Мінфін - Курси валют України

Встановити
23 липня 2020, 9:00

Як повернути гроші за авіа квитки в період коронавируса

Через масове скасування авіарейсів збитків зазнають не тільки авіалінії, але і звичайні пасажири. Юристи AirAdvisor вже почали допомагати всім, хто постраждав, отримати повернення коштів за квитки. Також вони підготували докладну інструкцію з прикладами, як повернути кошти за квитків на скасований рейс в період коронавируса і не тільки.

У яких випадках можна повернути гроші за квитки?

Отримати повний refund (повернення) можна в разі, якщо авіалінія офіційно оголосила про скасування вашого рейсу. Якщо рейс не скасовано, а ви прийняли самостійне рішення не летіти, то Вам повернуть лише вартість за тарифом, що приблизно в три рази менше повної вартості.

Які права є у пасажира при скасуванні рейсу?

Якщо рейс скасували через коронавирус, то компенсація в розмірі від 250 до 600 євро за Директивою 261/2004 не виплачується. Але що стосується квитків, то будьте спокійні — вони не пропадуть.

Пасажир за власним вибором може вибрати один з варіантів:

  • повністю повернути вартість квитків
  • безкоштовно перебронювати рейс на іншу дату

Якщо квиток куплений в обидві сторони під одним бронюванням, то при скасуванні одного з рейсів, пасажир може претендувати на повне повернення або перебронювання обох рейсів.

Якщо у вас були квитки в обидва напрямки під окремим бронюванням, то всі операції зі скасованими рейсом проводяться за правилами тарифу.

Як повернути гроші за скасований авіарейс: покрокова інструкція

Крок 1. Дочекайтеся офіційного підтвердження про скасування рейсу на сайті або по email / СМС. До цього моменту повернення квитків буде добровільним, а значить повну вартість вам точно не повернуть.

Крок 2. Щоб отримати повернення, зверніться в авіалінію. На квитках або бронюванні вказані контакти. Якщо квитки купувалися через турагента — звертайтеся до нього, тому що авіалінія повертає кошти на його рахунок.

Крок 3. Авіалінія відповість швидше, якщо звертатися через особистий кабінет або онлайн форму на сайті. Якщо такої можливості немає — зв'яжіться з її представниками по email або телефону.

Також оперативно можна отримати відповідь через Facebook.

Крок 4. А ось далі починаються труднощі. Якщо ви згодні на ваучер — то проблем не виникне. Процедура займе кілька хвилин. А якщо ви хочете повернути свої гроші — то домогтися справедливості без звернення до адвокатів не вийде. Однак їхні послуги можуть обійтися дорожче, ніж сам квиток.

Тому вигідніше і зручніше отримати повернення квитків за допомогою онлайн сервісу AirAdvisor. Для цього потрібно всього лише оформити заявку, додати E-ticket (обов'язково з вказаною ціною квитка!) або скан паперового квитка. Ви не понесете ніяких витрат, якщо кошти за квитки не повернуть. AirAdvisor утримує комісію тільки в разі успішного вирішення справи, тобто Ви нічим не ризикуєте.

А чи повертають гроші авіалінії?

Як показує практика, ні. Якщо в перші тижні масового скасування рейсів авіалінії ще платили, то зараз вже відійши від цієї практики.

У роз'ясненнях Єврокомісії чітко визначено, що пасажир має право вибрати гроші, ваучер або безкоштовний перенесення бронювання.

Але замість грошового повернення авіалінії відверто «нав'язують» ваучери. Це порушення прав авіапасажирів, оскільки вони позбавляються права вибору.

Замінити фінансове відшкодування ваучером авіаперевізник може тільки за згодою пасажира.

Якщо вас не влаштовує варіант отримання ваучера — не погоджуйтеся, а вимагайте кошти. Команда AirAdvisor допоможе вам отримати вартість квитків в грошовому еквіваленті.

Крім ваучерів, авіалінії також пропонують безкоштовно змінити дату польоту. Зрозуміло, це теж не кращий варіант для пасажира, так як для нього це не завжди зручно і ряд країн ввели обмеження на в'їзд.

Звернемось до політики найбільших авіаперевізників, які раніше часто літали з України, щоб зрозуміти — чи реально повернути в них гроші за квитки.

Авиалиния

Денежный возврат

Ваучер

Бесплатное перебронирование

Ryanair

-

+

+

Laudamotion

-

+

+

Wizz Air

Лише на рахунок, з якого купувалися квитки

В розмірі 120%

+

SkyUp

-

+

+

МАУ

-

В розмірі 125%

+

Qatar Airways

+

+

+

LOT

+

+

+

Lufthansa

+

+ 50 EUR

+

Зверніть увагу, що зазвичай повернення здійснюється в термін до 7 днів, але зараз займає до 60 днів.

Нагадуємо, що за рейсами, які були скасовані або затримані до пандемії коронавируса, ви можете отримати авіа компенсацію 250, 400 або 600 євро в залежності від дальності польоту.

На останок нагадаємо Вам стосовно двох ризики:

  • закінчення терміну дії ваучера
  • банкрутства авіакомпанії.

Тому найкраще вимагати повернення вартості авіа квитка грошима від авіаліній. На це може бути витрачено більше часу, але команда юристів AirAdvisor і наших колег юристів з різних країн допоможе Вам у цьому.

Коментарі - 10

+
+2
SlipViki
SlipViki
23 липня 2020, 13:15
#
Скажите у меня билет WizzAir на 21.08.2020 года в Италию. его еще не отменили, но чувствую, что поездка не состоится...  Как быть в этом случае? что посоветуете?
+
+2
SvIIItlanka
SvIIItlanka
24 липня 2020, 0:01
#
Я даже не знала, что за задержку рейса можно получить такую компенсацию!
+
+1
Lolo234
Lolo234
24 липня 2020, 0:10
#
А на SkyUp и МАУ такое ощущение, что эти правила не распространяются!! У меня два билета пропало во время коронавируса - и никто деньги за них не вернул((
+
+1
Sova1919
Sova1919
24 липня 2020, 15:56
#
Узнал много полезного
+
0
Denys1986
Denys1986
24 липня 2020, 16:00
#
Вовремя попалась статья на глаза - уже оформил себе заявку на компенсацию вот здесь https://airadvisor.com/ru
+
+1
StellaN
StellaN
24 липня 2020, 16:05
#
А мне ВиззЭйр всучил ваучер... если бы знала раньше - отказалась бы и требовала свои деньги назад!!!
+
0
KolyanBykov
KolyanBykov
24 липня 2020, 16:16
#
Мне тоже( все хотят нажиться на коронавирусе!
+
0
KolyanBykov
KolyanBykov
24 липня 2020, 16:18
#
Правда, хоть в чем-то плюс, что ваучер составил 120% стоимости билетов! а вообще спасибо, ребята, что подготовили такой материал... все расставилось сразу по полочкам!
+
0
Andrey M
Andrey M
24 липня 2020, 16:24
#
Нормальная рекламная статья, которая может и помочь кому-то, если бы не некоторые «но»:

Как бесит что сразу налетели боты-однодневки которые только вчера и сегодня зарегестрировались чтоб написать хвалебный комментарий!
Все выше комментарии от ботов с реестрацией от 23 июля и по 1-2 комментария сугубо к данной статье.

Такой подход — это неуважение к потребителю, и как следствие пользоваться услугами такой компании мне было бы противно!
+
0
Anastasia1Rom
Anastasia1Rom
24 липня 2020, 16:38
#
Полезный материал, на будущее - запомнила о своих правах пассажира
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися