Мінфін - Курси валют України

Встановити
30 грудня 2024, 11:36

Аналітики прогнозують скорочення робочих місць та падіння ВВП у разі підвищення вантажних тарифів Укрзалізниці

«Укрзалізниця» пропонує Мінрегіону провести індексацію тарифів на вантажоперевезення на 37%. У результаті цього компанія планує додатково отримати 26 млрд грн надходжень від бізнесу. Втім, рішення про індексацію ще має затвердити Кабінет міністрів. Наслідки такого рішення — втрата конкурентоздатності нашої продукції та скорочення робочих місць. Про це пише GMK Center.

► Підписуйтесь на телеграм-канал «Мінфіну»: головні фінансові новини

Що відомо

«За оцінками УЗ, логістична складова у вартості вантажів зросте для залізної руди орієнтовно на 2,7%, для вугілля і чорних металів — до 1%. Водночас у галузі очікують набагато істотнішого абсолютного ефекту: додаткові витрати витрати на логістику ГМК становитимуть 8−10 млрд грн, а тільки в одного „АрселорМіттал Кривий Ріг“ — понад 1,4 млрд грн на рік», — вказує видання.

Крім того, це може стати причиною падіння обсягів перевезень «Укрзалізниці», і як наслідок — падіння доходів замість очікуваного прибутку, адже ряд перевізників просто відмовляться від послуг державного монополіста, вказують аналітики.

Деталі

«Збільшення тарифу на 37% викреслить нафтопродукти з номенклатури перевезень УЗ остаточно. Бензовозів більш ніж достатньо, їхня кількість із 2021 року зросла вчетверо», — каже директор консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.

Додатково ймовірне повернення 2025 року до питання зближення тарифних класів може призвести до ще більшого збільшення витрат вантажовідправників. Це у перспективі стане причиною скорочення обсягів виробництва або навіть повної зупинки підприємств — адже це логічний наслідок зростання собівартості та втрати конкурентоспроможності на експортних ринках. Підприємства галузі не можуть тривалий час працювати у збиток або на межі рентабельності, вказує видання.

Коментарі - 7

+
0
asdf2024
asdf2024
30 грудня 2024, 12:08
#
Ну путь в ЕС тернист и сложен ,помните пятилетки СССР…
+
0
Андрій М***к
Андрій М***к
30 грудня 2024, 13:25
#
Треба підняти тарифи бо сєрлєщу немає чим зарплату платити. До речі, а чому аналітики не задають питання, чому УЗ не вивезла залізничний парк в 2014 році і в 2022 з окупованих територій?
+
0
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
30 грудня 2024, 13:39
#
А какой …парк??? А вы знаете что такое …паспорт вагона???
Вопросы по поводу «серлеща» так это к тем кто его назначал… ну и «наглядовим радам» в которых лучшие представители майдана…
+
0
Андрій М***к
Андрій М***к
30 грудня 2024, 16:01
#
Якого майдану? Там скрізь сидить руснява агентура за гроші іноземних фондів.
+
0
eljaaff
eljaaff
30 грудня 2024, 16:50
#
Всё *** которое делается в краине — под предлогом, что те кто против этого говна это агентура и шпиёны …, а упоминание «майдана» было скорее в ключе его представителей — не отягощенных умственными качествами и качеством элементарной порядочности…
+
0
Андрій М***к
Андрій М***к
30 грудня 2024, 17:49
#
Тобто ви хочете сказати, що в Україні немає прошарку кровосісів, які все життя годувались з російських грошей. Медіа ресурси, публічні особи, власники великого бізнесу, смотрящіє за підприємствами, які скуплені росіянами з початку 2000их. Це величезний прошарок людей. Один з них сєрлєщ. Брати однією грошики під вигадані антикорупційні проекти у Вашингтоні/Брюселі ,а з іншої сторони вести деструктив отримавши гроші в Москві?
+
+15
akopyants
akopyants
31 грудня 2024, 6:51
#
Аналітики, на яких посилаються в статті, вже отримали новорічні бонуси від пана Ріната?
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися