Мінфін - Курси валют України

Встановити
CCLOAN
Зареєстрований:
21 квітня 2020

Останній раз був на сайті:
14 березня 2023 о 01:57
Підписчики (2):
Niccelll
Niccelll
Kacviktok
Kacviktok
CCLOAN — Офіційний блог компанії
5 квітня 2021, 11:05

Що таке краудфандінг

Термін краудфандінг (crowdfunding) можна перевести, як «суспільне фінансування» (crowd – натовп, funding – фінансування). Ті, хто активно користується YouTube, напевно, чули про «донати» (добровільні пожертвування стримеру) – це і є краудфандінг, але, в набагато менших розмірах.

Рух краудфандінга зародився в Інтернеті в кінці нульових – початку десятих років. Мета краудфандінга – збір добровільних пожертвувань на реалізацію тієї чи іншої ідеї. Суть роботи краудфандінга гранично проста. Комусь приходить цікава ідея, на реалізацію якої в автора немає необхідної суми коштів. Реципієнт ділиться своєю ідеєю на краудфандінговому майданчику, публікує свій бізнес-план, за допомогою якого намагається залучити інвесторів (донорів). Якщо автору проєкту пощастить, він може зібрати необхідну суму коштів і спробувати реалізувати на практиці задумане.

Як скласти бізнес-план
Після того, як в автора ідеї дозрів в голові план, він повинен викласти його на папері, провести повну калькуляцію, визначити кінцеву суму, необхідну для реалізації своїх задумів. Готовий бізнес-план публікується на одному з краундфандінгових сайтів. Автор ідеї домовляється про умови, на яких проводиться фінансування. Це можуть бути безоплатні пожертвування, часткове фінансування від майбутнього прибутку, нематеріальні види подяки.

Опублікований бізнес-план не повинен порушувати законів тієї країни, де буде реалізовуватися план. Усі грошові транзакції знаходяться у відкритому доступі, зібрані гроші можуть бути використані тільки за цільовим призначенням.

Усі краудфандінгові проєкти можна розділити на два види: комерційні та не комерційні. Фінансування комерційних проєктів, як правило, проводиться через венчурні інвестиції. Некомерційні проєкти апріорі не мають на увазі будь-яких повернень вкладених коштів. Зазвичай автори некомерційних проєктів «розплачуються» зі своїми донорами рекламною продукцією.

Види краундфандінгового фінансування

  • Пан або пропав – якщо у відведений період потрібна сума на проєкт не була зібрана, гроші що надійшли, повертаються донорам.
  • Класичний варіант має на увазі перерахування всієї зібраної суми автору проєкту, за вирахуванням комісії майданчика, незалежно від зібраної суми.
  • Постійне фінансування здійснюється на всьому шляху реалізації ідеї, і припиняється лише після того, як вона буде реалізована або закрита.
  • Рубікон – автор ідеї отримує гроші після того, як на проєкт надійде певний відсоток від усієї суми.
  • Аукціон – автор ідеї виставляє її на продаж, який проводиться за правилами аукціону, інвестори пропонують свою ціну.

Краудфандінгові майданчики
Найвідоміші світові краудфандінгові майданчики – Kikstarter і IndieGoGo, через які здійснюється фінансування численних бізнес-планів. Комісія на цих майданчиках становить 5% від зібраної суми. В Україні працюють два майданчики – Спільнокошт (комісія 10%) працює з соціальними ініціативами; Na starte (комісія 8%) в основному працює з комерційними ідеями.

Переглядів: 3857, сегодня — 0
Стежити за новими коментарями

Коментарі

Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися