Національний банк України прагне вдосконалити порядок вжиття заходів впливу до небанківських фінустанов за порушення вимог законодавства у сфері захисту прав споживачів фінансових послуг. Для цього регулятор оприлюднив проєкт цих змін на офіційному сайті і закликає громадськість до обговорення.
Нацбанк навчить колекторів бути коректними
► Підписуйтесь на телеграм-канал «Мінфіну»:
головні фінансові новини
Чому виникла потреба у змінах
Після ухвалення Закону України № 1349-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту боржників при врегулюванні простроченої заборгованості» були передбачені нові заходи впливу до небанків, які кредитують чи займаються стягненням боргів, а також до колекторських компаній за порушення вимог до етичної поведінки під час врегулювання заборгованості.
Водночас для колекторських компаній без статусу фінансової установи Національний банк планує розробити окремий нормативно-правовий акт щодо заходів впливу.
Читайте також: Колекторам заборонили нічні дзвінки та погрози. Президент підписав закон
Які нововведення плануються
Нацбанк планує вживати такі заходи впливу:
- письмове застереження з вимогою усунути порушення та/або вжити заходів для їх недопущення в майбутньому;
- штраф для кредитодавця, нового кредитора або небанківської фінустанови — колекторської компанії;
- тимчасова заборона фінустанові - колекторській компанії здійснювати врегулювання простроченої заборгованості;
- виключення відомостей про фінустанову — колекторську компанію з реєстру колекторських компаній;
- тимчасове зупинення або відкликання (анулювання) ліцензії кредитодавця — небанківської фінустанови, нового кредитора — небанківської фінустанови.
Ще одна пропозиція проєкту Змін — колегіальне прийняття рішень про штрафи до небанківських установ за порушення законодавства у сфері захисту прав споживачів. Рішення щодо цих штрафів ухвалюватиме правління НБУ, а у разі делегування повноважень — комітет з питань нагляду та регулювання діяльності ринків небанківських фінансових послуг.
Контекст
Ознайомитися з матеріалами до обговорення можна за посиланням:
Коментарі - 5
Кто кому что должен решает суд, а не телефонный бесконечный террор со стороны коллекторов
Один клиент банка взял деньги в долг, затем перестал погашать кредит, выкинул сим-карту своего контактного номера и живёт припеваючи.
Ничего не подозревающий человек покупает новую сим-карту, а её номер уже находиться в базе должников и тут начинается постоянный прозвон с угрозами…
Это недопустимо и должно пресекаться на законодательном уровне …
звучить як погроза :) Головне, щоби вчили не тими ж методами, якими користуюсься коллектори…