Чат-боти допомагають переказувати кошти, брати кредити, оплачувати послуги та багато іншого. Причому роблять це швидко, без помилок і, найчастіше, безкоштовно.
Без черг і кол-центрів: добірка корисних чат-ботів
Редакція PaySpace Magazine вивчила і відібрала 11 чат-ботів в уанеті, які істотно полегшують вирішення фінансових питань. «Мінфін» публікує скорочений варіант огляду.
PayLastic
Месенджери — Telegram, Viber і Facebook Messenger
Функції бота: прийом оплати карткою за товари і послуги в месенджерах, мобільний еквайринг.
Вартість: підключення, налаштування сервісу і перший місяць користування — безкоштовно, з другого місяця — $3. Якщо активності немає, плата не стягується.
PayLastic доступний клієнтам LiqPay (ПриватБанк), Ощадбанку, Portmone.com, WayForPay і Fondy. Зручний для оплати в точках вуличної їжі, на ярмарках, за послуги кур'єра тощо.
Як почати користуватися:
- зайти на сайт www.paylastic.me, перейти у розділ «Кабінет» і пройти реєстрацію, ввівши номер мобільного телефону;
- у налаштуваннях прив'язати платіжну картку до сервісу, вказати суму блокування (вона повернеться після підтвердження реєстрації) та адресу електронної пошти;
- налаштувати мерчант для прийому оплати платіжними картками, додати платіжний сервіс банку або провайдера, з яким укладено договір еквайрінгу (наприклад, LiqPay від Приватбанку);
- додати «операторів» — співробітників компанії, які будуть працювати з платіжними картами і приймати оплату: потрібно вказати ім'я, посаду і номер телефону.
Чат-бот від Райффайзен Банку Аваль і Visa
Месенджери — Viber і Telegram
Функції бота: консьєрж-сервіс та бізнес-банкінг для підприємців, планування та вирішення побутових питань.
Скористатися сервісом можуть клієнти банку, які оформили платіжну картку Visa. Безкоштовний чат-бот допомагає вирішити такі завдання:
- організація подорожей;
- онлайн-покупки;
- виконання рутинних справ — пошук няні, послуг на аутсорсі тощо;
- надає проактивні сервіси — нагадування, персональний календар;
- інформує про особливості і переваги карт Visa.
LeoBot
Месенджер — Facebook Messenger
Функції бота: грошові перекази з картки на картку, у тому числі міжнародні, поповнення мобільного, онлайн-ігор, месенджера Viber.
Послуги бота доступні лише користувачам цифрового гаманця Masterpass.
Щоб почати переказувати гроші через месенджер, потрібно зв'язатися з чат-ботом. Для цього у пошуку Facebook-месенджера знайдіть контакт LeoBot і надішліть запит на спілкування. Бот запропонує переказати кошти: для цього потрібно авторизуватися у гаманці Masterpass. Всі ці дії можна виконувати у месенджері.
Потім чат-бот попросить ввести номер картки одержувача коштів, сформує рахунок і повідомить про статус транзакції. Після чого робот запропонує зберегти шаблон платежу — наступного разу клієнтові потрібно лише ввести суму переказу. Загалом можна створити до п'яти таких шаблонів.
Комісія за переказ між картами українських банків становить 0,5%. З січня цього року LeoBot запустив опцію переказу грошей з карти іноземного банку на карту українського. Комісія за міжнародний переказ вище — 3,5% від суми платежу. Але це однаково одна з найвигідніших пропозицій на ринку. Ліміт на платежі без підтвердження в Masterpass становить 1000 грн.
Greenz Bot
Месенджер — Telegram
Функція бота: облік витрат, доходів і боргів
Вартість: є безкоштовна опція, яка передбачає періодичну відправку релевантних рекламних повідомлень
Greenz Bot допомагає вести бюджет і планувати витрати. Для початку користувач повинен пройти реєстрацію в системі, повідомити боту свій gmail, місце проживання і заплановану суму витрат на місяць. А потім фіксувати свої трати у переписці.
Робот сформує онлайн-таблицю, куди буде записувати всі витрати за категоріями. Дані він буде збирати з повідомлень, також їх можна імпортувати з Excel. Чим точніше інформація, тим краще чат-бот розраховує щоденний баланс — максимальну суму, яку можна витратити без шкоди для бюджету.
Чат-боти Приватбанку
Месенджери - Facebook Messenger, Telegram, Viber
Функції ботів: отримання інформації, проведення фінансових операцій в кілька кліків.
У Приватбанку «працює» кілька чат-ботів у різних месенджерах — як універсальних, так і вузькоспеціалізованих. Наприклад, чат-бот @agentprivat у Facebook Messenger дозволяє подати заявку і перевірити статус попередніх заявок.
У Telegram і Viber представлені роботи, які відповідають за конкретні продукти банку. Наприклад, @PrivatOchBot спеціалізується на оформленні онлайн-кредитів на карту, @PrivatBankBot — на переказах між картами Приватбанку, @BonusPlusBot знає все про програму лояльності «Бонус Плюс». Отримати загальну інформацію або зв'язатися з оператором допоможе @PrivatBank_help_bot. Перед початком роботи потрібно вказати номер телефону.
Oschadbot
Месенджери — Facebook Messenger і Telegram
Функції бота: інформація про карткові рахунки, зміна лімітів, блокування карт.
З січня 2019 року клієнти Ощадбанку можуть зв'язатися з банком за допомогою чат-бота:
- в месенджері Facebook m.me/Oschadbot;
- на сторінці Ощадбанку www.facebook.com/oschadbot;
- в Telegram, ввівши у пошуку @Oschadbot.
Щоб почати користуватися послугами Oschadbot, потрібно вказати в чаті мобільний номер телефону.
otpbank_bot
Месенджери — Telegram і Facebook Messenger.
Функції бота: платежі з карткового рахунку, інформування про курси валют банку, адреси відділень і банкоматів банку, зміна лімітів на проведення операцій.
ОTP Bank запустив свого чат-бота у листопаді 2017 року. Послуга була впроваджена спільно з партнером iPay на базі гаманця Masterpass. Окрім описаних вище функцій, клієнти банку могли поповнювати мобільний телефон, проводити операції з Masterpass і погашати заборгованість за споживчим кредитом.
Однак зараз цей функціонал недоступний: чат-бот перетворився на довідково-інформаційний сервіс. Якщо робот не зможе знайти відповідь на ваше питання, до чату приєднається співробітник банку.
Tascombot
Месенджер — Telegram
Функції бота: інформує про актуальні курси валют, адреси найближчого відділення чи банкомату, допомагає оформити платіжну або кредитну картку.
Вкладникам потрібно «подружитися» з ботом @tascombot у месенджері і самим ініціювати бесіду. Перевага цього бота — зручне і зрозуміле меню з численними підпунктами. Знайти потрібну інформацію можна швидко і без зусиль.
WayForPay_bot
Месенджери — Facebook Messenger, Viber, Telegram
Функції бота: вміє виставляти рахунки і відправляти на оплату в месенджери, на email або в sms клієнту, створює платіжні QR, звіти про статус онлайн-платежів.
Опція «Створити рахунок» доступна в WayForPay_Bot для онлайн-продавців, які підключені до WayForPay і пройшли авторизацію у боті. Під час діалогу бот запропонує кілька варіантів щодо формування і відправки інвойсу клієнту:
- відправити на email — інвойс буде відправлений на зазначену електронну пошту;
- відправити в sms — рахунок буде відправлений в sms на вказаний номер телефону;
- відправити в месенджер — рахунок буде відправлений в месенджер, якщо користувач авторизований в WayForPay_Bot;
- Отримати QR — буде створено платіжний QR код, який покупець може зчитати камерою мобільного, додатком для зчитування QR або додатком WayForPay.QR;
- Отримати посилання на оплату — буде створено посилання на оплату, яке можна відправити будь-яким зручним способом.
Інтернет-магазини, а також їх покупці можуть налаштувати систему сповіщення про статус платежу в улюбленому мессенджері. Повідомлення будуть приходити після кожної покупки або отримання оплати. З липня цього року через сервіс WayForPay можна скачати або повторно відправити квитанцію з будь-якого платежу.
RailwayBot
Месенджери — Facebook Messenger і Telegram
Функції бота: пошук, моніторинг і покупка з/д квитків, надання інформації про графік руху потягу за його номером
Користуватися ботом зручніше в Telegram — меню і функціонал сервісу тут виглядає і працює краще. Якщо ви захочете купити квитки на потяг, бот у Facebook Messenger просто перенаправить вас на сайт Приватбанку. У випадку з Telegram оплату можна провести безпосередньо у мобільному додатку месенджера (для декстопной версії ця функція недоступна), заплативши за квитки за допомогою Apple Pay, Google Pay або банківською картою.
Ukrposhta_chatbot
Месенджери — Facebook Messenger, Viber і Telegram
Функції бота: пошук і відстеження відправлення за номером, інформування про тарифи і зміну статусу посилки, пошук відділення і його геолокації за індексом.
Ukrposhta_chatbot — офіційний бот поштового оператора «Укрпошта». Насамперед необхідно додати бот у одному з месенджерів і задати своє питання. Для цього потрібно скористатися підпунктами меню. Якщо бот не зможе відповісти, тоді у розділі «Допомога» можна вибрати опцію «з'єднати з оператором».
Коментарі - 1