За планом, запроваджений на початку 2022-го «податок на Google», мав поповнити держбюджет на 3 млрд грн на рік. Результат перших трьох кварталів — 4,1 млрд грн, майже три чверті забезпечили клієнти п’яти компаній. Про це пише Forbes.
Українці заплатили державі 4,1 мільярда за користування сервісами Google, Apple та Meta
► Читайте сторінку «Мінфіну» у фейсбуці: головні фінансові новини
«Податок на Google»
В Україні 68% «податку на Google» генерує п’ятірка IT-компаній. «У топі послуг — відеоконтент, послуги з користування соціальними мережами, ігровий контент і платформи з продажу товарів», — перераховує Гетманцев.
У трійці лідерів — американські Google, Apple й Meta.
«Тепер стає зрозуміліше, скільки насправді коштів витрачають українці в закордонних сервісах», — говорить CEO маркетингової агенції Webpromo Юрій Копишинський. Його агенція — сертифікований партнер Google та Meta, які надають послуги таргетованої реклами.
У 2021-му український ринок інтернет-реклами вартував 18,2 млрд грн, за розрахунками Всеукраїнської рекламної коаліції. На дев’ятому місяці повномасштабної війни — дійшов до 60−70% довоєнних обсягів, підраховує Копишинський. Найважчими були лютий з березнем, активність почала відновлюватися лише у квітні.
Читайте: «Податок на Google»: Надходження до бюджету становлять близько $87 мільйонів
Під час запровадження ПДВ для техногігантів чи не найбільше нарікань було на те, що він вдарить по кишенях українців. Адже новий податок просто закладатиметься у вартість послуг для кінцевого користувача. Поки це нівелюється воєнним спадом на рекламному ринку.
«Якщо взяти вартість в доларах, то витрати на рекламу в Google та сервісах Meta подешевшала втричі», — говорить Копишинський. Причина — конкуренція зменшилася і вигравати рекламні аукціони у Facebook стало простіше. Самі корпорації не шкодують грантів для українського бізнесу — на початку листопада Meta виділила $1,5 млн на купони по $1000. Їх малі й середні підприємці можуть витратити на рекламу у Facebook та Instagram.
Цінова політика різниться.
Стримінговий сервіс Netflix — № 7 у списку найбільших платників «податку на Google» — не підвищував ціни для України. Як і роком раніше базовий тариф коштує 4,99 євро, преміум — 9,99 євро.
Платформа із відвертим контентом OnlyFans, яку придумав українець Леонід Радвінський, навпаки підняла цінники. Наразі сервіс сплатив до українського бюджету $890 000 ПДВ й посідає 14-ту сходинку у списку, за даними Гетманцева.
Також читайте: Податок на Google по-українськи. Постраждають усі
Нагадаємо
Наприкінці червня 2021 року Президент Володимир Зеленський підписав закон про оподаткування електронних послуг нерезидентів, згідно з яким іноземні інтернет-компанії сплачуватимуть 20% ПДВ в Україні.
Документ визначає особливий порядок оподаткування податком на додану вартість компаній-нерезидентів, які надають електронні послуги особам, які проживають на території України. Це дозволить збільшити надходження до державного бюджету від ПДВ.
Так, іноземні компанії, які постачають українців електронними послугами, будуть зобов'язані зареєструватися платниками податку на додану вартість за спрощеною процедурою через спеціальний електронний сервіс, якщо загальна сума від здійснення відповідних операцій перевищує 1 млн грн на рік.
Коментарі - 2
він нічого не придумав, а є просто акціонером