Ідея оподаткування посилок з-за кордону до 150 євро має бути відкинута, оскільки вона може призвести до невиправданого підвищення витрат держави на митно-податкові процедури і логістичного колапсу,повідомив співвласник «Нової пошти» Володимир Поперешнюк.
Оподаткування посилок призведе до зростання витрат та логістичного колапсу — співвласник «Нової пошти»
► Читайте сторінку «Мінфіну» у фейсбуці: головні фінансові новини
«Думаю, цих причин достатньо, щоб відкинути ідею оподаткування посилок, як безглузду і шкідливу для всіх», — написав він у фейсбуці в суботу.
Поперешнюк зазначив, що на тлі катастрофічного для економіки зростання податків і нових регулювань ідея обкласти зборами міжнародні посилки — найгірша з усіх, які можна було б придумати.
«Держава витрачає більше коштів на митно-податкові процедури, ніж отримує їх із оподаткування посилок. Причина у співвідношенні собівартості митних процедур і вартості самих посилок. І це ще йдеться про „дорогі“ посилки від EUR150. Після зниження податкового порогу до митного конвеєра потраплять ще дешевші посилки, тому збитки для бюджету зростуть», — написав співвласник «Нової пошти».
Також, за його словами, впровадження ініціативи може призвести до логістичного колапсу.
«Зараз ми розмитнюємо лише 2% посилок, хоча на митні процедури приходить кожна посилка, тож втрати часу сягають майже доби. Не треба бути провидцем, щоб побачити логістичний колапс і величезні затримки доставки, якщо під податок потраплять усі посилки», — написав Поперешнюк.
Він також висловив припущення про те, що ініціатива викличе невдоволення у більшості українців.
«Досі всі податкові інновації стосувалися тільки бізнесу. Але з моменту впровадження нових податків на посилки, всі принади податкового сервісу на своїх спинах відчують мільйони фізичних осіб. Що додасть державі до фінансових збитків ще й електоральні», — написав Поперешнюк.
Читайте: Оподаткування міжнародних посилок вартістю до 150 євро планують повернути — Гетманцев
Він також висловив думку, що ініціатива призведе до збільшення тіні, контрабанди та корупції.
Поперешнюк закликав збільшити доходи бюджету, підвищивши безмитний поріг для посилок до 1 тис. євро і спростивши митні процедури.
Нагадаємо
Раніше «Мінфін» писав, що в комітеті Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики завершують підготовку законопроєкту щодо оподаткування посилок з-за кордону на суму до 150 євро, які наразі не оподатковують.
Коментарі - 19
Вигодонабувач тут тільки місцевий рітейл в обличчі Вагіфа Алієва і інших бізнесменів. В мінусі - українські громадяни, бо закриється можливість десь зекономити. Також — українська економіка, бо частина купівельної спроможності громадян буде осідати маржею в карманах нашого рітейлу, а могла ж бути витрачена на продукти, або щось інше.
Громадян треба стимулювати витрачати кошти на українського виробника, а не навпаки економити, бо тепер він буде 3 рази зважувати чи потрібна йому та чи інші річ, бо його витрати зросли.
Когда же предлагают заплатить в бюджет таможенную пошлину — тут сразу истерика и мантры о том, что все пропало…
В чем собственно проблемы, ведь то, что раньше стоило на Али один бакс с бесплатной доставкой теперь будет стоить максимум два бакса и все равно будет дешевле, чем в Розетке или на ОЛХ.
Возможно при перепродаже будет меньший доход, но это не повод для истерики.
Надеюсь, что «все пропало» не коснётся посылок внутри Украины, ведь цены на их доставку с 1 октября уже подняли и дополнительное бабло в карманы владельцев НП течёт рекой, а нормы о налогообложении посылок из-за рубежа ещё не приняты и формально озвученный армагеддон возможно никогда и не наступит.
Це якийсь lose-lose для всіх сторін окрім великого рітейлу. Податок ще отримає держава швидко «компенсується» зниженням економічної активності. Закони екстрактивної економічної моделі в дії, фінальна стадія.
Заплатили податки та мито - ці кошти йдуть до бюджету на потреби ВСУ
Нова Пошта підняла тарифи на 20% - «ці кошти зникають з економікі
і осідають десь у карманах великого бізнесу.»
На потреби ВСУ — це погано
Співвласнику «Нової пошти» Поперешнюку - це нормально
З чим згоднi — невже з тим, що додатковi 20% росту тарифу НП нiяк не вплинуть на логистику, але збiльшать статки Поперешнюка.
1. Коштів на армію не вистачає. Гадаю це всі розуміють.
Тому об*єктивно потрібні додаткові надходження для фінансування зарплат та зброї.
2. Існуюча модель, коли комерційні обсяги товарів (одяг, електроника і тд), з метою уникнення від оподаткування в Україні, відправляться до нас через посилки та поштових операторів, — призводить до збитків бюджету та викривлює конкуренцію на ринку. Бо хтось завозить в Україні фуру товару та сплачує з неї 20% ПДВ, а хтось на вигадані ПІБ відправляє такі ж товари з-за кордону і не сплачує ніякі податки.
3. В ЄС до липня 2021 року ліміт на посилки був 22 євро, все що вище цього ліміту — платиш ПДВ, а якщо більше 150 євро, то ще й мито. Після липня 2021 року цей ліміт знизили до «0», тобто, зі всього, що заїжджає в ЄС з Алі Експрес, Ебей і тд — з усього треба платити податки та ноповнювати бюджет.
В Україні, на скільки мені відомо, поки не йде мова про зниження ліміту з 150 до 0.
Скоріш за все буде десь 50 євро.
Щодо колапсу на митниці, то це спірна теза. Всі процеси можна налагодити, як в тому ЄС, було б бажання та політична воля.
Крім того існують моделі роботи маркетплейсів, коли ціна за товар вказується вже зі сплатою податків в країні призначення
Пропоную скасувати всі зарплати: всі гроші автоматом реквізувати на потреби оборони, а їжу та одяг громоданям буде надавати держава.
Також треба відібрати всі автомобілі і продати їх, а отримані гроші знов таки відправити на потреби оборони.
От тільки нацкешбек та експедицію в Антарктиду скасовувати ніяк не можна, ЗСУ обійдется без ціх грошей.
Це нагла і непрекрита брехня. Всі ці Стілуси і Ябки провозять товар через хабарі на митниці. Просто декларують як одне, а ввозять інше, а перевіряючі закривають очі. Хто по-меньше і не має зв’зків, той наймає людей для транспортування і вони перевозять товар у валізах. Хто більш нахабний, той як цигарки набиває айфонами ніші в автобусі і знову ж таки, через хабарі митниця не помічає.
Всі великі поштові оператори вже давно світять посилки на митниці і навіть брухт з Алі проходить переоцінку.
ЄС — це величезна безмитна зона на купу країн і там присутній будь-який рітейл на любий смак. Україна — це місце де всілякі крахобори типу MTI блокують заход на ринок навіть брендів одежі і взуття. У нас мажорні дистрибьютори і великий рітейл повністю монополізував ринок імпортних товарів.
«По дрібних пакетах ми вже досягли домовленості з USPS. Стосовно ж посилок,
я розраховую досягти результату до 1 січня. Мені хотілося б, щоб у 2025 році
ця угода вже працювала», — заявив Смілянський.
«Багато отримали, коли вводили безмитний ліміт 100 євро?»
при вартості посилок до 100 євро — нуль