Українці довели, що на коханні не економлять. Масштаби витрат на придбання подарунків на День святого Валентина вражають. Але щедрістю довірливих закоханих часто користуються шахраї.
Полювання на романтиків. Як не стати жертвою шахраїв у день закоханих
Керівник відділу навчання YouControl Ігор Курочка підготував рекомендації, як убезпечити від пасток себе та коханих.
Хто найщедріший
Згідно з дослідженням, проведеним ресурсом Picodi, чоловіки щедріші у вияві своїх почуттів, ніж жінки. В середньому в 2019 році українці витрачали на презенти половинкам $52.
Читайте також: 13 шахрайських схем, які дозволили поцупити в українців 362 мільйони
Найщедрішою із 38 країн, в яких проводили опитування, виявилася Ірландія. Її жителі виділяли в середньому $132 на подарунки. Британці витрачали на романтичні презенти $124, американці – $112, жителі Сінгапуру – $102, нігерійці – $51, а філіппінці – всього $34.
Як перевірити інтернет-магазин
Велику кількість покупок сьогодні здійснюють через інтернет. Це справді заощаджує час й не обмежує в асортименті. Але до покупки варто підходити відповідально. Декілька хвилин перевірки інтернет-магазину можуть зекономити і час, і нерви обох закоханих.
Базові правила інтернет-шопінгу доволі прості.
- По-перше, поцікавтеся всіма умовами покупки. Іноді вартість презенту може виявитися значно вищою за очікувану. Це може бути прихований платіж за святкову доставку. Або при купівлі подарункового набору може бути вказана ціна одного товару з нього, хоча складається враження, що за весь одразу.
- По-друге, не купуйте товари з повною передплатою, особливо – у невідомих продавців. Ті можуть зібрати гроші з таких довірливих романтиків і зникнути перед самим святом.
Перед тим, як перейти до оформлення покупки, варто витратити кілька хвилин часу на невелику розвідку.
- З’ясуйте, на яку юридичну особу чи ФОП зареєстровано онлайн-магазин.
- Перегляньте в офіційних відкритих джерелах, як довго магазин працює та який основний вид діяльності. Найбільш цільовим для цього випадку є КВЕД «Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет».
- Перевірте, чи немає у цієї юридичної особи або підприємця господарських чи адміністративних судів щодо захисту прав споживачів, відстрочки у відвантаженні товарів.
Часто юридична назва може не збігатись із назвою магазину. В таких випадках допоможуть контакті дані. Їх потрібно шукати у розділі «Контакти», зазвичай він знаходиться у нижній частині сайту.
Номер телефону або адресу можна внести в стрічку пошуку на сайті YouControl. Вже за хвилину на екрані висвітлиться актуальна (на час запиту) інформація про компанію, ФОП або фізичну особу, за якою закріплений інтернет-магазин. Крім того, там же перевірити КВЕД, почитати судові рішення.
Не завадить перевірити, чи не є директор «масовим» ‒ достатньо клікнути або ввести ПІБ, як можуть відкритись ще низка компаній, де ця особа є керівником. Це також є підставою не довіряти магазину.
Таку перевірку кожен може зробити безплатно і витрачені хвилини вартують того, щоб позбутись очевидних ризиків.
Коментарі