Обслуговування роздрібних клієнтів стане для банків порятунком, вважає голова правління RwS bank Владислав Кравець.
Банкам потрібне перезавантаження
З початку 2018 року на українському банківському ринку не було жодного банкрутства. Тому можна сміливо говорити, що «очищення» системи, яке Національний банк почав ще близько чотирьох років тому, підійшло до логічного завершення. Про це, до речі, недавно заявили і представники НБУ, за словами яких банківський сектор перейшов з «фази чистки у фазу перезавантаження». Питання лише в тому, до чого це перезавантаження призведе?
За останні кілька років кількість банків в Україні зменшилася більш ніж в два рази. При цьому число клієнтів, які користуються банківськими послугами, кардинально не скоротилося. Але так як довіра до ринку неабияк похитнулася, а конкуренція — зросла, то банкам в найближчому майбутньому доведеться серйозно потурбуватися про те, як не втратити, а при можливості і наростити клієнтську базу. І основним полем бою стане рітейл, куди масово кинуться не так великі фінустанови, скільки банки другого і третього ешелону.
Чому рітейл? Тому що спроба утримати корпоративних клієнтів для багатьох банків обернулася фіаско. Їх з цього ринку видавили системні гравці, з державним капіталом — в тому числі. Щоб переконатися в цьому, досить звернути увагу на структуру кредитних і депозитних портфелів банків з ТОП-20. Левову частку в них якраз і займають кредити, видані бізнесу, а також кошти, залучені у нього.
Так що завдання невеликих і середніх банків — завойовувати роздріб. І у них є для цього всі можливості. Саме вони здатні дати клієнтам гнучкість послуг, запропонувати індивідуальні продукти та сервіси. Зрештою, «взяти» клієнтів більш низькими комісіями, кращими умовами за вкладами і споживчими кредитами. Іншими словами, персоналізація — це якраз те, в чому малі банки виграють перед системними, якість обслуговування в яких найчастіше страждає через громіздкі та неповороткі бізнес-моделі.
Невеликий розмір фінустанови з точки зору побудови якісного обслуговування — це якраз скоріше перевага, ніж недолік. Банку простіше вивчати вподобання та поведінку клієнтів (витрати, накопичення, регулярні платежі), легше формувати продуктову лінійку, дешевше впроваджувати інноваційні інструменти (безконтактні платежі, біометричні рішення, онлайн-обслуговування).
Технологічність — це ще одна ніша, яка дозволить дрібним банкам протистояти конкурентам і не втратити ринок. Наприклад, розвиток дистанційних (віддалених) сервісів дає можливість істотно скоротити витрати на утримання фізичних відділень (або зовсім відмовитися від них). А значить, знизити вартість обслуговування клієнтів, оптимізувати роботу персоналу та збільшити прибутковість.
Повноформатний перехід у віртуальне середовище — це теж свого роду стратегія виживання на висококонкурентному ринку. Банк, по суті, стає зручним платіжним інструментом на всі випадки життя. А його присутність обмежується встановленим на смартфоні або планшеті додатком. Навіть карта в традиційному її розумінні не потрібна. Всі операції можна проводити за допомогою NFC на смартфоні або смарт-годинниках.
Звичайно, з одного боку, фінустанова таким чином свідомо звужує аудиторію своїх клієнтів, так як йде від загальноприйнятої універсальності і надає лише обмежений перелік послуг. З іншого, «віртуальні» банки йдуть практично у вільну нішу, що дає їм можливість максимізувати прибутковість свого бізнесу. Крім того, у них є унікальний шанс створити новий ринок, на якому вони згодом будуть лідерами.
Причому, досвід інших країн показав, що ті банки, які перебували на межі неплатоспроможності і мігрували в онлайн-простір, змогли не тільки уникнути краху, а й вийти в плюс. Тобто, для них «віртуалізація» стала чимось на зразок порятунку від банкрутства.
Тому майбутнє безперечно за роздрібними банками, за фінансуванням рітейлу. Але ринок дуже сильно змінився, і для того, щоб залучити клієнтів, потрібен індивідуальний, персоналізований підхід і технологічність. Саме з їх допомогою невеликі банки зможуть отримати перевагу над великими гравцями, які мають масу прогалин в обслуговуванні фізичних осіб.
Коментарі - 24
Думаю девальвация то что сейчас происходит никак не влияет
2016= 25.70
2017= 26.70
2018= 26.75 пока
девальвация — от 15% за год по среднему,
т.е. от +4.00 средний за год
2016 и 2017 год — разница 3,75% — ОГО, где 15%?
2017 и пока 2018 — разница пока 0,18% — ОГООГОГГОГОО. Так сколько должно девальнуть, чтобы банки посыпались????*
Как то замедляется Девальвация, не видите?
и 3.75% в 2017 году (14 ?)?
не надо волноваться, как только гривна выйдет на стабильные 30.00 за доллар — банки начнут валиться. Там же просрочки немеряно.
«Там же просрочки немеряно.»- просрочки в валюте, давно созданы резервы или списаны или переведены в гривну.
Вот с резервами это уже не смешно. Вы действительно думаете, что реально создаются резервы и что? И где они находятся эти резервы, на корсчете НБУ или как нераспределенная прибыль?
Я досконально изучал эту проблему — просрочка обычно «висит в воздухе» без созданных резервов. И лучшие банки постепенно списывают её за счет прибыли. А худшие банки сразу уходят в банкротство. И если просрочка списана в убытки, то она уже не показывается в балансе банка как просрочка.
Сейчас и сами банки лучше готовы.
А проблемы в все тех же банках, это гос.банки которые тянут по плохим кредитам. Приватбанк очень активно стал приносить прибыль, и покроет часть вложенного.
при курсе 35.00+ еще 10 банков обанкротятся
при курсе 40.00+ еще 20 банков обанкротятся
при курсе 50 — 60
при курсе 55 — 120
правильно? :)
А экономика зависит от экспортных цен.
Сейчас они не растут и не падают — стоят на месте при небольшом снижении от недавнего максимума.
Но секта верующих в количество этого не понимает.
10 банков и охватят всю экономику — так как выбора не будет:
идти в один из десяти банков,
а идти обязательно надо
Но нее. сидят и подсчитывают количество банков на душу населения. Не понимая что есть Ситибанк, а есть банк Аккорд…
или которые раздали кредиты своим и нет необходимости продолжать работу
Понятно что с RwS и других банков корп.бизнес активно уходит. Контроль у всех один, если ранее они могли закрывать глаза, то сейчас за эти закрытые глаза- большая плата, в это году 2 Председателя правления ощутили это и полетели, плюс получили норм штрафы.(и это были банки с ТОП 25).
Если ты Председатель Правления, то ты должен ранее выстраивать стратегию и думать, а не в средине августа осознавать то, что многим стало понятно несколько лет назад, последним в конце 2017 года.(часть небольших банков изначально в 2018 сделали акцент на рознице).
Все все знают, как нужно, а вы попробуйте выбить у акционера полкапитала на технофишки и перестройку бизнес-модели — тот еще квест.
Вот и мечтают…
Що ви можете запропонувати роздрібному користувачу чого немає а Пииват24?
Чи зможете ви конкурувати з монобанком?
Це були риторичні питання.
За технологічні рішення треба платити в твердій валюті і немало. А заробітку при малих об'ємах не буде багато. Тому інвестори й скептично ставляться до таких проектів.
Малі банки мають об'єднуватися або вимагатимуть.
Ніш мало і на всіх не вистачить. Ніша віртуального банку ще не закрита повністю і 1-2 гравці ще можуть з'явитися. Але це навряд чи будуть маленькі банки. В них просто різко не залучені під це.
Я свого часу боровся з ІТ відділом Градобанку стосовно елементарних покращень. Ніхто з того відділу не придатний для динамічної роботи в існуючому середовищі.