В Україні набув чинності ухвалений раніше законопроєкт №1210, в якому частина змін торкнулась і автомобільної сфери.
В Україні змінилися податки на продаж вживаних автомобілів
Що змінилося для автомобільної галузі
Зокрема, законом закріплено введення податку на продаж третьої одиниці транспортного засобу в рік.
Дія закону поширюється на продаж машин з 1 січня 2020 року і поширюється на фізичних осіб-продавців.
Читайте також: «Закон 1210»: Три ключових зміни для приватних інвесторів
Внесені зміни до Податкового кодексу, які набрали чинності 23 травня 2020 року, передбачають збільшення податку при продажу автомобілів.
Тепер при продажу чи обміні трьох і більше транспортних засобів протягом року доведеться платити податок в 18%.
Дивіться також: Закон 1210, транш від МВФ і прогноз курсу: чого очікувати
Якщо раніше у разі продажу (обміну) протягом одного року третього і подальшого автомобіля потрібно було заплатити державі 5% його вартості, то тепер — 18%.
Новий податок стосується не тільки легкових автомобілів, але і будь-якого іншого транспорту, зокрема, причепів, мопедів і мотоциклів.
Перша продаж транспортного засобу податком не обкладається. Якщо протягом року здійснюється дві продажі, то державі доведеться віддати 5% від його ціни, як і раніше. У разі продажу автобуса, вантажівки, трактора, спецтехніки та іншого рухомого майна стягується податок у розмірі 5% від оціночної вартості навіть на першу операцію протягом року.
Читайте також:В Офісі президента обіцяють доопрацювати податковий закон. Побажання бізнесу врахують
Найважливіші нововведення
Законопроект № 1210 та №1209 вносить системні зміни в податкове законодавство за кількома напрямками.
Перший блок – BEPS і контрольовані іноземні компанії (КІК). Він прописує зміни, які спрямовані на протидію ухиленню від оподаткування з використанням низькоподаткових юрисдикцій або недобросовісних податкових практик.
Другий блок – зміни в адмініструванні оподаткування. Вони розширюють права як податківців, так і платників податків.
Третій блок – це реформа відповідальності. Зокрема, вводиться відповідальність держави перед платником податку у вигляді конкретних штрафів та обов'язкового відшкодування заподіяної шкоди.
Четвертий блок – зміна ставок. Ставки, які були немотивовано низькими, зростуть. Це стосується акцизу і ренти.
Нагадаємо
Законопроєкти № 1209, № 1210 зареєстрував у Верховній Раді 30 серпня Данило Гетманцев.
Бізнес розкритикував проект закону № 1210. Підприємці вважають, що в документі міститься багато норм, які можуть призвести до підвищення фіскального тиску на сумлінних платників податків, погіршити інвестиційний клімат і негативно позначитися на розвитку економіки країни в цілому.
Коментарі - 7
Я ненавижу свою роботу, але мені треба виплачувати кредит за машину...:)...
Возникла, конечно, мысль поиздеваться над девушкой, типа «да в гробу я видал эти мелкие машинки типа Ауди ТТ, не буду мыть за такие копейки», но не стал усугублять, а спокойно объяснил, что вот сюда в дырочку кладёшь денежку, берёшь пистолет и сам моешь. В ответ прозвучала гениальная фраза:
- Кладёшь денежки и сам моешь?
- Да.
- Вот это бизнес! Сам платишь и сам моешь! Аху...ь.
И уехала не мытая. Ржал минут пять. Теперь проезжаю мимо самомойки, вспоминаю и снова ржу.