У порівнянні з першим місяцем війни, коли переважна частка безготівкових оплат за товари та послуги припадала на харчі та медикаменти, у квітні та першій половині травня збільшилися обсяги безготівкових оплат покупок в мережах електроніки і побутової техніки та закладах харчування.
В Україні пожвавлюється споживчий ринок — українці більше купують одягу, техніки та відвідують кафе й ресторани
Так, у першій половині травня частка оплат покупок продуктів харчування в мережі терміналів ПриватБанку знизилася з 56% до 52% від загального обсягу витрат, а обсяги оплат покупок в мережах аптек — з 12,5% до 8%.
У той же час частка оплат у кафе і ресторанах у першій половині травня порівняно з березнем зросла з 2,5% до 4,3%, в магазинах одягу і взуття з 6% до 7,5%, а мережах електроніки та побутової техніки — з 5% до 6,5%.
За кількістю працюючих торгових терміналів, отже, й самих торгових точок, лідерами відновлення ринку стали магазини одягу й взуття. Якщо на початку березня не працювали понад 80% магазинів цього сегменту, то у травні відновили роботу 65% точок. Ресторанний сервіс впав з початком війни на 81%, але зараз відновився вже на 45%, магазини техніки та електроніки після зниження кількості точок з початком війни на 67% у травні відновилися на 44%.
Роздрібні мережі харчування та фармації зазнали меншого впливу війни: після зниження кількості працюючих продуктових магазинів на 37% вже відновили роботу 22%, а із 40% тих, що зупинили роботу з початком війни аптек — 18% вже відновили роботу.
Поновлення обсягів безготівкових оплат зумовлене насамперед активністю мікро та малого бізнесу. Якщо у березні зниження обсягів безготівкових оплат через термінали ПриватБанку у невеликих торгових точках складало 62%, то вже у перший половині травня обсяги продажів зросли й повернулися до довоєнних показників та навіть перевищили їх.
Нагадаємо, у квітні кількість оплат покупок банківськими картками та електронними гаманцями через мережу торгових POS-терміналів ПриватБанку зросла на 18% у порівнянні з березнем — із 124 до 146 млн транзакцій за рахунок активного зростання кількості магазинів, які приймають картки до оплати.
Коментарі