19 серпня 2011
Последний раз был на сайте:
11 жовтня 2023 о 21:15
-
buratinko
Украина
-
Александр Чернов
41 год
-
Andrey M
45 лет, Киев
-
elvalery
Киев
-
khortiza7777
55 лет
-
Aristarkh
Мироновка
-
Влад Великолепный
Киев
- 7 вересня 2012, 10:16
Бюро телефонних історій
Українські компанії зі збору боргів відмічають нову тенденцію, яка почала формуватися ще в минулому році. Вони фіксують погіршення якості прострочених боргів по новим кредитам порівняно із тими, що склалися одразу після кризи 2008 року. Якщо раніше в неплатники переважно потрапляли порядні позичальники, чий фінансовий стан різко погіршився внаслідок економічних негараздів, то тепер такі громадяни значно обережніше беруть гроші в борг. Натомість серед нинішніх боржників, переважно за споживчими кредитами, багато тих, хто навіть не збирався віддавати гроші.
В результаті вірогідність погашення боргу при простроченні у 90-120 днів знизився з 20% до 12%. Відчуття загальної безкарності має свій вплив на ситуацію, яку додатково погіршує відсутність профільного закону про колекторську діяльність, бо, навіть більше – існування законопроектів про її заборону (№9379) відносно фізосіб. Загалом станом на початок другого півріччя 2012 р. українці винні банкам близько 190 млрд грн. Більше половини з цих коштів – споживчі кредити, третина – іпотека, а десята частина – автокредити.
Тим часом колектори намагаються розширити свій бізнес, щоб підняти його рентабельність. Нещодавно до їхніх послуг вдалися телекомунікаційні оператори. Кількість боржників та суми боргів, переданих за факторинговими угодами, не розголошуються. Але існує статистика Російської Федерації, де економічна і політична ситуація дещо схожі на наші реалії. Так от, за шість місяців 2012 року росіяни заборгували за розмови по телефону 16,7 млрд руб., що відображає зростання боргу на 27%.
Частково провина лежить на самих операторах, чиє розмаїття тарифних планів не дає можливості абонентам спокійно розібратися та розрахувати платіж. Буває, що в рамках тарифного плану компанії змінюють вартість хвилини розмови та не завжди повідомляють про це абонента. Накопиченню боргів сприяє наявність «покинутих» номерів, по яких продовжує нараховуватися абонплата. А з кінця року, коли планується в Україні ввести в дію послугу MNP (Mobile Number Portability – збереження мобільного номеру при зміні оператора) ситуація може стати іще більш заплутаною. Бо виникає питання стосовно можливості такого переходу при наявності боргу і як прослідкувати за платежами при частій зміні провайдерів послуг? Можливо, доведеться, телекомунікаційним операторам, наслідуючи досвід банкірів, створювати свої «бюро кредитних історій» з переліком несумлінних абонентів.
|
8
|
- 12:18 Облігації NovaPay отримали високий кредитний рейтинг — uaAA
- 12:06 Делістинг низки маржинальних пар у Binance, Hightower вклав у 6 спотових BTC-ETF $68 млн: що нового на ринку
- 12:05 Кількість кібератак на рік на критичну інфраструктуру України зросла з 800 до 4500: СБУ назвала організаторів
- 11:45 НБУ посилить контроль за поверненням валютного виторгу експортерами — Пишний
- 10:34 Курс валют на 7 травня: долар у банках дешевшає, євро без змін
- 10:16 Дохід біткоїн-майнерів упав до мінімуму з червня 2021 року
- 09:41 Євросоюз готує санкції проти «російського SWIFT»
- 09:01 Польща продовжить абонплату терміналів Starlink для України
- 08:38 У ЄС пропонують спрямувати заморожені активи рф на виробництво зброї в Україні
- 08:00 Офіційний курс: НБУ зміцнив гривню на чотири копійки
Коментарі - 3
Взять ситуацию с Голденом или Ютелом. Заключается контракт. Человек пользуется пока нравится. Разонравилось, перестал пользоваться, абонплата капает ещё три-четыре месяца, при том, что фактически услуга уже не предоставляется, просто отключают. Потом коллекторам сливают.
Мне нравится у КС, у Интертелекома. Заплатил, разговариваешь. Не заплатил, отключили. При этом не начисляют никаких абонплат. Через три месяца разорвали договор. Ничего не должен. Короче шаровики.