Серед головних потреб підприємці відзначають нестачу нових замовлень та ринків збуту (56%), коштів на розвиток (33%) та необхідність допомоги з логістикою (23%). Про це свідчать результати дослідження Mastercard SME Index.
Половина підприємців вважають ІТ-послуги потенційним українським бестселером у світі — Mastercard
►Підписуйтесь на «Мінфін» в Instagram: головні новини про інвестиції та фінанси
Для розширення ринків збуту 28% працюючих підприємців вже продають свої товари чи послуги за кордон: 16% розпочали закордонні продажі до війни, 12% - після її початку. 21% працюючих МСБ планують розширювати географію продажів у майбутньому.
Розширення ринків збуту
Сьогодні українські підприємці найбільше продають свої товари та послуги на ринки США (30%), Польщі (27%), Німеччини (13%), Великої Британії (10%), Литви (10%) та Канади (10%).
Серед найбільш пріоритетних ринків, які український бізнес розглядає для подальшого розширення географії продажів:
- Польща (61%),
- Болгарія (13%),
- Велика Британія (13%),
- Італія (11%),
- Молдова (11%).
Основними бар'єрами, які заважають малому та середньому бізнесу вийти на іноземні ринки, є нестача фінансових ресурсів (29%), профільних знань (27%) та брак виробничих потужностей (12%).
Перспективність українських товарів і послуг за кордоном
У рамках дослідження Mastercard SME Index, підприємці виділили IT-послуги (49%) як найбільш перспективний бестселер України у світі, що матиме найбільший попит на міжнародній арені.
Серед інших потенційних українських бестселерів назвали:
- український дизайнерський одяг (28%),
- крафтові продукти (26%),
- прикраси, у тому числі ювелірні (23%).
Mastercard SME Index — дослідження стану українського малого та середнього бізнесу, що було проведено компанією Gradus на замовлення Mastercard у червні 2022 року. В онлайн-опитуванні взяв участь 301 респондент — чоловіки та жінки, які є власниками або керівниками мікро-, малого та середнього бізнесу — у 20 областях України.
Коментарі