У 2017 році найбільш привабливою для студентів залишається ІТ-галузь, що утримує лідерство протягом останніх трьох років.
Названі найкращих роботодавці 2017 року. Список
Про це йдеться у результатах дослідження «Стратегічні перспективи ринку праці України – 2017», які провела компанія EY.
Критерії вибору роботодавців у 2017 році
Традиційно, у центрі уваги студентів є можливість кар’єрного зростання – респонденти дослідження обирали цей фактор частіше, ніж інші запропоновані варіанти. Пріоритетність розміру грошової винагороди для студентів значно зросла за останній рік – цей фактор згадувався на 9% частіше в 2017 році і став другим за важливістю критерієм вибору. Серед інших важливих чинників - можливості особистісного та професійного розвитку, імідж компанії на ринку та міжнародний досвід.
Найпривабливіші галузі та роботодавці
У 2017 році найбільш привабливою для студентів залишається ІТ-галузь, що утримує лідерство протягом останніх трьох років.
Серед списку Топ-100 роботодавців, які були незалежно названі респондентами, 18 ІТ-компаній. Традиційно, популярними серед студентів є також FMCG-компанії та компанії зі сфери професійних послуг.
Позитивну динаміку у рейтингу галузевої привабливості продемонстрували нафтогазова та готельно-ресторанна сфера, відносно менш популярними стали промислові та телекомунікаційні компанії. Серед найменш привабливих галузей на думку студентів – агрохімічна, страхування та державний сектор.
Серед найпривабливіших роботодавців у 2017 році студенти визначили наступні компанії (в алфавітному порядку): «1+1 медіа», «Гугл», «Лореаль», «Майкрософт», «Нестле», «ПриватБанк», «СофтСерв» та аудиторсько-консалтингові компанії «Великої четвірки».
Джерела інформації про роботодавців
Найпопулярнішим джерелом інформації про роботодавців залишається інтернет.
Для пошуку інформації в мережі студенти найчастіше використовують сайти з працевлаштування та соціальні мережі – їх вказали понад 75% респондентів. Приблизно стільки ж учасників опитування зазначили інтернет-ЗМІ, близько половини – корпоративні сайти компаній.
Значна частина студентів (понад 40%) також отримує інформацію з офлайн-джерел – від родичів та знайомих і на ярмарках вакансій. Найменш популярними джерелами інформації про роботодавців є традиційні медіа – телебачення, газети та радіо.
Складнощі в процесі пошуку роботи
Традиційно, найбільшою складністю в процесі пошуку роботи для студентів залишається відсутність робочого досвіду – її вказали понад 70% респондентів. Другим вагомим фактором є брак знань та навичок – таку причину зазначили близько 35% учасників опитування. У 2017 році студенти рідше зазначали високу конкуренцію при працевлаштуванні, що може свідчити про поліпшення ситуації на ринку праці для кандидатів. У той же час, респонденти частіше вказували такі складнощі як обмежена кількість вакансій за фахом і незадовільні умови працевлаштування.
Окрім цього, респонденти на 10% частіше, ніж минулого року, згадували про упереджене ставлення з боку роботодавців – майже кожен п’ятий студент, який дав відповідь на запитання, зазначив цей аспект.
Як зазначили в компанії, в опитуванні взяли участь близько 1 500 студентів з понад 30 провідних ВНЗ України.
Коментарі - 4
А вот первон место ИТ… Должно же наступить насыщение и вместе с тем конкуренция… Но пока об этом не слышно. Так что ребятки рубят кэш пока…
Щодо ІТ. Як на мене, поки є трудова міграція, то до початку процесу насичення цього ринку далеко. І, знов таки на мою думку, «рєбяткі» і далі «будуть рубати кеш», навіть після насичення ринку — фрілансером стати неважко.
ИТ многогранная, но посмотрим дальше… Заработок неплохой, имеет смысл вникнуть. И здесь получается массовость. А в дальнейшем — конкуренция. Не сегодня, но такая перспектива впереди маячит.
А когда продукта много, то снижается его себестоимость из-за конкуренции.