Близько 6% «зумерів» (покоління, що народилося з середини 1990-х до початку 2010-х) почали інвестувати ще в молодшій школі або підлітковому віці, випливає з даних доповіді «Глобальні перспективи роздрібних інвесторів у 2024» Всесвітнього економічного форуму (WEF). У попередніх поколіннях у віці інвестиціями займалися лише 1−2% інвесторів.
«Зумери» починають інвестувати значно раніше за інші покоління — дослідження

► Читайте телеграм-канал «Мінфіну»: головні фінансові новини
Інвестиції «зумерів»
Приблизно третина, 30%, «зумерів» почали інвестувати під час навчання в університеті або ранньому дорослому віці. Серед «міленіалів» (народилися у 1980−1990-ті) таких було вдвічі менше, 15%.
У «поколінні X» (середина 1960-х-1980) та «бебі-бумерів» (середина 1940 — середина 1960-х) у молодому віці лише 9% та 6% відповідно стали гравцями на ринках капіталу. У цих поколіннях більшість почала вкладати кошти лише через роки після того, як вийшли на роботу. Серед покоління X таких інвесторів 58%, серед бебі-бумерів — 51%.
На відміну від старших учасників ринку, «зумери» частіше можуть спертися на сімейний досвід, і вони загалом почуваються впевненіше.
За даними опитування WEF, приблизно у половини інвесторів серед «зумерів» та «міленіалів» є батьки з інвестиційними рахунками, у той час як у «покоління X» та «бебі-бумерів» таких було лише 34% та 22% відповідно.
Приблизно 40% «зумерів» та «міленіалів», у тому числі тих, хто не інвестує, впевнені у своїй здатності розуміти фінансові ринки та приймати правильні інвестиційні рішення.
Як і у що інвестують
Молоді покоління також схильні інвестувати за кордоном. Близько 45% «зумерів» та «міленіалів» виходять на міжнародні ринки і приблизно 35% — серед «покоління X» та «бебі-бумерів».
При цьому, на відміну від старших колег, «зумери» та «міленіали» слабше диверсифікують свої інвестиційні портфелі.
«Оскільки представники покоління „зумерів“ і мілініали все більше інвестують у складні продукти, такі як альтернативні класи активів (складають більше третини портфеля для 74% інвесторів покоління зумерів) і криптовалюти (складають не менше третини портфеля для 62% інвесторів покоління Y) для відповідності розподілу портфеля оптимальним профілям ризику та прибутковості», — пишуть аналітики форуму.
Як зазначає WEF, «зумери» та «міленіали» загалом виявляють більший інтерес до корпоративних дій, таких як виплати дивідендів та дроблення акцій.
Крім ризикованості, молоді покоління відрізняються інтересом до ESG. Близько 55% «зумерів» і «міленіалів» часто чи майже завжди беруть до уваги «екологічний та соціальний вплив продукту чи компанії, перш ніж інвестувати у них».
Серед старших поколінь ESG-дані регулярно оцінюють лише 38% інвесторів покоління X і 27% бебі-бумерів.
Інвестиційний трамплін
Вже через 14 днів ви дізнаєтесь, як ефективно управляти особистими фінансами, почати інвестувати та сформувати стійкі фінансові звички для безперервного нарощування вашого капіталу.
🕵️ Ми створили невелике опитування, щоб дізнатися більше про наших читачів.
💛💙 Ваші відповіді допоможуть нам стати кращими, приділяти більше уваги темам, які вам цікаві.
🤗 Будемо вдячні, якщо ви знайдете хвилинку, щоб відповісти на наші запитання .
Коментарі - 10
Ага, на бінансі можна зайти почитати в дописи людей в що ці самі зумери «інвестують»))) ну і загалом зумери любителі альтернативних «інвестицій», але потім сидять ниють, що все злили))
Ем, ні, не дійдуть)) вони купують кросівки, розмальовки в іграх та інше)) які ETF?)) Там треба розбиратися в аналітичних даних, показниках, реєструватися в брокера, порівнювати p/e компній, саме тому малолєтки і купують кросовочки та скінчики в іграх)) але потім не знають кому продати свої «інвестиції»)))
Купувати шо попало шо не є інвестиційним активом — це не є «добре» і не є «інвестицією», треба називати речі своїми іменами. З таким же успіхом можеш купити стіл, мріючи продати його за 2−3 роки «дорожче», буде чудова «інвестиція», в стилі малолєток, ой, тобто зумерів :)
Ще можна було б провести і опублікувати дослідження, що зараз більше людей користуються інетом ніж 20/40/60/100 років тому.
Завдяки інтернету, молодь отримала доступ до інформації, до бірж, можливості для самонавчання.