Згідно з даними найбільшого фріланс-сервісу Freelancehunt, всього в 2020 році фрілансерів стало більше на 180 тис., а середньорічний приріст склав 35%. Про це компанія повідомляє в своєму пресрелізі.
Середньорічний приріст українських фрілансерів становить 35%
Тенденції 2020
Як відзначають фахівці Freelancehunt, традиційно в кризу як виконавців, так і замовників стає більше.
Замовників стало більше на 25%, і на 18% збільшилася кількість проєктів. Всього за рік клієнти розмістили 200 тис. завдань.
Монополістами з концентрації грошей залишаються програмісти - в цій категорії зосереджено більше половини всіх бюджетів. А з другого місця в цьому році дизайнерів потіснили маркетологи.
Сумарний бюджет усіх замовлень на фрілансі збільшився на 60 млн грн, або 20%.
Неоднозначний 2020 рік показав цікавий тренд, згідно з яким частина фрілансерів виявилася не проти працювати на постійній основі.
Згідно з опитуванням Freelancehunt, 93% виконавців готові перейти до штату, якщо вдасться зберегти можливість віддаленої роботи.
При цьому 44% фрілансерів не планують повністю прощатися з фрілансом, залишивши проєкти як підробіток, а 37% готові присвятити весь робочий час одному роботодавцеві.
«Рік, що минає став революційним на ринку праці. З одного боку, більшість з нас протестувало навесні віддалений формат роботи, а деякі компанії залишилися працювати в такому режимі. З іншого боку, частина фрілансерів відчули навесні перебої з замовленнями, тож, виявилися готовими працювати в штаті. Помічаючи цей тренд, ми запустили окремий функціонал з пошуку штатних працівників і вже бачимо інтерес обох сторін до цього напряму», - засновник Freelancehunt Олег Топчій.
Читайте також: Як зміниться ринок праці за 5 років. Аналітики назвали професії майбутнього (дослідження)
Весняний приріст
За перший тиждень локдауна в березні приріст нових користувачів щодо аналогічного періоду в лютому склав 44%. Якщо за місяць до цього щодня реєструвалося в середньому від 550 до 800 осіб, то в середині березня цей показник виріс до 1000-1200 реєстрацій. Кожен третій користувач зазначив, що прийшов на фріланс «в зв'язку із ситуацією в країні».
Найбільший приріст замовлень було зафіксовано в травні. Після відкладеного попиту число проєктів зросло з 3700 до 4300 на тиждень. Як і раніше, найбільш затребувані послуги програмістів, частка замовлень яких збільшилася на 2,5%, або 100 тис. проєктів. Можна сказати, що розробники відкусили частину «пирога» у дизайнерів, звертатися до яких стали на 2% рідше.
Хто постраждав, а хто виграв
З введенням карантину представники різних спеціальностей по-різному відреагували на коливання ринку.
Уже не перший рік найпопулярніша спеціальність на фрілансі - дизайнер. На другому місці знаходяться програмісти, а замикають трійку копірайтери. Послабили хватку в цьому році перекладачі. Займаючи четверте місце в 2019-му, вони спустилися на сьому позицію, а маркетологи, навпаки, піднялися вище.
Найбільш чутливими виявилися архітектори, бізнес-консультанти та виконавці, що працюють з відео та аудіо. Наприклад, бюджети консалтингу навесні відзначилися дворазовим падінням: сукупний заробіток склав 760 тис. грн в лютому і 350 тис. грн у березні. Трохи менше скоротилися гонорари в операторів, монтажерів, аніматорів і дикторів - 607 тис. грн за лютий і 484 тис. грн за квітень. Кількість замовлень за рік в цій категорії зменшилася на чверть. Однією з причин називають скасування більшості івентів, на яких задіяні оператори і фотографи.
Більш затребуваними в 2020 році стали юристи та бухгалтери: попит на юридичні послуги збільшився в 1,5 раза, на бухгалтерські - в 2 рази. Крім того, в 2 рази зросла кількість проєктів з програмування в Python.
Серйозний прорив у 2020 році продемонструвала мобільна розробка. Частка в сукупному бюджеті зросла на 3,5%, а в абсолютному грошовому значенні - збільшилася вдвічі! Сміливо можна стверджувати, що гонорари в цій категорії виросли в кілька разів. Успіх цієї категорії пояснюється декількома причинами. Як відзначають аналітики Freelancehunt, карантин прискорив перехід бізнесу в онлайн, а наслідки коронавіруса - загальну тенденцію зростання мобільного трафіку.
«Безліч людей по всьому світу продовжують частково дотримуватися ізоляції. Мобільні додатки закривають задоволення базових потреб на дому - від онлайн-освіти і доставки продуктів до спілкування і розваг», - підсумовує Олег Топчій.
Стежте за цікавими і ексклюзивними матеріалами про вплив пандемії на економіку в телеграм-каналі «Економіка і коронавірус».
Коментарі - 2
Прирост бюджетов заказчиков: +20%
Мораль сей басни: конкуренция среди исполнителей растет, доходы исполнителей падают
Кто в выигрыше? Посредник и заказчик