Наразі збільшилась кількість шахрайських випадків. Найчастіше вони пов’язані зі спекуляцією на товарах індивідуального захисту. Шахраї розповсюджують фейки, щоб поширити паніку, здійснюють SMS-розсилку та телефонують з метою отримання паспортних даних та повних реквізитів картки, включаючи CVC2/CVV2, PIN-код, кодове слово.
27 квітня 2020, 18:39
Як себе захистити: типові випадки шахрайства під час карантину
Найпоширеніші схеми шахрайства:
- SMS та телефонні дзвінки про державні компенсації (виплати коштів на лікування, придбання тестів для визначення коронавірусу);
- SMS та дзвінки про блокування картки з міркувань безпеки, які надходять з невідомих номерів. Шахраї вимагають зателефонувати для розблокування не на офіційні номери телефонів Контакт-центру банка, а невідомі номери мобільних операторів;
- SMS та телефонні дзвінки від нібито представників державних органів: поліції, Служби безпеки України, тощо, які також надходять з невідомих номерів телефонів та в яких запитують абсолютно всі персональні дані та реквізити картки;
- розповсюдження фейків з метою поширення паніки та дестабілізації ситуації в умовах карантину;
- крадіжка особистих даних чи грошей під приводом продажу захисних масок, антисептиків, медичного обладнання.
Як захистити себе від шахрайства:
- зверніть увагу: дзвінки з Контакт-центру банку надходять лише з номерів +38 (044) 393-70-10, (048) 236-99-99, (044) 364-32-17;
- якщо представник Контакт-центру банку телефонує на Ваш номер, він ніколи не запитує кодове слово. Але якщо Ви самі зателефонували до Контакт-центру за телефонами 0 800 307-010, +38 (044) 393-70-10, оператор обов’язково запитає кодове слово, щоб ідентифікувати Вас;
- нікому і ні за яких обставин не повідомляйте в SMS або телефонній розмові PIN-коди та CVC2/CVV2 ваших карток;
- не повідомляйте паспортні дані та іншу особисту інформацію особам, які телефонують і представляються банківськими працівниками;
- не розкривайте реквізити своїх банківських карток;
- довіряйте інформації щодо карантину тільки з офіційних джерел — МВС, МОЗ, Кабмін;
- купуйте товари тільки на перевірених сайтах та за допомогою накладеного платежу. Восток Банк раніше повідомляв про нову схему шахрайства на OLX;
- купуйте медичні засоби тільки через сертифіковані місця продажу;
- дані про продавця перевіряйте через ресурс Стоп Фрауд на сайті кіберполіції.
Як діяти, якщо Ви піддалися шахрайським провокаціям:
- телефонуйте на спецлінію «102»;
- телефонуйте на гарячу лінію кіберполіції «0 800 505-170», або пишіть на електронну адресу: callcenter@cyberpolice.gov.ua;
- звертайтеся за формою зворотного зв‘язку
- телефонуйте до Контакт-центру банку та повідомляйте номери телефонів шахраїв.
Джерело:
Мінфін
Коментарі