Антимонопольний комітет України (АМКУ) розпочав дослідження дотримання учасниками роздрібного ринку пального вимог антимонопольного законодавства. Про це повідомляє пресслужба АМКУ.
Дефіцит пального: Антимонопольний комітет розпочинає дослідження
► Підписуйтесь на телеграм-канал «Мінфіну»:
головні фінансові новини
«Протягом двох тижнів АМКУ моніторить ситуацію на ринках пального із загальнодоступних джерел, також отримує інформацію від споживачів та органів влади. При цьому дані, які надходять, є суперечливими. З одного боку, начебто пальне наявне на ринку є у достатніх обсягах, а з іншого ми спостерігаємо, що окремі оператори не здійснюють реалізацію продукції через роздрібну мережу АЗС, а там, де продажі відбуваються, черги можуть досягати «декількох кілометрів», — йдеться в повідомленні
Відтак в АМКУ повідомляють про рішення розпочати відповідне дослідження, мета якого — з’ясувати, чи були/є об'єктивні причини для критичної ситуації, що склалась на ринках роздрібної реалізації пального, зокрема, що стосується обмеження пропозиції протягом квітня-травня 2022 року, чи криза могла бути спричинена змовою найбільших гравців ринку.
В АМКУ зазначили, що першим заходом в рамках дослідження стала робоча зустріч з представниками найбільших мереж АЗС в Україні, яка відбулась 12 травня.
Читайте також: WOG дозволила купувати до 20 л палива на добу за однієї умови
Заступниця голови АМКУ, державна уповноважена Анжеліка Коноплянко під час зустрічі повідомила про початок дослідження та висловила сподівання, що суб'єкти господарювання, розуміючи важливість питання, будуть співпрацювати з Комітетом.
«Наша мета — у стислі терміни з’ясувати причини виникнення дефіциту на ринку пального та дати суспільству об'єктивну, неупереджену картину щодо цієї ситуації», — зазначила Коноплянко.
Своєю чергою під час зустрічі представники бізнесу коротко розповіли про ситуацію у галузі та проблеми, які, за їхніми словами, заважають швидко вирішити проблему з дефіцитом пального. Мова йшла, зокрема, про неможливість швидкої перебудови логістичних ланцюжків за кордоном під потреби українського ринку та державне регулювання цін на пальне. Також вони висловили готовність надавати інформацію та сприяти роботі Комітету.
Читайте також: Україна збільшить постачання пального через Польщу
Нагадаємо
Ринок нафтопродуктів переживає найважчі часи з середини 90-х, зазначають аналітики. В Україні вже закрилося 70% заправок. Через війну наша держава зіштовхнулася одночасно як з зупинкою поставок з Росії та Білорусі, скороченням вітчизняного виробництва, так і з порушенням ланцюжків західних поставок.
Ціни на бензин, дизпальне, газ на АЗС України
У квітні окупанти обстріляли найбільший в Україні нафтопереробний завод — Кременчуцький НПЗ. Також окупанти неодноразово обстрілювали нафтопереробний завод у Лисичанську, нафтобази тощо.
Коментарі - 16
Реально є дійсно в кого бак порожній, але дуже багато «кадрів» їздять і запасаються
Випадок, приїхав водій на АЗС і до повного баку залив 3 літри. 3 літри Карл! Відстрілив заправочний пістолет.
19 травня 2015 року відповідно до пункту 12 частини першої статті 85 Конституції України Верховна Рада України постановила призначити Юрія ТЕРЕНТЬЄВА Головою Антимонопольного комітету України
…Юрій ТЕРЕНТЬЄВ з квітня 2012 року і до цього часу працював в ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг» на посаді заступника генерального юрисконсульта підприємства…
16 июля 2019 года Верховная Рада Украины поддержала кандидатуру Ольги Пищанской на должность председателя Антимонопольного комитета. За соответствующее решение проголосовали 255 депутатов. После отставки председателя АМКУ Юрия Терентьева 3 июля Пищанская была исполняющим обязанности главы ведомства.
…З березня 2004 року по грудень 2015 року працює на ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг» у різних структурних підрозділах на посадах: начальника відділу зовнішнього проектування; менеджера по закупівлі послуг і менеджера по забезпеченню стратегічних та інвестиційних проектів.
З січня по квітень 2016 року — начальник відділу закупівель механічних матеріально-технічних ресурсів ТОВ «МЕТІНВЕСТ ХОЛДИНГ»…
Называется -найдите различие… и после эього у кого-то могут возникнуть вопросы по «интересам» этого «гос органа»?
Дальше, вот логический вопрос — каким боком АМКУ стоит к вопросам импортеров топлива? И вот —
…З 19−20 листопада 2015 року в м. Київ (готель Radisson Blu) відбулась VII міжнародна конференція учасників ринку нафтопродуктів Petroleum Ukraine 2015 (надалі - Форум).
Участь у заході взяв Голова Антимонопольного комітету України Юрій Терентьєв, державний уповноважений Комітету Валерій Полюхович, представники профільного управління, учасники ринку, представники бізнесу та громадськість…
Итог этого форума —
…«Прозорість, прогнозованість, обґрунтованість — це ті принципи, котрі учасники ринків нафтопродуктів повинні мати орієнтиром у своїй діяльності. Ми завжди відкриті для діалогу з ринком. Антимонопольний комітет, в межах своєї компетенції, готовий розглядати заяви про порушення, зокрема щодо недобросовісної конкуренції на ринках світлих нафтопродуктів та сприяти створенню чесних правил гри на ринку», — зазначив Юрій Терентьєв…
Напомню всем -что именно после этих событий, Украина стала нарищивать импорт топлива с рб и рф через рб. Можно дальше писать о всех «схемах» с горючкой, но лучше задать вопрос о деятельности самого АМКУ, тем более что поводов и скандалов с 2014 года было предостаточно.
или кризис мог быть вызван сговором крупнейших игроков рынка.
Крупнейшие игроки рынка хотя бы иногда что-то продают в то время как остальные не продают вообще ничего или торгуют нелегально за нал по ценам в полтора раза выше регулируемых
Білорусь з 7 лютого 2022 року, запроваджує заборону на залізничний транзит нафтопродуктів, хімічних і мінеральних добрив з Литви. Про це заявив речник Міністерства закордонних справ Білорусі Анатолій Глаз, повідомляє БЕЛТА. За словами білоруського чиновника, таке рішення прийняте у відповідь на запроваджену Литвою заборону транзиту білоруських товарів через порти цієї країни.
«Нами прийнято рішення про заборону перевезень транзитом по своїй території залізничним транспортом нафтопродуктів, хімічних і мінеральних добрив, що прямують з Литви, навантажених на станціях Литовської залізниці. Через територію Республіки Білорусь таких вантажів перевозиться близько 1,5−1,6 млн тонн на суму понад $1 млрд щороку», — сказав речник МЗС Білорусі.
Він додав, що Білорусь поінформує всі зацікавлені сторони за чотири дні до набрання чинності цим рішенням. Ця конвенційна заборона з ініціативи білоруської сторони буде оголошена дирекцією Ради із залізничного транспорту держав-учасниць СНД і набуде чинності 7 лютого 2022 року.
Этот вопрос на много итереснее! чем «ковыряться» в проблемах этого попридатка" АМКУ.