Мінфін - Курси валют України

Встановити
12 лютого 2018, 8:18

Як повернути товар: права споживачів

Якими правами володіє споживач при поверненні або обміні товару? Що робити і куди звертатися, якщо продавець не хоче повертати гроші? Чи можна повернути неякісний товар без чека за покупку і як відновити чек? Яка продукція не підлягає обміну і поверненню в магазинах/на ринках? Як повернути гроші за товар, куплений в інтернет-магазині? Яка оптимальна процедура успішного повернення покупки назад у магазин?

Якими правами володіє споживач при поверненні або обміні товару?
Фото: slideshare.net

Відповіді на ці питання оприлюднив «Юридичний портал України».

Як повідомляється, захистити права споживача допоможе інструкція обміну товару належної якості й повернення грошей за продукцію неналежної якості.

Мабуть, кожен українець знає, що у нього є законна можливість протягом 14 днів обміняти або повернути куплений товар, якщо він з якоїсь причини йому не підійшов. Наприклад, не влаштовує розмір, фасон, колір, форма, габарити або є інші підстави, за якими покупка не може бути використана за призначенням.

Дані правила обміну поширюються на непродовольчий товар належної якості за умови, що він не використовувався і зберіг товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ (чек), виданий споживачеві під час покупки (ст. 9 Закону «Про захист прав споживачів»). При цьому спосіб оплати товару не має значення, він може бути придбаний як за готівку (безготівкові) гроші, так і в кредит.

Обмін або повернення товару не завжди відбувається легко, оскільки є ймовірність наштовхнутися на недобросовісного продавця. Крім того, проблеми можуть виникнути через незнання своїх прав. Тому докладніше розповімо про процедуру та нюанси повернення товару, який не підійшов покупцеві.

Товари, що не підлягають обміну та поверненню

Держава захищає інтереси всіх своїх громадян, тому, щоб не порушувати права інших споживачів, які придбають повернутий ким-небудь товар, Кабміном затверджено Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню). Отже, повернути продукцію у магазин й отримати назад свої гроші можна далеко не за всі групи товарів.

У список «неповернення» потрапили всі продовольчі товари (їжа, напої, алкоголь, дитяче харчування, тютюнові вироби), ліки, медичні інструменти, прилади та апарати, предмети санітарної гігієни. Крім того, обміну та поверненню не підлягають деякі непродовольчі товари: панчішно-шкарпеткові вироби, постільну та натільну білизну, косметика, парфумерія, товари для новонароджених, інструменти для манікюру і педикюру, ювелірні вироби, друкована продукція та інше.

Порядок обміну/повернення товару

Згідно з законом, покупець протягом двох тижнів (якщо триваліший строк не оголошений продавцем) може звернутися в магазин та замінити придбаний ним товар на інший. Після закінчення цього терміну повернення можливе тільки за гарантії.

Якщо на момент звернення аналогічного товару для заміни немає в продажу, покупець має право:

  • купити будь-який другий товар з асортименту магазина (з перерахунком вартості;
  • обміняти товар на аналогічний при першому ж надходженні потрібного товару в продаж;
  • повернути виріб та отримати назад гроші у розмірі вартості повернутої продукції.

Як повернути побутову техніку та електроніку

Процедура обміну та повернення побутової техніки, особливо великогабаритної (холодильник, пральна або посудомийна машина, духова шафа, плита) має ряд особливостей. Зокрема, якщо під час доставки товару ви зрозуміли, що він вам не підходить (не вписується в інтер'єр, не підходить колір або габарити) можна від нього відмовитися. Однак за доставку техніки доведеться заплатити.

Повернути гроші за побутову техніку та електроніку, яка була у експлуатації, навіть якщо мова йде всього про кілька днів, досить складно. Необхідно зв'язатися з сервісним центром, доставити туди товар та чекати поки вони перевірять якість та збереження техніки.

З мобільними телефонами та смартфонами складається аналогічна ситуація. Відповідно до українського законодавства телефон без браку і несправностей можна повернути в магазин протягом 14 днів. Зрозуміло, він не повинен мати слідів використання та зберігати товарний вигляд.

Якщо з товарним виглядом пристрою все більш-менш зрозуміло (не допускаються подряпини дисплея, пошкодження корпусу, упаковки і т.д.), то за якими ж критеріями визначається, чи був телефон у використанні?

Достатньою підставою для відмови повернути гроші за телефон є перепрошивка пристрою, установка сторонніх додатків або наявність в пам'яті смартфона користувацького контенту — фотографії, музика, відео. Крім того, якщо з телефону були здійснені дзвінки сумарною тривалістю більше 5 хвилин — пристрій назад не приймуть.

Якщо огляд не виявив ніяких підстав для відмови в прийомі телефону назад в магазин на реалізацію, покупець може або повернути свої гроші, або обміняти смартфон на новий, у тому числі з доплатою.

Коментарі - 5

+
0
Bookerz
Bookerz
12 лютого 2018, 8:39
#
«Данные правила обмена распространяются на непродовольственный товар надлежащего качества при условии, что он не использовался...»

Вот с этим связано большинство проблем возврата. Порой невозможно понять, что это устройство не подходит тебе, не включив его, то есть не использовав…
Хотя многое зависит именно от продавца.
У меня было два случая, оба связанные с компом. Глючила сеть и техник сказал, что вероятно проблема с сетевой картой. Поехал купил, поставил, поломка не исчезла. Так вот первый раз, лет 7 назад, без проблем вернул продавцу (не сочтите за рекламу — в Электронный мир)
Второй аналогичный случай в декабре 2017 Тоже проблему связывали с сетевой, но этот раз уже пришлось купить дороже плату, для PCI-Express разъема. И тоже зря. Всё, вернуть не получилось: «Вы её уже использовали...»
+
0
sanch ☺
sanch ☺
12 лютого 2018, 10:04
#
Если не ошибаюсь, то товар что не подошел по фасону… обменивается в торговой точке, где он был приобретен, а не в сервисном центре.
+
0
bios95
bios95
12 лютого 2018, 11:45
#
А ещё товар нельзя вернуть в течении 14 дней, если он комиссионный, согласно Закону Украины «О защите прав потребителей» ст8п2. Только если продавец на своё усмотрение не сочтёт иначе, но как правило это игра в одни ворота, только продажа без права возврата и обмена. Мол, «при вас проверили, сами щупали товар, видели ваши глаза когда покупали!? А если не уверены были, то зачем покупали, могли и отказаться, а теперь поздно! Вдруг, вы поменяли запчасти какие-либо изнутри, выволяли в луже с водой, бог знает что вытворяли». Гарантия в комиссионных магазинах, только до двери в зоне видимости и то не всегда. Техника Б/У и даже продавец часто не знает насколько корректно работает продаваемый товар.Хотите возврат денег или гарантию? тогда вам покупать не за эти деньги и не в комиссионке, а в крупных торговых центрах.
+
0
huliolopez
huliolopez
13 лютого 2018, 17:27
#
Последний раз возвращал товар в 2013 году — купил в место
+
0
huliolopez
huliolopez
13 лютого 2018, 17:36
#
Последний раз возвращал товар в 2013 году — купил в местой компьютерной барахолке роутер, который внезапно переставал работать — то работал, то нет. Вернули без проблем, хотя это больше к гарантийному случаю чем к возврату «по желанию».
Проблемы возникают при покупке в интернет-магазинах, так как нужно оплачивать пересылку. В некоторых случаях стоимость пересылки может доходить до 15% от стоимости товара. Да и общаться с сервис-центром по почте — тоже то еще удовольствие.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися