З 20 січня Національний банк отримав повноваження на захист прав споживачів фінансових послуг у зв’язку з набуттям чинності відповідного закону. Про це йдеться в повідомленні НБУ на сторінці у Facebook.
НБУ почав захищати права споживачів фінпослуг. Отримано звернення щодо 53 банків
Які зміни чекають на банки
-
З початку червня 2020 року на сайтах банків мають з'явитися калькулятори для розрахунку витрат або доходів від фінансової послуги.
-
У червні має змінитися реклама банків, яка повинна буде містити істотні характеристики послуги — інформацію про повну вартість, умови отримання послуги, ризики.
-
Нацбанк також планує ухвалити нові вимоги до банків – до договорів, візуального сприйняття реклами, інформації на сайтах та у рекламі щодо мікрокредитів, розкриття інформації про послуги через електронні канали обслуговування, роботи зі зверненнями громадян, уникнення нечесних практик.
Читайте також: Що змінить закон про захист прав споживачів фінпослуг
Як зазначає регулятор, профільний підрозділ, який опікуватиметься захистом прав споживачів фінпослуг, за півроку отримав близько 4 тис. звернень споживачів, 64% з яких –звернення, що стосуються банків.
Всього НБУ отримав звернень щодо 53 банків, найбільша кількість з яких стосується трьох банків.
На що скаржаться споживачі
- Споживачі скаржаться до НБУ, зокрема, що банки не розкривають повну вартість кредиту, самовільно списують кошти із зарплати чи інших нарахувань у погашення боргу, списують проценти за рахунок збільшення кредитного ліміту з процентами за більшою ставкою, не пояснюють при цьому правомірність своїх дій тощо.
Нові вимоги НБУ
-
Національний банк після ухвалення закону про захист прав споживачів фінансових послуг почав розробляти нові вимоги до банків. Нові вимоги дозволять регулятору якісніше реагувати на звернення споживачів та вирішувати спірні питання.
Читайте також:Зеленський підписав закон про захист прав споживачів фінпослуг
-
Зокрема, НБУ вже ухвалив вимоги, відповідно до яких банки повинні будуть змінити інформацію про свої послуги на вебсайтах, тобто розкрити повну та актуальну інформацію про умови надання послуги, їх вартість, включаючи комісії та платежі за додаткові послуги, умови дострокового повернення кредиту, можливі штрафи у випадку невиконання клієнтом зобов’язань тощо.
-
Цих вимог банки повинні будуть дотриматися з початку березня. НБУ дав фінустановам час для адаптації.
Коментарі - 16
как они себе это представляют ? к каждой рекламе брошюрку с условиями и тарифами прилагать ? И что - кто-то в это вникать будет ?
Первая часть — видеоряд на пару минут.
Вторая — озвучивание тарифов банка, условий банковского обслуживания и предоставления кредитов а также перечень всевозможных рисков.
Должно быть очень познавательно…
и не подчиняется ни одному заму главы НБУ.
На новом сайте и новый подход к публикациям — замутить так, чтобы никто не смог разобраться.
Со старой структурой НБУ (до «сплита») можно ознакомиться по ссылке.
https://old.bank.gov.ua/doccatalog/document?id=43399
и сравнить её с новой структурой, что опубликована на новом сайте НБУ
https://bank.gov.ua/news/all/natsionalniy-bank-optimizuvav-strukturu-pid-otrimannya-novih-funktsiy-v-mejah-proyektu-split