Національний банк направив банкам лист, в якому пояснив, як з 23 березня працювати в умовах жорстких карантинних заходів. Про це йдеться у повідомленні Нацбанку на сторінці у фейсбук.
Як працювати в умовах карантину і транспортного колапсу банкам. Поради НБУ
Поради банкам
- Банки повинні забезпечити безперебійну роботу центральних офісів, дистанційних каналів обслуговування та контакт-центрів.
«Банки можуть самостійно визначати і змінювати режим роботи відділень, кількість і перелік операцій в конкретних відділеннях з урахуванням ситуації та навантаження. Наприклад, закривати неключові відділення, скорочувати час роботи відділень, встановлювати різний час для обслуговування людей похилого віку та інших клієнтів тощо», - повідомили в НБУ.
- Банки повинні забезпечити роботу «опорних» відділень в «спальних» районах міст, щоб клієнти за нагальної потреби мали можливість отримати необхідні фінпослуги, не здійснюючи подорожі через півміста.
Читайте також: НБУ просить Кабмін відкрити обмінники і ломбарди
В приміщеннях таких відділень мають бути передбачені технологічні перерви для провітрювання, дезінфекції та вологого прибирання, а працівники - мають бути забезпечені засобами особистого захисту.
- Банкомати мають бути підкріплені готівкою, щоб клієнти завжди за нагальної потреби могли зняти кошти.
"Однак не забувайте - зараз варто мінімізувати контакти з готівкою, яка потенційно може бути носієм вірусу. Тому сьогодні як ніколи треба бути cashless. Зі свого боку, банки мають також приймати та обробляти картки всіх емітентів у банкоматних мережах та мережах POS-терміналів», - впевнені в НБУ.
- Щоб не наражати працівників та клієнтів банків на небезпеку, банки мають максимально перевести взаємодію з клієнтами в онлайн канали.
Читайте також: НБУ тимчасово скасує тарифи на міжбанківські перекази
«Ми продовжуємо закликати клієнтів банків мінімізувати відвідування відділень банків. Особливо - якщо ви маєте симптоми коронавірусної інфекції. Зі свого боку, банкам варто за можливості використовувати дистанційні засоби вимірювання температури відвідувачів на вході в приміщення. Банки мають право відмовити в обслуговуванні клієнта із симптомом коронавірусу у відділенні банку», - зазначили в НБУ.
- Банкам на законодавчому рівні на період карантину заборонено нараховувати та стягувати неустойки (штрафи, пені або будь-які інші обов’язкові платежі) за несвоєчасне здійснення платежів за споживчими кредитами, а також підвищувати відсоткову ставку за споживчими кредитами. Банки повинні інформувати про це клієнтів.
-
Клієнти банків на час карантину можуть призупинити сплату платежів за іпотечними кредитами, і банки не повинні в таких випадках стягувати з них заставу. Про це банки також мають повідомити клієнтам.
Щодо режиму пільгового обслуговування кредитів платоспроможних сумлінних позичальників, то Національний банк незабаром затвердить універсальні підходи, рекомендовані банкам.
- Банкам на законодавчому рівні заборонено нараховувати та стягувати неустойки (штрафи, пені) за несвоєчасне здійснення платежів за житлово-комунальні послуги в період карантину. Банки повинні інформувати про це клієнтів.
«Готівка потенційно може бути носієм вірусу, а подорожі для отримання заробітних плат, пенсій, соціальних виплат, субсидій та інших грошових виплат - наражати вас на небезпеку. Тому Національний банк звертається до Кабінету міністрів та органів місцевого самоврядування щодо переведення всіх організацій, підприємств, фізичних осіб - на здійснення цих платежів виключно в безготівковій формі на банківські рахунки з відкритими під них банківськими картками», - попросили в НБУ.
Життя в карантині: Що діється з доларом і економікою (відео)
Раніше повідомлялося
Національний банк зосередився на 5 антикризових напрямах роботи. В числі приоритетів — допомога позичальникам, постачання в банки готівкової валюти та поширення кешлес.
Коментарі - 7
но торчать по два-три часа под подъездами домов группами по три-пять человек и без масок,
обсуждая действия властей по введению карантина - это вообще полный маразм.