Мінфін - Курси валют України

Встановити
24 січня 2020, 16:00

Заступник з юридичних питань директора департаменту по роботі з проблемною заборгованістю Ідея Банку Юлія Карпець провела лекцію для слухачів Legal High School

Заступник з юридичних питань директора департаменту по роботі з проблемною заборгованістю Ідея Банку Юлія Карпець провела лекцію для слухачів освітньої платформи Legal High School щодо питань мінімізації проблемної заборгованості.

Юлія Карпець зокрема зазначила, що основні етапи управління проблемними активами визначено спеціальним Положенням, затвердженим постановою НБУ.
Вона навела чинники, що зменшують проблемну заборгованість, зокрема це верифікація клієнта під час видачі кредиту та супроводження (моніторинг) кредиту в процесі його обслуговування.

Залежно від суб’єкта кредитування (юридична/фізична особа) перед наданням кредиту здійснюється ретельний аналіз клієнта: його соціальний статус/зв’язки, платоспроможність, фінансова історія, наявність майна, іншої історії у відкритих джерелах тощо. В ході супроводження кредиту здійснюється аналіз фінансового стану та господарської діяльності (баланси/довідки про доходи), моніторинг вчасності виконання кредитних зобов’язань (наявність/відсутність прострочених платежів, страхування майна, надання додаткових документів тощо).

Лектор наголосила, що згідно з постановою Національного банку України від 18 липня 2019 року № 97 затверджено Положення про організацію процесу управління проблемними активами, якою визначено основні етапи управління проблемними активами:

  • раннє виявлення боржників з ознаками потенційної проблемності і такі, що не мають наміру співпрацювати з банком щодо повернення заборгованості;
  • реструктуризація, після якої клієнти потрапляють до списку спостереження на 365 днів з ознакою потенційно проблемних;
  • вжиття заходів, спрямованих на припинення відносин з боржником, із застосуванням інструментів судового/позасудового повернення заборгованості;
  • управління стягнутим майном.

Юлія Карпець навела приклад умовної технічної карти процесів служб банку та існуючих інструментів для роботи з клієнтом банку, а також визначила правові механізми, що застосовуються до проблемних боржників.

Коментарі

Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися