Мінфін - Курси валют України

Встановити
16 грудня 2020, 17:27

Акції Airbnb втратили 25% вартості після успішного IPO

Акції американського сервісу для розміщення, пошуку, бронювання та оренди приватного житла Airbnb втратили 25% вартості після публічного розміщення. Про це повідомив Forbes.

Акції Airbnb втратили 25% вартості після начебто успішного IPO
Фото: forbes.com

Капіталізація компанії майже за тиждень впала на $30 млрд.

Що відбувалося

Протягом першого дня торгів — у четвер, 10 грудня — акції Airbnb підскочили на 120%. Тоді капіталізація компанії підвищилася до $103 млрд, що у 5 разів перевищувало останню оцінку ринку. IPO платформи дозволило їй залучити $3,5 млрд і стало третім публічним розміщенням за величиною у 2020 році.

Проте, вже у середу, 16 грудня акції Airbnb подешевшали до $124 за штуку — тобто впали на 25% від свого максимуму в перший день торгів.

Нині ж капіталізація компанії становить близько $73 млрд.

Статки трьох співзасновників Airbnb зменшилися майже на $5 млрд за три дні після IPO. Так, статки Натана Блечарціка і Джо Гебб наблизилися до $8,5 млрд у кожного, а Брайана Ческі – до $9,5 млрд.

Що очікується

Аналітики прогнозують, що акції можуть впасти ще більше. Як відзначає аналітик Gordon Haskett Роберт Моллінс, IPO Airbnb підняло оцінку компанії в два рази порівняно з очікуваними замовленнями житла в 2022 році.

Оцінка Airbnb щодо її потенційного доходу більш ніж в 3 рази перевищила середній показник конкуруючих онлайн-сервісів Expedia і Booking.com, написав Моллінс в записці клієнтам про зниження рейтингу акцій компанії у вівторок, 15 грудня. При цьому Моллінс в своєму прогнозі підвищив цільову ціну акції Airbnb з $77 до $103.

Три інших аналітика прогнозують середню річну цільову ціну за папір компанії близько $96, що на 25% нижче поточної.

Чому так сталося

Роберт Моллінс зазначив, що переважна більшість інвесторів «не змогли виправдати оціночну премію Airbnb» порівняно з іншими онлайн-сервісами подорожей і «висловили зацікавленість в реалізації своїх швидких вигод». За його оцінкою, інвестори «хочуть бути довгостроковими власниками акцій, але зараз розглядають можливість продажу акцій, тому що більше не відчувають себе комфортно, володіючи ними».

Дещо про Airbnb

IPO дозволило Airbnb залучити $3,5 млрд і стало третім за величиною в 2020 році, перевищивши кошти, які залучив найбільший гравець американського ринку доставки товарів DoorDash ($3,4 млрд). Вартість акцій DoorDash впала майже на 20% з середи, 9 грудня, коли відбувся її торговий дебют на біржах.

Ринкова капіталізація Airbnb піднялася в перший день торгів її акціями до $103 млрд. Це більше, ніж оцінюються всі американські готельні мережі, що публічно торгуються. Зараз вона становить близько $73 млрд.

Читайте також: Акції Airbnb після IPO подорожчали на 140%, а DoorDash — на 86%

Airbnb подала заявку на IPO в листопаді 2020 року, розкривши фінансові показники. Виручка сервісу за перші дев'ять місяців 2020 року дорівнювала $2,5 млрд – на 32% менше, ніж роком раніше. У третьому кварталі вона впала на 18% – до $1,34 млрд.

Чистий збиток становив $696,9 млн за дев'ять місяців. За третій квартал компанія отримала прибуток завдяки скороченню витрат на маркетинг – близько $219 млн. Airbnb не отримувала річного прибутку з моменту запуску в 2008 році – ця тенденція збережеться і в 2020 році, заявила компанія.

Нагадаємо

У суботу, 12 грудня, від свого IPO як мінімум до січня відмовився фінтех-стартап Affirm. За словами співрозмовників видання, знайомих з питанням, причиною стали побоювання після перших днів торгів паперами Airbnb і DoorDash і затримки, зумовлені кількістю запитів на лістинг, що надходять до Комісії з цінних паперів і бірж. Днем раніше через аналогічну оцінки ризиків перенесла на початок 2021 року своє IPO компанія-виробник ігор Roblox.

Коментарі

Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися