Редакція Мінфіну визначила переможця конкурсу на найкращий відгук про роботу банків. У вересні ним став клієнт Приватбанку Артур Петренко, який розповів свою історію про те, як став жертвою карткових шахраїв та як на цю ситуацію відреагував банк. Його досвід користувача може бути корисним іншим читачам «Мінфіна».
Найкращий відгук вересня: як Приват допустив овердрафт по закритій карті
►Підписуйтесь на «Мінфін» у Instagram: головні новини про інвестиції та фінанси
Як -$2 перетворилися на -$140
Автор відгуку пише, що з його інтернет-картки невідомі посеред ночі зняли $2 двома транзакціями у рахунок оплати послуг невідомої американської автозаправки. Техпідтримка банку, до якої звернувся наш читач відразу після виявлення несанкціонованої транзакції, запропонувала заблокувати та закрити картку, щоб уникнути нових атак шахраїв.
«Я поступил как предложили: вывел средства, заблокировал и закрыл карту с нулевым балансом. После получил сообщение об успешном закрытии карты и получил документ о ее закрытии», — пише Артур.
Проте історія на цьому не закінчилася: за пів місяця Петренко отримав повідомлення про необхідність погасити овердрафт на вже закритій карті.
«Я открываю приват24 и вижу: моя закрытая карта снова появилась в списке с балансом -140 долларов. В сообщении о гашении указаны последние 4 цифры, которые не совпадают с ни одной из моих карт. В документах исчез документ о закрытии карты, зато в выписках по карте она числится как закрытая. А те 2 транзакции по -1 доллару превратились по -70. И никаких сообщений от банка о списаниях не было», — обурюється постраждалий.
Як утворився борг на закритій карті
За порадою оператора техпідтримки автор відгука оформив заявку про шахрайство, розгляд якої займає 45−120 днів. Але головне, що наприкінці місяця клієнту Привата нарахували пеню за овердрафт.
Як з'ясувалося, через два дні після закриття карти, відбулося авторизоване списання тією ж автозаправкою, але вже не $1, а $70, і на карту був автоматично нарахований овердрафт.
На питання, як на закриту карту банк мало того, що нарахував овердрафт, так ще й зняв кошти, у техпідтримці не відповіли. А відповідальність за те, що трапилося, спробували перекласти на клієнта.
Більше того, за словами Петренка, у додатку Приват24 було стерто повідомлення про успішне закриття картки. Добре, що перед цим він встиг зробити його скріншот. Спілкування із банком клієнт закінчив попередженням про звернення до суду.
Що відповів банк
«На картці може утворитися мінусовий баланс, якщо раніше здійснювалась оплата на певному сайті та на момент авторизації коштів було достатньо для оплати, але сайт відразу не підтвердив списання зарезервованої суми, тому сума була в доступному балансі і могла бути використана повторно клієнтом.
В такій ситуації овердрафт є вимушеною мірою та необхідним механізмом, що дозволяє коректно працювати картковому рахунку та обслуговувати його згідно вимог платіжної системи", — прокоментували ситуацію в Приватбанку і пообіцяли докласти максимум зусиль, щоб оскарження транзакції було вирішено на користь клієнта.
«Решил Приват мою проблему. После того, как я оставил здесь отзыв и отправил свои два комментария выше в личные сообщения банку здесь на Минфине, мне ответили, что решат мою проблему на карте и разберутся с пеней. И ровно за неделю мне исправили все», — написав Артур Петренко.
Правила конкурсу «Кращий відгук місяця»
Приз за найкращий відгук місяця — 500 грн. Щоб потрапити до числа претендентів на звання «найкращий», відгук має відповідати ряду критеріїв:
- Відгук повинен бути написаний на основі особистого досвіду спілкування з банком або використання банківських продуктів.
- Описаний досвід має бути корисним для інших клієнтів банку.
- У відгуку може бути описаний як негативний, так і позитивний досвід користувача.
- Оптимальний обсяг коментаря — до 2−2,5 тис. знаків.
Більше про правила «Найкращого відгуку місяця» читайте тут.
Коментарі - 7