Multi від Мінфін
(8,9K+)
Оформи кредит — виграй iPhone 16 Pro Max!
Встановити
22 квітня 2025, 7:10

Замість А-95 — Е5: з 1 травня на всіх АЗС продаватимуть бензин зі спиртом

З 1 травня змінюються законодавчі вимоги до бензину. Тепер у ньому обов'язково має бути не менше 5% біоетанолу. «Мінфін» розбирався, як «спирт у бензині» позначиться на цінниках на АЗС та автомобілях українців.

Закон, який прописує це нововведення, парламент ухвалив ще минулого року, але для адаптації ринку депутати тоді передбачили перехідний період.

На перший погляд, нічого страшного в наявності біоетанолу в бензині немає. «В ЄС вже давно діє схожа норма, і паливо, яке завозиться до нас із Європи, вже містить «зелену» добавку, — каже керівник спеціальних проєктів НТЦ «Психея» Геннадій Рябцев.

Вважається, що невелика частка біоетанолу в паливі робить бензин «чистішим», що благотворно діє на екологію. Власне, в рамках адаптації українського законодавства до європейського й була прийнята ця норма.

Втім, в українських реаліях можливі не зовсім приємні для водіїв нюанси.

«Якість палива зараз фактично не контролюється, що відкриває великі можливості для різних «експериментів» із бензином, тим паче, що додавати біоетанол продавцям вигідно за ціною (спирт набагато дешевший за чистий бензин).

Якщо ж норми присадок будуть перевищені або стануть «бодяжити» з неякісним біоетанолом, автовласники це відразу помітять — скоротиться період їзди без ремонту, можуть виходити з ладу різні системи машини тощо", — пояснив «Мінфіну» Рябцев.

Багато експертів лякають українців і можливим подорожчанням гарного бензину з добавками висококласного біоетанолу.

Лобізм чи екологія

Закон про обов'язкове використання рідкого біопалива (біокомпонентів) у транспортній галузі з'явився у Раді ще у 2020 році. Але парламент прийняв його лише 4 червня минулого року. І того ж дня він був підписаний Президентом.

Як зазначено в пояснювальній записці до проєкту цього документа, він розроблений у рамках виконання Національного плану дій щодо відновлюваної енергетики, а також імплементує до вітчизняного законодавства норми європейської Директиви 2009/28/ЄС.

Спочатку проєкт передбачав, що вже з 1 травня 2022 року в бензині на українських АЗС має бути не менше ніж 5% біокомпонентів. Виключення було зроблено лише для бензину А-98 із високим октановим числом (він і так вважається чистішим).

Нововведення мали б поліпшити екологію «за рахунок зменшення обсягів викидів в атмосферу шкідливих речовин, які утворюються під час згорянні палива». Додатково цей закон має посприяти залученню інвесторів, зокрема, іноземних, до сфери виробництва біопалива.

Але проходження цього проєкту в Раді від самого початку стало скандальним. Експерти та активісти звинувачували депутатів у лобіюванні інтересів спиртзаводів, які, нібито, почнуть «зливати» на бензоколонки спирт, забракований горілчаними заводами. Вагомих аргументів на користь цієї версії тоді так і не озвучили.

Проте голосів «за» для ухвалення проєкту довгий час не було. Потім почалася війна, і екологічні проблеми відійшли на другий план. І лише минулого року депутати знову повернулися до цієї ідеї.

Керівник компанії «А-95» Сергій Куюн називає декілька причин, через які депутати узаконили «спирт у бензині».

Перша — екологія. При згоранні спирту викиди менші, ніж при згорянні чистого бензину.

Друга — енергобезпека. В Україні недостатньо власної нафти (і війна цю проблему лише посилила), натомість є багато спиртзаводів та сировини, з якої можна виробляти біопаливо. «Заміщення хоча б частини імпортного пального на спирт — це зниження енергозалежності», — зазначив Куюн.

Третя причина — зобов'язання України перед ЄС щодо імплементації європейських норм у вітчизняне законодавство.

Четверта — пов'язана з експортом зерна, який став складнішим із початком війни. «Переробка в Україні тієї ж кукурудзи на спирт, замість її експорта, може частково вирішити цю проблему», — каже Куюн.

За словами економіста Олексія Куща, розвиток виробництва біопалива, замість експорту агросировини, створює додаткову додану вартість, що йде на користь економіці. Крім того, активізація цього сегмента спростить Україні входження в європейський ринок, адже місцеві фермери виступають проти великого потоку нашого зерна в ЄС, а ось поставки біокомпонентів, якби вони були, такого «відторгнення» не викликали б, оскільки попит на нього в Європі зростає.

У законі прописано, що біокомпоненти мають бути в усіх обсягах автомобільного бензину, які відпускаються з місць оптової та роздрібної торгівлі паливом, за винятком постачань для потреб Міноборони, Держрезерву і для створення мінімальних запасів нафти і нафтопродуктів.

Що це означає для водіїв, і як зміняться вартість та якість бензину з 1 травня?

Нові цінники

Біобензин виробляють шляхом змішування на нафтобазах базового бензину, близького за характеристиками до А-92, зі спиртом. Додавати біокомпоненти можуть виробники — європейські чи вітчизняні.

У Європі норма про біокомпоненти в бензині діє вже понад 15 років. Зараз виробники ЄС випускають біобензин стандарту Е10. Але, відповідно до українського законодавства, у нас бензин має бути іншого стандарту — Е5.

«Він не типовий для Європи, тому буде дорожчим у закупівлі. Для виробництва Е5 виробникам потрібно запустити окремі потужності — резервуари, готівкові естакади тощо. За це вони просять з нас додатково 15−25 доларів на тонні. Це плюс 50−80 копійок на літрі. Сподіваюся, у травні через зниження цін на нафту ми отримаємо здешевлення бензину на 3 гривні за літр, тому „біонацінку“ водії не помітять», — прогнозує Куюн.

Власник компанії «Прайм» (імпортер пального) Дмитро Леушкін називає два варіанти забезпечення біопаливом — або завозити готове з Європи, але воно справді може виявитися дорожчим, або «лити тут».

В останньому випадку, за його словами, «розбавляти» бензин спиртом може виявитися дуже вигідно.

«Собівартість літра бензину з наших міні-НПЗ із додаванням спирту становить близько 22 гривень. Для порівняння: імпортне паливо коштує на кордоні 46−48 гривень за літр. Нескладні підрахунки показують, що у місцевих виробників є шанси заробити шалені гроші. Що, за бажання, дасть їм змогу „поділитися“ зі споживачами — дати знижки на пальне», — каже Геннадій Рябцев.

Але, зрозуміло, можливість давати такі знижки з'явиться лише в тому разі, якщо виробники стануть використовувати недорогі спирти, насамперед вітчизняного виробництва, оскільки, за словами Рябцева, висококласний імпортний біоетанол коштує дорого.

«Найімовірніше, українські АЗС розділяться на дві категорії — ті, хто почне закуповувати дорогий імпортний бензин із біоетанолом (цим шляхом можуть піти великі мережі), і ті, хто зробить ставку на недорогу продукцію вітчизняних міні-НПЗ (дрібні регіональні мережі)», — зазначив Рябцев.

Тому на заправках може збільшитися розкид цін на бензин — різниця на літрі може сягати 10 гривень.

Як їздити на біопаливі

Рябцев зазначає, що в українських реаліях вимога про «спирт у бензині» пов'язана з декількома ризиками. Головний — удар по якості палива.

«Проблема в тому, що немає законодавчо затверджених стандартів і регламентів на новий бензин. Це дає виробникам простір для маневру. Інакше кажучи, якщо раніше «бодяжництво» вважалося правопорушенням, то зараз його фактично узаконили.

Ситуацію погіршує відсутність масового моніторингу якості палива на АЗС із боку державних контролюючих органів. А якщо так, то до бензину можна додавати 5% спирту, а можна 10%, або навіть 20% — все на розсуд виробника. Якщо біокомпонент дає змогу заощадити на собівартості, не виключено, що знайдуться охочі «поекспериментувати»", — припустив Рябцев.

За його словами, якщо в бензин додати 5% біоетанолу, то, найімовірніше, на роботі автомобільного двигуна це жодним чином не позначиться. Але ось у разі перевищення цієї норми, можуть бути проблеми, особливо у спеку.

«Паливні системи авто, випущених до 2005 року, взагалі не пристосовані до біопалива. А в разі перевищення норм за вмістом біокомпонентів, може зменшиться термін експлуатації авто між ремонтами (простіше кажучи, машина частіше ламатиметься). Також не виключено розшарування палива, почнуть частіше „горіти“ прокладки, можливе зниження потужності двигуна», — перераховує Рябцев.

«У спирту щільність близько 0,8 г/куб см, у бензину — 0,74. Тому суміш має властивість розшаровуватися, а за 10 днів при зберіганні без руху (наприклад, у ємностях на АЗС) спирт випадає в осад. Тому деякі водії заправлятимуться чистим бензином (верхнім шаром), а деякі — ледь не чистим спиртом. Наслідки для тих, кому не пощастить, плачевні — доведеться їхати на СТО», — пояснив «Мінфіну» Леушкін.

Куюн зазначає, що проблема біоетанолу в тому, що він гігроскопічний, тобто абсорбує воду, після цього бензинова суміш розшаровується і втрачає свої властивості.

«Постачальник може закупити якісний Е5, але, якщо у нього в бензовозі, резервуарі, на нафтобазі чи АЗС є підтоварна вода, — будуть проблеми. Думаю, перші два місяці — травень і червень — будуть сповнені сюрпризів, прокльонів і скарг», — припустив Куюн.

Леушкін додав, що, оскільки спирт у теплу пору року швидко випаровується, деякі АЗС почнуть «накручувати» колонки, тобто недоливати пальне в баки, щоб у такий спосіб компенсувати «летючість» нового пального.

«А можуть, щоб запобігти випаровуванню, взагалі додавати „важку“ хімію, що містить, зокрема, свинець. Це ще гірше, оскільки вкрай небезпечно для здоров'я тих, хто безпосередньо тримає шланг бензоколонки під час заправки», — розповів Леушкін.

Таким чином, із 1 травня на вітчизняному ринку посилиться «розшарування» бензину за якістю і ціною. Можна буде придбати якісне паливо, але за нього доведеться переплачувати. Водночас побільшає недорогого бензину, але ось якими будуть наслідки їзди на ньому — питання відкрите.

Коментарі - 44

+
+45
orest frank
orest frank
22 квітня 2025, 8:06
#
В ЄС вже давно діє схожа норма, і паливо, яке завозиться до нас із Європи, вже містить «зелену» добавку, — каже керівник спеціальних проєктів НТЦ «Психея» Геннадій Рябцев. ===== Триндить як дише. Паливо з ЄС не містить ЖОДНИХ добавок і відповідає ДСТУ. Воно і не може і не повинно їх містити оскільки це не передбачено вимогами виробників авто. Біоетанол добадяжують місцеві бариги аби звести кінці з кінцями
+
0
Три літри
Три літри
1 травня 2025, 9:13
#
На БРСМ спиртовий бензин продають дуже давно.

Я там ніколи не заправлявся, але в часи паливної кризи довелось тож звернув увагу на те що там продавався бензин з здаєтся аж 40% спирту.
+
+45
orest frank
orest frank
22 квітня 2025, 8:09
#
Вважається, що невелика частка біоетанолу в паливі робить бензин «чистішим», що благотворно діє на екологію. ===== Триндьож. Взагалі нічого окрім заміщення бензину на БЕ у складі і економічних вигод це не дає.
+
0
Я. ..
Я. ..
22 квітня 2025, 8:58
#
«З 1 травня змінюються законодавчі вимоги до бензину. Тепер у ньому обов’язково має бути не менше 5% біоетанолу.»

Знаючи тенденції українських ринків, це швидше за все буде не 5%, а 30−40% мінімум. Плюс водії вже в курсі невизначеності того, як це вплине на відносно не нові авто.
+
0
bosyak
bosyak
22 квітня 2025, 9:43
#
Вартість бензину з мині нпз навели 22 грн, а вартість біоетанолу ні. Підемо від самогону з кукурудзи 11 грн кг, вихід 450 мл спирту. Тобто без логістики, ліцензій і витрат енергії біоетанол дорожчий за бензин с минінпз.
+
0
bosyak
bosyak
22 квітня 2025, 9:53
#
Найдешевшій біоетанол знайшов по 36 грн від Укрспирту.
+
0
Три літри
Три літри
22 квітня 2025, 12:36
#
Відчізняний біоетано точно не дорожче за європейський. А скоріш за все дешевше. Тож якщо будуть використовувати український то це буде не тільки патриотично, але й вигідно.
+
0
bosyak
bosyak
22 квітня 2025, 13:33
#
Не буде
+
0
Три літри
Три літри
23 квітня 2025, 2:19
#
Аргументовано!
+
0
bosyak
bosyak
23 квітня 2025, 8:29
#
Аргументація в попередньому дописі. Коротко: біоетанол дорожчій за бензин.
+
0
Три літри
Три літри
23 квітня 2025, 9:07
#
Я казав про інше: біоетанол відчізняний дешевше за біоетанол зроблений в ЄС.
+
0
bosyak
bosyak
23 квітня 2025, 11:27
#
Не впевнений, якщо биоетанол дорожчій за бензин у нас, том і подавно. Тому вигідно буде тільки виробнику біоетанолу, всі інші втратять.
+
+14
657
657
22 квітня 2025, 10:09
#
Спиртзаводы то активно распродавали нужным уважаемым людям, теперь значит пора ускорить окупаемость выгодных покупок. Ну, а то что у вас расход теперь вырастет и движки начнут сыпаться — то така прикра доля.
+
+15
Три літри
Три літри
22 квітня 2025, 12:34
#
Двигунам пофіг чи є в бензині біоетанол — воно все чудово згорає, зі спиртом навіть краще ніж без нього.
+
+45
zhu
zhu
23 квітня 2025, 10:21
#
Особливо 'пофіг' двигунам де є алюмінієві запчастини які контактують із паливом і будуть потерпати від корозії.

А ще 'пофіг' тим двигунам що не пристосовані до високооктанових сумішей, бо у спирта октанове число 108 (хоча для них і так зазвичай 95 не підходить).

Ну і дійсно пофіг двигунам на те що у спирті на 40% менше енергії (27 МДж/кг) у порівнянні із бензином (46 МДж/кг), але на це вже не пофіг тому, у кого пробіг на 1 літрі скоротиться на 2−4%.

+
0
Три літри
Три літри
23 квітня 2025, 10:55
#
Особливо 'пофіг' двигунам де є алюмінієві запчастини які контактують із паливом і будуть потерпати від корозії.

Саме таким двигунам як раз пофіг бо це більшість сучасних двигунів які як раз і розроблялись з урахуванням того що буде використовуватись біоетанол в паливі.

Ви багато алюмінієвих двигунів з 90-х знаєте?
+
+30
zhu
zhu
23 квітня 2025, 15:49
#
Тут не про двигуни йдеться, а про алюмінієві або дюралеві патрубки у паливній системі. Саме вони будуть страждати.
Наскільки впевнені водії у яких немає маркировки Е5/Е10 що їхній паливній системі не прийде гаплик?
+
0
Три літри
Три літри
23 квітня 2025, 16:38
#
Наскільки впевнені водії у яких немає маркировки Е5/Е10 що їхній паливній системі не прийде гаплик?

Ну то хай подивлятся у відповідний список
Наприклад тут
https://www.gov.uk/check-vehicle-e10-petrol
+
0
Три літри
Три літри
23 квітня 2025, 16:44
#
Або тут
https://e10.klimat.gov.pl/
+
0
Три літри
Три літри
23 квітня 2025, 11:07
#
В мене стоїть саме алюмінієвий двигун — спеціально поліз в специфікацію щоб не помилитися.
Знаєш що написано на кришці бензобаку? Підкажу, там два написи: E5 та E10.
+
0
Три літри
Три літри
23 квітня 2025, 11:24
#
А ще 'пофіг' тим двигунам що не пристосовані до високооктанових сумішей, бо у спирта октанове число 108 (хоча для них і так зазвичай 95 не підходить).

Яким боком А98 та А100 до теми біоетанолу? Там нічого не змінюєтся.
+
+15
zhu
zhu
23 квітня 2025, 20:58
#
Маркування бензину ніяким, а ось RON (Research Octane Number) на рівні 105−108 етанол має.
+
0
Три літри
Три літри
23 квітня 2025, 21:02
#
Ще раз: норми стовоно переходу на E5 стосуются виключно 95 бензина. Щоб там не казали неуважні автоблогери в ютубі.
+
0
Три літри
Три літри
23 квітня 2025, 11:28
#
Ну і дійсно пофіг двигунам на те що у спирті на 40% менше енергії (27 МДж/кг) у порівнянні із бензином (46 МДж/кг), але на це вже не пофіг тому, у кого пробіг на 1 літрі скоротиться на 2−4%.

Капец яка трагедія, особливо для міст типу мого Харкова де суто через звичну водятлів летіти щоб зайняти краще місце на червоному світлофоні розхід пального виростає на літр на сотню, а це не 2−4%, це набагато більше — це 12%! Просто перестаєш їздити по Харкову яв вжалений в  *** і відразу економиш. От такі справи.
+
+15
zhu
zhu
23 квітня 2025, 10:27
#
Все одно у нас немає стільки потужностей на всіх спиртзаводах щоб забезпечити спиртом повністю всі потреби.
Тож як завжди, будуть ескпортувати сировину кудись у європку, там зроблять спирт і продадуть нам вдвічі дорожче…
+
0
Три літри
Три літри
23 квітня 2025, 11:10
#
Ніщо не заважає тобі інвестувти в спиртзавод і закрити всі потреби України, а ще й продавати біоетанол в ЄС і мати на цьому грубі гроші.
+
0
zhu
zhu
23 квітня 2025, 21:00
#
Трохи заважає те, що спиртзавод такий самий 'військовий об'єкт' як і нафтопереробний. А грошей на ППО замало.
+
0
Три літри
Три літри
23 квітня 2025, 21:03
#
Брехня, що доводить функціонування українських спиртних заводів.
До того ж це тимчасова проблема, в той час як перехід на біоетанол це стала тенденція на купу років вперед.
+
+30
veritas69
veritas69
22 квітня 2025, 11:25
#
Саме час турбуватись про екологію ударними темпами
+
+15
Андрій М***к
Андрій М***к
22 квітня 2025, 14:03
#
Особливо від кількості підірваних складів і щоденних вибухів на ЛБЗ
+
0
zhu
zhu
23 квітня 2025, 10:34
#
Ну насправді той закон там бовтався ще із часів президента-«прохфесора» та Кілі Азірова.
(Проект Закону України від 12.06.2012 № 10572−1)

Але мені здається тут більше не про екологію, а про синхронізацію законодавства з ЄС у першу чергу, у якому схожі норми ще з 2011 року присутні у тому чи іншому вигляді.
+
0
Три літри
Три літри
22 квітня 2025, 12:39
#
Добре що в статті правильно розписали що і Е5, і Е10 це все А95 в якому відрізняєтся кількість наявного біоетанолу.

А то чомусь навіть серед досвідченних автоблогерів гуляє фейк що Е5 це типу А95, а Е10 це А98. Але ж ні, число вказує відсоток біоетанола, і взагалі ніяк не пов’язане з октановим числом. Тож якщо припустим в А98 додадуть 5% біоетанола то він теж мав би позначатись Е5, ак і його брат А95 з 5% спирту.
+
0
Юрий Бойко
Юрий Бойко
22 квітня 2025, 21:20
#
«Тому деякі водії заправлятимуться чистим бензином (верхнім шаром), а деякі — ледь не чистим спиртом…», — пояснив «Мінфіну» Леушкін." Леушкін, ти — дурко. Труба забору палива йде майже до дна (майже, тому що на дні майже завжди є підтоварна вода). Тому жоден водій не може заправитись «верхнім шаром».
+
0
Три літри
Три літри
22 квітня 2025, 21:34
#
Та ціх експердів взагалі краще не читати.
+
0
shadow 2204
shadow 2204
23 квітня 2025, 12:45
#
И плюс ко всему к этому начнут производить и продавать разные «умные» присадки,которые должны будут шось там расщеплять или наоборот,соединять спирт с бензом,шоб чего-то там не прогорело…
+
0
orest frank
orest frank
23 квітня 2025, 15:13
#
Для ZHU Стосовно питомої ваги і КПД згоряння — абсолютна правда. Стосовно написів на лючках — це не стільки вимоги, скільки можливість використання. У мене, особисто, RON 95/98. Ніякого етанолу. Перевага біоетанолу — змиває відкладення і поліпшує чистоту. З недоліків — випаровування влітку. В спеку експлуатацію краще взагалі НЕ проводити на ньому. Крайньо агресивний до гумових патрубків, прокладок. Етери/ефіри — похідні етанолу — ніщо інше як звичайний розчинник. По факту на більшості АЗС перевищення від вказаного в два рази — читай сертифікати. А100 — торгова марка WOG. Не більше. 95й з до 20% біоетанолу. А98 на АЗС не знайдете. Хоча в Україну його завозять. І бадяжать.
+
+15
zhu
zhu
23 квітня 2025, 21:13
#
Мустанг100 на WOG — це якраз А-98-Е10 (98 із 10% етанолу), якщо сертифікати не брешуть.
А-95 там же — це Е0, тобто чистий бензин (поки що).
На інших заправках може бути по іншому — деякі і до 40% етанолу наливають і не переймаються.
+
0
Три літри
Три літри
23 квітня 2025, 21:16
#
Мустанг100 на WOG — це якраз А-98-Е10 (98 із 10% етанолу),

Внезапно пан спростував свої власні побоювання.

Бо з’ясувалось що те, чим він лякає —
"А ще 'пофіг' тим двигунам що не пристосовані до високооктанових сумішей, бо у спирта октанове число 108 (хоча для них і так зазвичай 95 не підходить)."
— вже давно продаєтся в Україні і навіть з більшим процентним відсотком етанолу і щось не чутно щоб хтось з власників таких автомобілів скаржились на WOG.
+
+15
zhu
zhu
23 квітня 2025, 22:50
#
Якщо б пан уважно читав то б помітив би частку «не», де-інде у дописах.

Я писав що додавання етанолу призводить до підвищення октанового числа і може викликати проблеми у рарітетних двигунах які розраховані на НИЗЬКЕ октанове число пального. Зменшення потужності та/або крутного моменту не те щоб критичне, але дуже неприємне, коли ти за кермом якогось карбюраторного маслкару або кросового мота.

А те що у 100 мустангу октанове 98, 100, або навіть 108 нікому з його покупців не цікаво, бо вони в будь якому разі навмисно і свідомо купують високооктанову суміш, що передбачає що вони її заливають у двигун який розрахований на це.
+
0
orest frank
orest frank
18 травня 2025, 13:37
#
Ви і праві і ні…
Октанове число Mustang 100 від WOG
всього на всього 88 …
Даний продукт — лише маркетинговий хід. 98 там немає і близько я думаю або ж його свідомо псують або ж завозять лише для виправдання наявності «високого океану» на АЗС
98мим там і не пахне апріорі на виході з пістолету.
І деруть три шкури наповнюючи бюджет…
Здогадатися кому вигідно не важко.
Справжній 98 — технологія доведення октанового числа від 95го з допомогою алкілату та ізомерізату.
Важливість цих компонентів закладено у вимогах виробництва двигунів.
Спирт є антагоністом даних компонентів.
Далі зробити висновки не важко знову де, хто, кого і чому найокує…
Біоетанол випаровується, абсорбує вологу, знижує термін зберігання палива і має геть інші характеристики при згорянні у двигуні — висновки очевидні не тільки для старих, а просто для моторів, які просто для нього не розраховані.
Як би не намахувала держава, WOG і до цього всі роки війни продає бадягу на своїх АЗС.
У минулому році на день незалежності цим не гребували навіть на ОККО — Pulse -95 — продаж без спеціального фарбника зеленого кольору та з документами на наявність спирту Е5 і це при плюс гривня на літр — це мабуть так швидше на армію дронів назбирати, я не знаю
+
0
Три літри
Три літри
23 квітня 2025, 21:18
#
Отак в 10:21 лякаєш, а в 21:13 сам спростовуєш свої лякалки.
+
0
Три літри
Три літри
1 травня 2025, 9:10
#
Завдяки реальним професіоналам, а не тим *** яких зазвичай запрошує Мінфін, дізнався важливу деталь.

Ось це

Зараз виробники ЄС випускають біобензин стандарту Е10. Але, відповідно до українського законодавства, у нас бензин має бути іншого стандарту — Е5.

тупа маніпуляція, оськільки по перше це взагалі не стандарт, а лише вимоги до вмісту, по друге закон встановлює що спирту має бути не меньше 5%, тобто Е10 цілком відповідає цим умовам і може продаватись на українських АЗС.

«
з 1 травня 2025 року не менш як 5 відсотків об'ємних
«
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3769−20#Text
+
+15
orest frank
orest frank
18 травня 2025, 13:53
#
Зараз виробники ЄС випускають біобензин… Вони випускають В ТОМУ ЧИСЛІ біобензин! А не ВИКЛЮЧНО! І до цього — наші АЗС мережі закуповували ВИКЛЮЧНО базові класичні" типи бензину та дизельного палива — оскільки інше не можна використовувати примусово. Нехай наші базікальні базіки розкажуть про вимоги до біоетанолу на ринку ОАЕ чи Катару … Ото цікава тєма послухати. Одразу все стане на свої місця. Тим більше що ці країни так багато допомогли посередництвом у важливих справах… … може і про це питання слід на ОАЕ орієнтири тримати, а не на вигадки про європейську практику та бздуті «вимоги» і їх інтеграцію…
+
0
Три літри
Три літри
18 травня 2025, 15:43
#
👍
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися