чатгпт+youcontrol) ТОВ того же лимита с 18% прибыли. Т. е. куканить надо не ФОП, а ТОВ…но пчёлы против мёда?
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися