Державіаслужба оголосила про набуття чинності оновлених правил перевезень пасажирів і багажу повітряним транспортом. Про це пише avianews.com.
В Україні оновили правила авіаперевезень. Що змінилося
Нові правила
Зміни почали діяти з 3 листопада 2020 року, коли їх опублікували в Офіційному віснику України №86. Вони зафіксовані в наказі регулятора №1126 від 14 серпня 2020 року.
Реєстрація та посадка на рейс
Для авіакомпаній зняли обмеження на встановлення часу закінчення реєстрації і посадки. Це тепер повністю регулюється їх внутрішніми правилами. Раніше реєстрацію можна було закрити за 45 хвилин до вильоту, посадку — за 15 хвилин до вильоту.
При реєстрації на рейс можна використовувати документи в електронному вигляді. Таким чином, в законодавстві тепер дозволено використання додатка «Дія».
Ручна поклажа
Авіакомпанії звільнили від необхідності прикріплювати бірку «в кабіну», «ручна поклажа», «Approved Cabin Baggage», яка розміщувалася на предметах, що перевозяться в салоні літака.
З правил прибрали обов'язкову для авіакомпаній вимогу перевозити безкоштовно в салоні літака жіночі або чоловічі сумки, папки для паперів, верхній одяг, жакет, парасольку або тростину, друковані видання для читання в польоті.
Читайте також: МАУ полетить до одного з найбільших аеропортів Європи — Хітроу
Умови перевезення ручної поклажі тепер повністю регулюються авіакомпаніями. Виняток зробили для дитячого харчування, дитячої дорожньої люльки для немовлят до 1 року, дитячої коляски, милиць, інвалідного візка, які як і раніше в списку дозволених до перевезення понад норму.
Перевезення тварин
Державіаслужба прибрала обмеження, згідно з яким в салоні літака могли перевозитися невеликі тварини вагою до 8 кг з урахуванням перенесення. Тепер дозволену вагу регулює авіакомпанія. За фактом даний пункт легалізує поточний стан речей, коли ряд авіакомпаній допускають в салон більш важких вихованців. Наприклад, МАУ і SkyUp дозволили вагу тварин з 8 до 10 кг в 2020 році.
Читайте також: SkyUp змінить правила перевезення пасажирів та багажу
Безкоштовне перебронювання при втраті стикування
Попередня версія правил передбачала можливість безкоштовного перебронювання квитка при зриві стикування, навіть якщо перевезення оформлені різними замовленнями.
Тепер цей пункт виключений з правил. Однак де-факто більшість авіакомпаній забезпечували гарантію стикування тільки при оформленні перевезення єдиним квитком.
Скасування рейсу
Державіаслужба прирівняла затримку рейсу більш ніж на 48 годин до його скасування.
При цьому тепер скасуванням не рахується зміна аеродрому вильоту або прильоту в межах однієї адміністративно-територіальної одиниці.
Читайте також: Весняний локдаун і зупинка регулярних рейсів коштували МАУ $60 мільйонів
Рейс також вважається виконаним у разі передачі його виконання іншому авіаперевізнику, який забезпечує перевезення всіх пасажирів переданого рейсу спеціально організованим рейсом.
Ліміт компенсації
Державіаслужба підняла ліміт компенсація за затримку рейсу з 4694 до 5346 спеціальних прав запозичень (близько $7,6 тис.). У разі втрати або пошкодження багажу цей ліміт збільшений з 1131 до 1288 спеціальних прав запозичень (близько $1,8 тис.).
Однак для пасажирів отримати максимальну компенсацію практично нереально. Для цього необхідно пред'явити документальні підтвердження понесених втрат.
Наприклад, якщо з багажу пропав ноутбук, або техніка була пошкоджена, необхідно пред'явити чек на покупку. При цьому авіаперевізник може виплатити компенсацію з урахуванням амортизації.
Рейтинг кредитних карток для подорожей
Деякі українські авіакомпанії можуть виплачувати компенсації з розрахунку $20 за 1 кг багажу незалежно від вартості речей.
Використання посередників
Новими правилами Державіаслужба ускладнила роботу посередників, які допомагають пасажирам в отриманні компенсацій від авіакомпаній.
Тепер на запит уповноваженого органу з питань цивільної авіації такі посередники повинні пред'являти оригінал документів, які підтверджують повноваження, в тому числі копію посвідчення особи пасажира.
Стежте за цікавими та ексклюзивними матеріалами про вплив пандемії на економіку в телеграм-каналі «Економіка і коронавірус»
Коментарі - 2
Две блондинки стоят в аэропорту в очереди на таможенный досмотр.
Одна, смотря на самолеты, говорит:
— Слушай, я не пойму никак — зачем самолеты похищают, они же большие,
их же потом не спрячешь никуда.
Вторая, ненадолго задумавшись:
— Дура, их же в воздухе похищают, когда они маленькие.