Мінфін - Курси валют України

Встановити
25 травня 2021, 12:01

Стартапи почали втрачати інтерес до злиття зі SPAC

Вихід на біржу за допомогою SPAC (special purpose acquisition company) — компаній-пустушок — стає непопулярним у стартапів. Про це пише РБК з посиланням на The Wall Street Journal.

Вихід на біржу за допомогою SPAC (special purpose acquisition company) — компаній-пустушок — стає непопулярним у стартапів.
Фото: fool.com

Що відомо

Газета опитала керівників компаній, які планують вийти на біржу протягом найближчих років. Багато з них скептично ставляться до перспективи злиття зі SPAC.

WSJ наводить дослідження Silicon Valley Bank, яке показало, що компанії, що виходять на біржу за допомогою SPAC-злиття, в більшості випадків не досягали власних прогнозів по доходах, а в 42% і зовсім зіткнулися з падінням фінансових показників.

Читайте також: Скільки можна заробити на «порожніх» акціях

За результатами дослідження університету Флориди, які також призводить WSJ, компанії, які вийшли на біржу за допомогою SPAC-злиття, виявилися більшою мірою схильні до волатильності.

Для проведення дослідження були відібрані 44 стартапи, які в період з початку 2020 року до квітня поточного виходили на біржу шляхом злиття. Як виявилося, в середньому за рік їх котирування просіли на 12,6%, а компанії, що вийшли на біржу за допомогою класичного IPO, втратили менше — 10,7%.

Опитані газетою директори компаній повідомили, що в великих кількостях отримують електронні листи з пропозиціями від компаній-пустушок.

Джеймі Ходар, генеральний директор коворкінг-стартапу Industrious, розповів газеті, що за останній рік до нього звернулися близько 30 компаній з пропозицією укласти угоду. Він провів чотири зустрічі. Деякі зі SPAC, за його словами, вдумливо ставляться до пропозицій, але багато хто хоче тільки провести злиття — і не важливо, з якою саме компанією.

Читайте також: Що таке ETF і як на них заробляти

Ситуація на ринку

За даними газети, зараз на ринку США злиття шукають приблизно 400 компаній-пустушок. Знайти партнера для угоди вони повинні за два роки, але, як стверджують співрозмовники WSJ, якщо SPAC за півроку все ще не знайшла собі компанію, то стартапи вважають за краще уникати її.

Додатковим ударом по популярності SPAC став початок розгляду Комісії з цінних паперів і бірж (SEC) США щодо низки угод по злиттю, оскільки при їх проведенні вони могли приховувати частину інформації від потенційних інвесторів, чого не можна зробити при класичному IPO.

Проте у SPAC залишаються прихильники. У низки опитаних WSJ стартапів вважають, що тепер перевага на переговорах з компаніями-пустушками на їхньому боці, оскільки вони мають відразу кілька пропозицій.

За даними Reuters, за перші три місяці 2021 року SPAC-компанії в США залучили більше коштів, ніж за весь 2020-й, — $83,5 млрд. У минулому році обсяг залучених коштів склав $83,4 млрд. Популярність SPAC пов'язана з простотою виходу на біржу.

Коментарі

Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися