Як підтримка підприємниць впливає на економіку країни і розвиток дітей розповіла в рамках проекту WoMo Яніна Ольховська, директор з комунікацій, КСВ та залучення Ukrsibbank BNP Paribas Group.
Навіщо підтримувати жіноче підприємництво в Україні
В Україні про жінок у підприємництві є відразу декілька думок. Одні вважають, що жіночого підприємництва немає і бути не може. Роль жінки — виховувати дітей і виконувати хатні обов'язки. Ще кажуть, що питання гендерної рівності перебільшене, а складнощів у жінок топ-менеджерів і підприємців взагалі немає. І все частіше обговорюється те, що ця проблематика є, і з нею потрібно працювати. Давайте разом подумаємо чому важливо підтримувати жінок-підприємців.
Завдяки пандемії ми побачили силу і витривалість жінок. Цей рік показав, наскільки величезний потенціал жінок насправді. Але він може бути досить крихким, якщо керуючі структури держави, фінансові інститути та бізнес-організації не зберуться разом, щоб зробити три речі: запропонувати системну підтримку і програми, що дозволяють жінкам вижити і процвітати у новій реальності, дадуть їм навички навігації у цифровому світі і розвиватимуть справедливу, доступну систему фінансових послуг, яка підтримує роботу жінок і підприємництво. Саме такі інвестиції можуть принести безцінні дивіденди не тільки жінкам, а й суспільству в цілому.
Міжнародна організація праці на основі статистичних даних довела, що близько 50% продуктивності жінок залишається невикористаною. Це означає, що, якщо жінки отримають підтримку, вони стануть ще ефективніше.
Коли ви підтримуєте підприємства, що належать жінкам, ви інвестуєте в розширення економічних прав та можливостей жінок, гендерний паритет в торгівлі, динамічні співтовариства і зростання економіки у цілому.
Дослідження Глобального інституту McKinsey показало, що просування рівності жінок може додати 12 трильйонів доларів в світову економіку до 2025 року. А в кращому випадку це число може підскочити до 28 трильйонів доларів. Цього можна досягти, якщо забезпечити більшу гендерну рівність і розширити можливості для жінок.
У міжнародному рейтингу гендерної рівності The Global Gender Gap Index 2021 Україна займає 74-е місце з 156 країн.
Жінки-підприємниці обирають для бізнесу найчастіше напрямки, пов'язані з наданням послуг населенню. Наприклад, відкривають садочки і школи, розвивають магазини онлайн і оффлайн формату, надають б'юті послуги, займаються пошиттям одягу, керують кондитерськими. Також жінки все частіше вибирають соціальне підприємництво, створюючи, в тому числі робочі місця для людей з обмеженими можливостями. Крім цього, бізнеси, якими керують жінки, також створюють робочі місця для інших жінок.
Багато жінок відкривають бізнес, опинившись в декреті. Вони спрямовані на те, чого не вистачає жінці в цей час. Часто створюються нішеві продукти або послуги: школи молодих батьків, творчі гуртки та студії, курси програмування, сервіси з пошуку нянь. Всі їхні ідеї дають можливість розвиватися дітям і закривають ті напрямки, в яких не працюють чоловіки.
За даними Opendatabot, найчастіше жінки ведуть бізнес в наступних областях: роздрібна торгівля — 43,6%; надання інших індивідуальних послуг — 9,3%; комп'ютерне програмування, консультування — 4,9%.
Жінки частіше зізнаються, що їм не вистачає знань, тому орієнтовані на постійне навчання та підвищення знань. За даними PricewaterhouseCoopers, 56% жінок вважають, що їм для розвитку не вистачає знань в менеджменті, оподаткування, маркетингу та інших специфічних сферах. 52% жінок поскаржилися на недостатню впевненість у власних силах. 42% жінок для розвитку бізнесу не вистачає джерел фінансування.
Жінки в бізнесі набагато швидше адаптуються і справляються з перешкодами на шляху до успіху. За даними MasterCard, за час кризи, викликаного Covid-19, 42% бізнесів, керованих жінками, перейшли на цифрову бізнес-модель, а 34% визначили нові можливості для бізнесу після пандемії.
Жінки реінвестують до 90% свого доходу в свої сім'ї і громади в порівнянні з 40% для чоловіків.
Компанії, очолювані жінками, залучають більше інвестицій на більш пізніх стадіях, і показники по середньої виручки у них теж вище.
Жінки розвиваються і ростуть самі, а також підтримують і менторять один одного. Це також важливо для розвитку не тільки бізнесу, а й нації в цілому. Чим більше буде таких спільнот, тим успішнішим буде кожне окреме місто і країна.
Жінки — креативні та ефективні власниці бізнесу і ведуть, як правило, досить прибутковий бізнес. Вони не бояться важкої роботи, наполегливі і просто не здаються.
Творчо вирішують проблеми і відразу знаходять кілька варіантів рішення.
Важливо підтримувати жінок у бізнесі, тому що, роблячи це, ми забезпечуємо і підвищуємо фінансову стабільність наших сімей і країни в цілому.
Звичайно, для того, щоб створити екологічні умови для ведення бізнесу жінкам, знадобиться ще чимало часу. І тут важливо працювати на законодавчому рівні, прибираючи обмеження, які заважають жінкам розвивати підприємницький талант, і створюючи сприятливі умови для розвитку жіночого підприємництва.
Коментарі