Multi від Мінфін
(8,9K+)
Оформи кредит — виграй iPhone 16 Pro Max!
Встановити
18 вересня 2025, 18:29

Електромобілів стає дедалі більше: чи переживуть це АЗС

Утримання АЗС вимагає сотень тисяч гривень щомісяця, а падіння обсягів продажу пального різко підвищує собівартість кожного літра. Про те, як зміняться ціни на бензин та дизель, розповів директор групи компаній PRIME Дмитро Льоушкін.

Вранці я їду на роботу і рахую машини, що їдуть назустріч. Причому у мене там чітка ділянка, від певного світлофора до роботи. І рахую не просто так, а скільки електричок і загальна кількість.

Так ось на початку року у мене виходило кожна восьма електричка, а сьогодні вийшло, що вже кожна п'ята. Я не знаю офіційної статистики, але можна зробити поправку що це в місті, що в цей час матусі дітлахів до школи та садки везуть, а у них електричок більше.

Хто тепер купуватиме бензин і газ?

Але факт є факт. Зростання такими темпами скоро буде двократне. А хто бензин купуватиме? Газ? А газ особливо, це категорія саме тих хто любить економити. Із дизелем трохи легше, там комерційний сегмент основний обсяг споживає.

Загалом справи для власників АЗС так собі.

Але ніхто не закривається, навпаки всі стоять, все орендують… Маржа то велика, держрегулюванням поки не пахне. Ще можна врахувати скільки людей поїхало і скільки призвали.

Утримання АЗС — це дорогий спорт

  • Зарплата — 200−300 тис. на місяць по скромному
  • Податки -100 тис по скромному
  • Електроенергія -50 тис. по скромному
  • Оренда — 150 тис усереднено

А якщо ми говоримо за велику АЗС та ще в місті, то цифри можна сміливо і на два, і на три помножити. Так ось беремо умовно ті пів ляма і ділимо на обсяг пролитого палива щоб вийти на собівартість. І добре, якщо в 4 гривні на літр вкладетеся. А тепер уявіть, якщо обсяг пролитого палива впаде вдвічі. Що станеться із собівартістю? Мабуть вона стане 8 грн на літр і це не здивує. Причому саме так воно і буде.

Ціни вниз не підуть

Це я до того, що не варто чекати у нас зниження цін. Такими темпами у нас скоро пальне стане дорожчим, ніж у Європі… Будемо туди їздити заправлятися, правда не всіх випустять. А от якщо держрегулювання повернуть, обмежать націнку… то так, певна кількість АЗС зачиниться, але вважаючи на зниження попиту, то і тих АЗС, що залишаться буде надлишок. То хоча б ціна буде не така страшна і інфляцію не будемо прискорювати. Але цього не станеться, мабуть.

Коментарі - 25

+
+185
am1
am1
18 вересня 2025, 19:23
#
Аналітик від Бога. Статистику не знає, порахував зранку скільки електричок зустрів, зробив висновки.
+
+30
Igorenya
Igorenya
18 вересня 2025, 20:36
#
Що за манери на Мінфіни?
+
0
Sergiy Bondar
Sergiy Bondar
18 вересня 2025, 22:28
#
Що за совок. Давай може й сірники по копійці вернемо? То вже дорегулювались в 1991 що совок рухнув та й бензину не було на заправках. А да ще комунятиною пахло в 2021 році що в 2022 році без бензину були. Якщо дорого завжди є альтернатива. Ну для Вас самокат саме в раз.
+
+13
Hennady
Hennady
19 вересня 2025, 11:49
#
Зарплата — 200−300 тис. на місяць по скромному
Податки — 100 тис по скромному
Електроенергія — 50 тис. по скромному
Оренда — 150 тис усереднено

Якщо буде вдвічі менше машин — можна демонтувати половину колонок і вільну територію здавати (наприклад, шиномонтаж, пости мийки або автомийку (взагалі багато що перекриє), стоянка авто, тощо), зменшити кількість персоналу вдвічі, а, отже, суми зарплат знизиться максимум вдвічі, податки знизяться, якісь менше, якісь більше, е/е трохи, але зменшиться, оренда зменшиться. Так що варіанти і резерви є.
+
+83
Олександр Міщенко
Олександр Міщенко
19 вересня 2025, 14:17
#
Зараз електромобілів біля 190 тис. в України з понад 10,5−11 млн транспортних засобів = приблизно до 1,8%, або 1 з 55−56, а не 1 з 5. Елементарно все можна перевірити у Гуглі, а не «гадати на ранкових дорогах»…
До речі у 2015 екектромобілів в Україні було 1000+ штук, хоч і зростання у 100+ разів, але з того часу вони завоювали «аж» ці мізерні біля 1,8% сердець автомобілістів, і перспектив до 2030 становити хоча б 10% парку авто ніяких. Натомість авто з ДВС було 7,5 млн штук, а стало понад 10 млн, зростання + 3 млн. штук за 10 років, про яке закриття заправок взагалі можна вести розмову у перспективі 10−15 років?
+
0
faid
faid
20 вересня 2025, 8:16
#
Треба рахувати ті машини які у використанні кожного дня, а не ті які стоять у пенсіонерів в гаражах і виїзжають 1 раз на місяць)
+
+13
Три літри
Три літри
20 вересня 2025, 8:37
#
Гадаєш той пенсіонер купить собі теслу? 😁
+
+29
faid
faid
20 вересня 2025, 11:06
#
Тут розмова не про те ще пенсіонер може собі теслу дозволити чи ні, а про те що в Україні 10млн машин і скільки з них використовується кожного дня. Думаю що електромашини люди купують щоб кожного дня використовувати, 90% на ДВС — без використання стоять, тому реальна картина що 20% машин яких видно на дорогах міста це електрички) В мене 2 авто ДВС і 1 електро в сім'ї, але використовую електро кожного дня, 2 ДВС останній раз користувався 4 місяці назад — все просто
+
0
Три літри
Три літри
20 вересня 2025, 12:19
#
90% 🤣 Ох уж ця електросекта.
+
0
neverice
neverice
20 вересня 2025, 15:48
#
У мене електро пробіг 30 тис на рік, бензинова 2 тис на рік. Практично у всіх власників електричок такі пропорції, якщо є ще двз машина на сімʼю (і яку тримають «на всякий випадок»).
+
0
Три літри
Три літри
20 вересня 2025, 15:56
#
А якщо машина одна як воно у більшості зазвичай і буває?
А якщо в дві машини, але обидні на бензині?
А якщо пропорції такі ж самі, але обидві електрики — то що це доводить?
А якщо електричка як раз друга машина на якій дружина возить дітей та іноді їздить по своїх справах, а головна як раз бензинова на якій чоловік робить свою роботу?
+
+15
Олександр Міщенко
Олександр Міщенко
20 вересня 2025, 20:57
#
У мене у дворі на 14 під'їздів = понад 550 квартир, люди володіють десь приблизно 300 автомобілями, з них електро = 0. Тому стосовно співвідношення електромобілів і авто з ДВЗ які використовують у моїй місцевсті, це 0% проти 100%. У кожному населеному пункті пропорції свої, але реаність не дуже далеко від тих 1,8% про які писав вище, тому не треба гадати по кожен п’ятий і 20%, такого це років 10 не побачимо точно. А є ще не тільки міста, а й села у забитих районах, де навіть до 1,8% що дійшов показник, знадобиться ще ті самі років 10
+
0
Skeptik777
Skeptik777
20 вересня 2025, 13:44
#
Якщо рахувати всі автомобілі і на тому робити аналітику по споживанню бензину, то ліпше вже рахувати на дорозі. З усіх половина або не їздить часто, або приросла до землі на стоянках. Електрички зазвичай катаються кожного дня. В таксі не погана тема.
+
0
Три літри
Три літри
20 вересня 2025, 15:59
#
Якщо рахувати всі автомобілі і на тому робити аналітику по споживанню бензину, то ліпше вже рахувати на дорозі

Я порахував — електрички не становлять якогось помітного відсотку від потоку при тому що їх полюбляють таксисти.
+
+15
Три літри
Три літри
20 вересня 2025, 8:35
#
Боже, порція копіума просто зашкалює 🤣
+
+13
Три літри
Три літри
20 вересня 2025, 8:49
#
Повторив експеримент у Харкові

Час з 8:39 до 8:46.
Місце проспект з трьома смугами руху.

Всього автомобілів обігнало мене в попутному напрямку — 107
З них вантажівок, які жеруть як 3 легковики — 7
З них електричок — 0

А рахував би у зворотному напрямку машин було б рази в два більше і навіть поява кількох електричок не покращить результат
+
0
Три літри
Три літри
20 вересня 2025, 12:20
#
Катався на таксі: туди поїхав на ліфті, назад на теслі. Ось так.
+
0
KValera
KValera
21 вересня 2025, 15:52
#
«Позвольте, как же он служил в очистке?» — Михаил Булгакова «Собачье сердце»
+
0
zephyr
zephyr
21 вересня 2025, 19:14
#
Если взять статистику за последние 10 лет, то динамика такова, что 30% рынка электромобилей, мы увидим в 2068 году. Думаю, на этом можно и закончить. Также, очень порадовало наличие на арендном месте, многофазное, килловольтное подключение. Также, у ТОВ и ФОП- совершенно другие ценники на электроэнергию, и те кто делает всё по-честному, не особо больше зарабатывают чем их коллеги на бензине и дизеле.
+
+44
VladimirVG
VladimirVG
22 вересня 2025, 14:38
#
****, навіщо так робити?) Центр Києва, нарахував 89 з ДВС і 3 електро. 11 ДВС, потім 1 електро, потім 8 ДВС, 1 електро, потім поїхали ДВС, вже принципово чекав ще хоч на 1 електро, через 70 дочекався. Навіщо я це рахував — не питайте, не знаю. Зібрану псевдостатистику можете використовувати на свій розсуд
+
0
faid
faid
22 вересня 2025, 21:49
#
Ще є цікава статистика що 92 % власників електромобілів ніколи не повернуться до ДВЗ
+
0
Три літри
Три літри
22 вересня 2025, 22:07
#
Бо просто не вистачає грошей після продажу старого авто — електрички дуже швидко втрачають в ціні.
+
0
zephyr
zephyr
23 вересня 2025, 10:46
#
Перепаковка батарей- вполне себе норм тема. Это в Украине, еще пока что-то новое, а в США и ЕС- так давно перепаковывают. NMC или если деньги есть- LTO ставишь и забываешь про аккумуляторы на 10 лет. У меня тесла 20го, на NMC- ресурс выработан на 9%.
+
0
Три літри
Три літри
23 вересня 2025, 11:02
#
Перепаковка батарей- вполне себе норм тема. Это в Украине, еще пока что-то новое, а в США и ЕС- так давно перепаковывают.

Пеньок, це в тебе в сизрані це щось нове бо китайці ще не завезли вам цю технологію. А в мене в Харкові перепакування батарей займаєтся видома на всю Україну компанія Мастер Сервіс
https://youtu.be/CSbZuGrXWhI?si=AKv3Vy8viYqvXqIx

Але вона не єдина хто цим займаєтся.

NMC или если деньги есть- LTO ставишь и забываешь про аккумуляторы на 10 лет.

Це не безплатно, тому електрички втрачають вартість навіть швидше за дизелі які теж можно відкапіталити і їздити ще 10 років.
+
+26
Vadimra
Vadimra
23 вересня 2025, 16:52
#
Вообще непонятно, в чем сыр бор. Просто на заправках поставят больше зарядных станций, и все пойдет, как и шло раньше, даже тетю с хот-догов увольнять не придется
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися