В парламенті пропонують підняти акциз на скраплений газ з 52 до 169 євро за 1000 л. Чи справедливе це рішення, як воно вплине на ціни та скільки принесе додатково у бюджет, розповів директор Консалтингової групи А-95 Сергій Куюн. «Мінфін» вибрав ключові тези.
Депутати хочуть підвищити акциз на автогаз у 3 рази: які ціни побачимо на АЗС
Ультра-низький податок на газ досяг мети, час його піднімати
Взагалі виступаю за уніфікацію «паливного» податку, тобто щоб акциз з кожного літру моторного палива — бензину, газу, дизелю — був однаковим. Але наші законодавці виявились більш гуманними, врахували меншу енергетичну цінність автогазу (більший розхід), тому акциз пропонується на 20% нижче «бензинового».
На мій погляд, насамперед йдеться про справедливість. Чому сьогодні водій машини на бензині платить акцизу в чотири рази більше (акциз 213 євро), ніж хто на газу?
Може, той газ — це якийсь унікальний енергоносій, що пахне трояндами? Ні. Це такий же продукт нафтопереробки, як бензин або дизель.
Нагадаю, ультра-низький податок на газ 15 років тому запровадили з метою популяризації цього пального. Зробили за європейською калькою. Мету було досягнуто: Україна стала світовим лідером по споживанню LPG на транспорті (а Європі частка газу на транспорті «нуль цілих…», ну ви в курсі). У 2021 році 30% у балансі моторних палив припадало на автогаз. По обсягах (а це було 2 млн т на рік), ми увійшли в п’ятірку найбільших споживачів на планеті.
Прекрасно, ціль досягнуто, а отже — двері зачиняються. Цей принцип працює у всіх програмах такого роду в цивілізованому світі. Колись у Європі були пільги на встановлення ГБО, а тепер — на придбання електромобілів. Мине декілька років, не буде й цих пільг.
На скільки подорожчає газ на автозаправках
А тепер про головне — ціну. Так-от, підвищення акцизу додасть десь 4,5 грн/л. У стандартних умовах здорожчав би газ з 26,5 до 31 грн/л (через страйк польських перевізників ситуація нестандартна, газ сягнув 34 грн/л, у деяких мереж зник взагалі).
При бензині по 55 грн/л було 48%, а стане 56% від ціни бензину. Це при тому, що таксисти — найбільш показова та економна публіка — вважають газово-бензиновим паритетом 80% (розхід газу більше на 15−20% за бензин). Тобто економія відносно бензину збережеться й чимала!
Читайте також: Чи буде в Україні паливо після блокування польського кордону
Дизель на черзі
Для максимально більшого ефекту треба звернути увагу й на дизель. Там теж дуже низький податок й відносно бензину, й відносно ставок, які нам показує Євросоюз у якості орієнтирів.
Зрозумійте нарешті: країні потрібні гроші, окрім податків нема чим фінансувати армію.
Якщо ми всі не усвідомимо, що податки треба платити й шукати будь-які можливості для закриття «податкових» дірок, не виключено, що згодом не тільки з Харкова, а й з Полтави доведеться евакуюватись.
За нашими розрахунками, підвищення акцизу на газ надасть бюджету додатково 1 млрд грн на місяць.
Коментарі - 24
А шо там, все уже не элеХтромобили пересели? Ну дешевая же зарядка?! ;) 2−3 годика…
как можно объяснить, шо в Польше цена на американский газ на заправках выходит ниже, чем у нас на наш отечественный.
и качество газа тоже отличается
просто не нажрутся скоты никак, а этот куюн у них, как Петрушка на руке, шоб не сказать на чём другом
Топливо — это жизненноважный продукт и не подлежит акцизу, это не сигареты и водка, без которых можно прожить.
Ну как еще дб мозг вправлять?
Правильно, знак LPG запрещен на каждой подземной парковке, штрафы и датчики.
А по существу, на вторичке покупатель не заплатит денег больше, чем есть у него в кошельке. Налог в ПФ 3% является недополученной прибылью продавца.
А схема приобретения рейнжа за 50 с уплатой всех налогов именно от покупателя (для новых машин нет альтернативы) плюс установка ГБО плюс перегистрация при продаже и сама продажа за 30, просто гениальна, как инвестиция.
Хватит ли на Теслу, товарищч? 🤣
100%, уж лучше с умным потерять
Хто рахував, яка частка у громадянина лишається з середньостатистичних доходів після уплати комуналки, продуктів, речей тривалого вжитку та розходів на авто та пересування (паливо), а є ще така стаття в розподілу доходів як накопичення.
Порівняйте ці частки з европейською і всі будемо, особливо Європа, в шоці як тут, в Україні, збереглося життя.
Зе команда- команда профанів, втрачено 4 роки розвитку, війна, в історію ви увійдете як продажні бариги.