Національний банк України 1 квітня 2023 року здійснить перехід на нове покоління системи електронних платежів (СЕП). Про це повідомляє пресслужба регулятора.
НБУ розповів, коли здійснить перехід на нове покоління системи електронних платежів
► Підписуйтесь на «Мінфін» в Instagram : головні новини про інвестиції та фінанси
«До війни ми планували перейти на новий стандарт із 20 серпня 2022 року. З огляду на об'єктивні причини та дію воєнного стану Національний банк відстрочує перехід на нове покоління СЕП, щоб дати учасникам системи більше часу на доопрацювання їхніх автоматизованих систем та перебудови бізнес-процесів», — заявив заступник голови Нацбанку Олексій Шабан.
Що дасть перехід на нове покоління СЕП
За словами Шабана, нове покоління СЕП надасть банкам та бізнесу нові можливості, ще більше підвищить безпеку платежів та посилить конкуренцію на платіжному ринку.
Крім того, перехід на ISO 20022 разом із впровадженням IBAN створюють технологічну основу для приєднання України до Єдиної зони платежів до євро (SEPA) та реалізації сервісу миттєвих платежів в Україні.
Читайте також: У НБУ розповіли, як працюватиме СЕП та банки 24 серпня
З метою злагодженого переходу на нове покоління СЕП банки України, Державна казначейська служба України та Національний депозитарій до 1 квітня 2023 року зобов'язані:
- внести зміни до регламентів роботи своїх систем автоматизації, формування балансів за день та іншої звітності;
- забезпечити достатній рівень пропускної спроможності каналів зв'язку для гарантованого та швидкого обміну інформацією у СЕП.
Відповідно до 1 квітня 2023 року, всі міжбанківські платіжні операції здійснюватимуться виключно через СЕП нового покоління.
Коментарі - 6
До 3х дней платежи — типичный лохотрон местячковых банков будет продолжатся или как?
переход на 24/7 обсуждается уже лет 10. И каждый раз упирается в простую вещь — дополнительный персонал. Условно говоря банку нужно нанять дополнительно 20 человек , а платить ночью будут 2 клиента. и платить дополнительные комиссии , чтобы отбить зарплату этих 20 сотрудников — они не готовы. Ну и плюс всякие мелочи , типа доработки половины банковских программ , что в нынешних расценках на ИТ выливается в сотни тысяч долларов…
А относительно программ — есть куча процессов , требующих именно человека.
Но если клиенты будут за ночные платежи платить достаточно — проблема конечно снимется. Но ведь не будут. жлобство же. Потому — …
Теоретически решение видимо будет примерно таким — какие-то стандартные платежи на небольшие суммы будут ходить и ночью — а все что требует внимания — отложится до утра.
ну надеюсь что у вас это все есть и вы внедрите платежи 24 на 7. Я ими с удовольствием попользуюсь как-нибудь.