На АЗС знову дефіцит пального. Через це заправки обмежили його продаж до 10 літрів на машину. З паливною кризою активізувалися шахраї та недобросовісні продавці. Про найпоширеніші схеми видурювання грошей у автовласників на своїй сторінці у фейсбуці розповів експерт паливного ринку, директор ТОВ «Консалтингова група А-95» Сергій Куюн. «Мінфін» обрав головне.
Липові талони та фальсифікат: як шахраї наживаються на дефіциті пального
Купівля талонів «із рук»
Через обмеження вільного продажу пального з'являються багато оголошень про продаж паливних талонів. Це механізм реалізації для юридичних осіб, які купують пальне для власних потреб.
Таке явище було дуже поширене й до війни, оскільки багато мереж надавали великим покупцям знижки, а ті потім перепродували їх «фізикам».
І тоді, а зараз й поготів, багато випадків шахрайства — талони виявляються недійсними. Перевірити їх можна лише на АЗС чи в офісі оператора емітента. Будьте пильними!
Читайте також: Сергій Куюн про ринок палива: А-92 потихеньку відходить, менше буде зрідженого газу
Продаж фальсифікованого пального
Насправді, стара проблема. Але якщо раніше бодяжники реально досягли непоганих якісних результатів, маючи на меті обхід податків, то зараз питання саме у якості.
Маю два відгуки від знайомих про зупинку машини та серйозні проблеми з двигуном.
Йдеться про міні-НПЗ, які переробляють газовий конденсат із українських родовищ, додаючи октанопідвищуючі компоненти.
Зараз вартість газового конденсату сягає 50 тис. грн за тонну, що майже відповідає вартості дизпалива. Стабільний бензин коштує, як товарний, — 39−42 грн/л.
Але проблема в тому, що раніше октан підвищували за допомогою так званих «розчинників» із Білорусі та Росії. Рецептури були різними, в тому числі з використанням товарного бензину А-92. Зараз немає ані розчинників, ані А-92.
У якості октанопідвищуючого компонента використовується біоетанол (зневоджений спирт). Його у досить великих кількостях виробляють в Україні.
Зауважимо, що бензин із понад 30% біоетанола — так зване альтернативне паливо — регламентована законодавством річ, поширена у світі. Але воно за своїми експлуатаційними показниками має бути не гірше стандартних бензинів. Тобто споживач не має відчувати різниці, що в нього в баку. Держава стимулювала випуск цього пального пониженою ставкою акцизу.
Але зараз для виробництва такого пального та просто для «бодяги» зі спиртом немає всіх складових. Окрім вищезазначених базових компонентів це пальне також потребує пакета стабілізуючих присадок для запобігання його швидкого псування (розшарування). Їх немає теж. Європейські постачальники підвищили ціни та люб’язно запросили забирати товар самовивозом із Німеччини.
Саме тому якість «крафтового» бензину зараз кульгає на обидві ноги. Відчувають це й споживачі: черг за «альтернативою» не спостерігається навіть на тлі жорсткого дефіциту.
Тому цікавтеся, звідки паливо, не поспішайте заправляти повний бак, спробуйте. Точно не варто заправляти пальне «спиртовим» бензином, якщо не збираєтесь його швидко використати. Тривале зберігання не бажане.
Читайте також: Кабмін скасував граничні ціни на преміальне пальне на АЗС
Коментарі - 3