Парламентський комітет з питань фінансів, податкової та митної політики на засіданні 17 червня рекомендував ухвалити в другому читанні та в цілому проєкт так званого банківського законопроєкту (№ 4367), прийняття якого є важливою умовою в рамках програми фінансування stand-by Міжнародного валютного фонду (МВФ). Про це глава комітету Данило Гетманцев написав у фейсбуці.
Парламентський фінансовий комітет рекомендував виконати важливу умову МВФ — ухвалити банківський законопроєкт
Ще один з маркерів МВФ
«За результатами сьогоднішнього засідання комітету рекомендували прийняти в другому читанні та в цілому законопроєкт № 4367, який дозволить поліпшити якість виконання НБУ своїх функцій у сфері банківського регулювання; збільшити прозорість банківської системи і привести законодавство України до стандартів ЄС щодо організації корпоративного управління та системи ризик-менеджменту», — підкреслив народний депутат.
Як повідомив у фейсбуку експроєктний менеджер з комунікацій НБУ Іван Пальчевський, у законопроєкті пропонується розширити склад правління Нацбанку з 6 до 7 осіб, додавши туди члена правління, який відповідатиме за небанківські фінустанови.
У той же час Пальчевський зазначив, що правки про обмеження функцій Ради НБУ і про скасування посади першого заступника голови правління НБУ були відхилені.
Читайте також: Коронакриза пройшла повз банки — Шпек
Про законопроєкт
Парламентський комітет Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики на чолі з Данилом Гетманцевим зареєстрував «банківський» законопроєкт 12 листопада.
Основна мета законопроєкту — вдосконалення корпоративного управління в банках, зокрема посилення відповідальності ради та правління банку, системи внутрішнього контролю та управління ризиками. Зазначалося, що законопроєкт впроваджує нову структуру капіталу (включаючи буфери капіталу), яка посилить здатність банку поглинати збитки, а також додаткові вимоги до членів ради і правління банку.
Нацбанку буде надано право встановлювати банкам індивідуальний розмір економічних нормативів залежно від ризикованості діяльності та право вимагати зміни персонального складу ради або правління банку, якщо поточний склад цих органів не здатен забезпечувати ефективне управління і контроль за діяльністю фінустанови.
Законопроєкт також уточнює окремі норми банківського законодавства, зокрема щодо консолідованого нагляду за банківськими групами, ліцензування банків, погодження набуття істотної участі в банках і вимог до їх структур власності.
Читайте також: НБУ почне згортати антикризові заходи
Контекст
Україна в рамках 18-місячної програми фінансування stand by на SDR 3,6 млрд ($5 млрд) взяла на себе зобов'язання внести зміни в закон про банківську діяльність, підготовлені спільно з МВФ і Світовим банком. Так, до кінця листопада 2020 року Україна планувала ввести вимоги для усунення прогалин стосовно надійних практик корпоративного управління в контексті рекомендацій Базельського комітету 2015 по корпоративному управлінню для банків.
Крім цього, передбачалося створення умов для надання НБУ правових повноважень з калібрування вимог до капіталу і ліквідності на основі профілю ризику банку, а також посилення вимог до ліцензування та вимог до акціонерів банків.
Хочете знати про фінанси та інвестиції більше? Стежте за ексклюзивними матеріалами «Мінфіну» в телеграм-каналі.
Коментарі - 1
А, это ж невозможно.
Ждем купюр номиналом в 100 000 грн через пару лет)