Українські підприємці вчаться працювати й заробляти у сусідніх країнах. Хто і як виходить на ринки Польщі, Румунії, Туреччини, Болгарії — розповів Forbes.ua.
Український бізнес підкорює ринки Польщі, Румунії, Болгарії та Туреччини
► Читайте телеграм-канал «Мінфіну»: головні фінансові новини
Польща: експорт — $6,65 млрд, динаміка експорту +27,4%
Польща — перша за популярністю країна серед українських переселенців. До мільйонів українців, що нині мешкають у Польщі, потягнулися сервісні компанії. Про свої плани вийти на цей ринок заявили «Дія», monobank, Megogo, GoIT, Liki24.com, Task Force.
За девʼять місяців 2022‑го зʼявилося 3600 нових компаній з українським капіталом та 10 200 ФОПів, ідеться у дослідженні Польського економічного інституту (PIE). 22% українців відкрили торгові компанії, 19% — будівельні, 14% — транспортно‑складські. Загалом у Польщі нараховується понад 25 000 компаній, у яких принаймні одним з акціонерів є українська компанія, свідчать дані Центрального обліку та інформації про господарську діяльність у Польщі.
Румунія: експорт — $3,85 млрд, динаміка експорту +150%
Компанії, які вийшли — Liki24.com, MakeUp, GoIT, H&N logistics, LNZ, Intellias, SoftServe, Sigma Software, «Метінвест».
Разом із Польщею і Німеччиною Румунія входить у трійку найпопулярніших країн серед українських IT‑компаній, що прагнуть диверсифікувати ризики.
З 24 лютого великі українські IT‑компанії відкрили понад 30 нових закордонних офісів. У Румунії запустились Intellias, SoftServe, Sigma Software, Brightgrove Ciklum, Innovecs. Крім географічної близькості та доступності, це відомий європейський хаб для аутсорсу, де вже працюють Oracle, Ericsson та IBM.
Румунія — друга після Польщі серед європейських торгових партнерів України. 2022 року експортовано українських товарів на $3,9 млрд — у 2,5 раза більше, ніж попереднього. Румунські порти — основний перевалювальний пункт для аграрних та логістичних компаній, які шукають альтернативні маршрути вивезення українського збіжжя.
Болгарія: експорт — $1,43 млрд, динаміка експорту +71,9 %
Компанії, які вийшли — Smilefood, Smartass.
Туреччина
Чому українським виробникам варто придивитися до Туреччини.
Перше — вільні економічні зони та індустріальні парки, де діє пільговий режим, наприклад нульовий податок на прибуток, пільги під час розмитнення.
Друге — значний людський капітал, понад 70 млн населення і достатньо професіоналів у галузі виробництва.
Третє — в Туреччині в 10 разів більше виробництв, ніж в Україні, активний ринок праці, багато підрядників та банків, великий і жвавий логістичний ринок, сертифікати походження товару синхронізовані з ЄС. Спецумови для експорту в ЄС, єдине вікно для старту бізнесу з боку держави.
Коментарі