Верховна Рада схвалила у першому читанні новий законопроєкт № 5065 про фінансові послуги та фінансові компанії на небанківському ринку.
Рада підтримала новий закон про фінпослуги та фінкомпанії
«За» законопроєкт проголосувало 247 парламентарів.
Що відомо про законопроєкт
Закон врегульовує діяльність фінансових компаній і ломбардів та встановлює єдині підходи до регулювання й нагляду на всіх ринках фінпослуг і захисту прав споживачів.
Закон містить норми щодо регулювання менш ризикового сегменту фінустанов: фінансових компаній і ломбардів.
Цей документ є першим із низки оновлених законодавчих актів, необхідних для всебічного розвитку небанківського фінансового сектору.
Читайте також: Рожкова розповіла про «важливі» пазли для фінринку. Що очікує кредитні спілки
Які зміни передбачає новий закон про фінпослуги
- Ризик-орієнтований підхід у регулюванні та нагляді, спрощення ліцензування, прозора структура власності, законні джерела капіталу всіх установ, зрозумілі бізнес-моделі, якісне корпоративне управління з урахуванням пропорційності. Всі ці принципи діятимуть для усіх небанківських фінансових установ.
-
Спрощення ліцензування та виходу компаній на ринок. Для фінансових компаній та ломбардів документ пропонує скасувати двоетапний порядок створення компанії. Юридична особа зможе отримати одну з двох ліцензії — на діяльність фінкомпанії або на діяльність ломбарду. І відразу з ліцензією отримати статус фінустанови.
-
Можливість розширення бізнесу. Надання фінансових послуг не буде виключним видом діяльності. Компанії зможуть здійснювати іншу господарську діяльність. А відтак зможуть повноцінно реалізувати свої можливості.
-
Превентивні заходи для фінкомпаній та ломбардів. Якщо Національний банк бачитиме певні ризики, навіть якщо установа ще не порушила вимоги законодавства, то регулятор зможе застосувати коригувальні заходи.
Читайте також: Небанківські фінустанови будуть оцінювати за рівнем ризику і суспільної важливості — НБУ
Чого чекати від закону про кредитні спілки
-
Членами кредитних спілок зможуть бути не лише громадяни, а й юридичні особи. Йдеться про фермерські господарства, кооперативи, мікропідприємства.
-
Посилення системи управління кредитною спілкою. Сьогодні фактично декілька осіб можуть управляти кредитною спілкою. А це створює ризики. Тому законопроєкт запропонує чіткі підходи до побудови системи управління та розподілу повноважень.
-
Прозора структура капіталу кредитної спілки. Сьогодні значна частина капіталу окремих кредитних спілок переважно формується внесками членів до пайового капіталу. Вони, здебільшого, є квазідепозитами, оскільки можуть бути повернуті членам спілки за їх вимогою. Також на них виплачується постійний часто підвищений дохід. Це не дає адекватно оцінити фінансовий стан кредитної спілки. Тому законопроєкт пропонує переглянути підхід до структури капіталу кредитних спілок.
Що це дасть ринку
- Перше — спростить«життя» надійним, конкурентним та прозорим гравцям.
- Друге — забезпечить стійкість та стабільність небанківського фінринку.
- Третє — забезпечить прозорість фінринку та захистить клієнтів фінустанов від можливих порушень.
Коментарі - 1