За словами генерального директора Syrah Resources, у найближчі 10 років ринок машин з електричним двигуном зазнає труднощів через дефіцит графіту, оскільки в його виробництві домінуючу роль відіграють компанії з Китаю. Syrah Resources є найбільшим виробником цього матеріалу поза КНР, що постачає свою продукцію Tesla, повідомили в LBLV.
Syrah Resources передбачає дефіцит графіту у виробництві електрокарів
Графіт — важливий компонент у виробництві акумуляторних батарей. Через сильне підвищення попиту на електрокари, потреба в ньому може збільшитись у 3 рази за 4 наступні роки. Через це ціна графіту вже збільшилася на третину проти 2021 року і становить $740 за тонну.
Особливості ціноутворення на ринку графіту
У компанії вважають, що головна проблема у відсутності прозорості формування цін на ринку графіту. Китай видобуває та переробляє 65% та 85% цього ресурсу відповідно. Крім того, в цій країні знаходиться 6 найбільших виробників анодних матеріалів.
Через централізованість ринку виробники та споживачі укладають між собою тривалі двосторонні контракти. На торгових майданчиках графіт можна придбати лише малими партіями, що негативно позначається на прозорості механізму, за яким формуються ціни, зазначили в LBLV. Також цей сегмент промисловості залишається поза увагою експертів, а даних про нові проекти часто недостатньо. Через це прогнозувати ціни на тривалий період дуже складно.
Дмитро Єрмаков, фінансовий аналітик LBLV