Читать на русском

Не поспішайте ображати вашого Інтернет-провайдера, якщо зник сигнал: можливо, зухвало вкрадений кабель!

Що ви особисто ладні відповісти людині, котра залишає вас без зв’язку з зовнішнім світом? Без можливості користуватись послугою за яку ви чесно сплачуєте, щодня потребуючи інтернет і з'єднання?

Що ви особисто ладні відповісти людині, котра залишає вас без зв’язку з зовнішнім світом?

А наприклад, якщо ваш бізнес це і є те саме постійне високошвидкісне з’єднання, обмін персональними і фінансовими даними, за якими необхідно спостерігати, контролюючи їх в режимі реального часу?

Першим кого всі звикли згадувати не найкращими термінами, зазвичай це постачальник ваших послуг, а саме інтернет провайдер або телеком оператор, але будь ласка, приділіть декілька хвилин уваги, які розкриють вам інший бік можливих тимчасових складнощів, які інколи виглядають як цілковитий і нахабний «саботаж».

В 2015 році власник найбільшої в Україні телеком інфраструктури «Укртелеком» зафіксував близько 15 тис. випадків подібного саботажу, який вилився у фактичне знищення частини інфраструктури, з викраденням більше 1609! кілометрів кабелю. Лише уявіть собі цю відстань прямого збитку і сотні тисяч гнівних звернень споживачів. Цілі міста, райони і села лишалися без зв’язку, і далеко не завжди проблему вдавалося вирішити негайно.

За словами директора департаменту зав’язків з громадськістю «Укртелеком» Михайла Шуранова, показним і найскандальнішим в історії незалежності України, став випадок наймасштабнішого викрадення кабеля довжиною біля 2,5 км., в Запоріжжі, оціночною вартістю біля 400 тисяч грн. Здавалося, це рідкісна вдача, зупинити на гарячому 5 зловмисників і три одиниці важкої техніки (трактори), але не дивлячись на розрекламовану реформу правоохоронних органів, поліція і прокуратура кваліфікувала злочин по частині 1 ст.185 УК України (незначна крадіжка), замість частини 5, як «крадіжка в особливо крупних розмірах, або організованою групою». Звичайно що компанія не залишила справи без особливої уваги, а ремонтувати зруйновану інфраструктуру все одно довелося оперативно, за власний рахунок.

Виходячи з 14,6 тисяч звернень «Укртелеком» до правоохоронних органів в 2015 році, затримано менше 1116 осіб, а кількість справ доведених до судового розгляду трохи більше 650.

Беремо пряму мову у голови Інтернет Асоціації України Олександра Федієнко:

— «Ми глибоко стурбовані ситуацією що склалася сьогодні в Україні! Нещодавно ІнАУ отримала: Лист № 233 від СБУ 06.11.2017 щодо розгляду звернення стосовно критичної ситуації, яка склалась через пошкодження кабельних телемереж на мостових переходах та інших об'єктах інфраструктури

Це відповідь на лист ІнАУ: №122 від 10.07.2017р. Голові СБУ щодо критичної ситуації, яка склалася через пошкодження кабельних телемереж на мостових переходах та інших об’єктах інфраструктури, в якому ІнАУ звертала увагу, що злочини з пошкодження телеком-кабелів можуть містити ознаки злочинів, передбачених ст. 113 (диверсія) та ст. 258 (терористичний акт) КК України, та просила, щоб СБУ подавала допомогу органам Нацполіції, іншим правоохоронним органам у боротьбі із вчиненням цих правопорушень.

СБУ відповідає, що такі факти перебувають на контролі в СБУ, що з боку СБУ разом з регіональними підрозділами організовані перевірочні заходи з метою встановлення причетних осіб. Також зазначається, що вказані відомості мають ознаки злочинів по ст. крадіжка та умисне пошкодження ліній зв’язку та відносяться до компетенції Нацполіції.

Перекваліфікації поки не сталося, вочевидь на далі будемо опелювати до посиленної уваги Нацполіції, і намагатимемося надалі робити все від нас залежне, для покращення ситуації вцілому!»

Михайло Шуранов прокоментував ситуацію яка сьогодні лише продовжує набирати обертів:

«В цілому в 2017 році, лише за 9 місяців зафіксовано 15 тисяч справ з викрадення, наразі з них лише 819 дійшли до суду. Винесено 135 вироків, але 185 ст. частина 1 це зазвичай лише штраф у 850 грн. Звичайна практика, крадіїв з початку ловлять, потім відразу відпускають. Наприклад в Одесі цього року затримали трьох злодіїв на місці крадіжки кабелю, вони залишили без зв’язку 13 тис. абонентів, а їх відпустили на підписку, і коли 29 вересня справа нарешті опинилася в суді, крадіїв і слід простиг! Таких прикладів нажаль занадто багато. А щодо тої справи з 2,5 км. кабелю в Запоріжжі, всю вилучену техніку повернули, 5 чоловік на волі, справу «розслідують», так кажуть правоохоронці. Якби в найближчий час вдалося на законодавчому рівні перекваліфікувати такі справи на «саботаж», на тлі непростого для України часу, коли питання зв’язку носять підкреслено стратегічний характер, це би стало в прямому сенсі знаковою подією національного значення!»

Якщо поєднати статистику «Укртелеком» зі всіма компаніями постачальниками послуг вітчизняного зв’язку, статистика може стати приголомшливою.

Ми звернулися за коментарем до одного з лідерів послуг цифрового зв’язку і інтернет-провайдера COSMONOVA|NET

Максим Сьомочкін, співзасновник:

«Ми як і всі оператори вбачаємо в цьому проблему, яку необхідно системно вирішувати! «Укртелеком» дає 1 тисячу грн. за кожного злодія, вина якого доведена, цього замало! Дії цих осіб створюють не лише складнощі для працюючих підприємств які сплачують в Україні податки, а й для індивідуальних абонентів, що раптово залишаються без з’єднання, серед яких є літні люди, соціальні об’єкти і лікарні, яким необхідно постійно перебувати на зв’язку! Особисто ми стикалися з випадками, коли злодії крали не тільки кабель, але й дороге обладнання. Були випадки прояву недобросовісної конкуренції, коли конкурентів ловили на гарячому, також вдається на згадку випадок коли в колектор з лініями зв’язку Концерну радіомовлення, радіозв’язку і телебачення (РТР), жбурнули «коктейль Молотова». Одіозна ситуація трапилася 9 травня 2014 року, тоді наша мережа теж зазнала ушкодження. А загалом, тимчасові складнощі COSMONOVA|NET інколи зазнає від непрофесійних будівельних робіт муніципальних служб та деяких забудовників, або наприклад дрібні аварії спричиняють різкі погодні умови.»

Перед нами постає дилема, а як вирішуються питання крадіжок кабелю в розвинутих країнах? В 2013 році Велика Британія отримала закон, згідно якого дилери металобрухту повинні вимагати документи на матеріал який здається, і фіксувати кожен факт подібного звернення, більше того, розрахунки прямо не рекомендується здійснювати в готівці. В Німеччині ділкам що займаються законною діяльністю необхідно заповнювати спеціальні анкети, а також їх зобов’язують надавати пояснення щодо джерела походження металобрухту.

Нині Комітет Верховної Ради України з питань інформатизації і зв’язку, пропонує запровадити кримінальну відповідальність за пошкодження телекомунікаційних мереж, оскільки випадки викрадення кабелю завдають галузі багатомільйонних збитків і прямо погрожують національній кібербезпеці. Більше того, парламентський IT комітет пропонує створити реєстр викраденого телекомунікаційного обладнання, і на вищому законодавчому рівні встановити норму, що заборонятиме прийом багатожильного кабелю у населення в пунктах прийому кольорових металів.

Ми стежитимемо за розвитком актуальних подій і сповіщатимемо громадськість з приводу всіх ключових рішень, з стосовно проблеми викрадення кабелю в Україні, на вищому державному рівні.

Коментарі

Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися