Multi от Минфин
(8,9K+)
Оформи кредит — выиграй iPhone 16 Pro Max!
Установить
10 мая 2026, 15:10 Читати українською

В Украине хотят ввести налог на электромобили: кому придется платить 4000 грн ежемесячно

В Украине предлагается ввести налог на электромобили, чтобы компенсировать отсутствие акциза на топливо. Владельцы электрокаров могут обязать ежемесячно платить взносы на содержание дорог в размере 4000 грн. Об этом сообщил народный депутат Сергей Нагорняк, сообщает «Телеграф» .

► Читайте страницу «Минфина» в фейсбуке: главные финансовые новости

Что известно о новом налоге

По его словам, с владельцев электрокаров хотят взимать ежемесячные налоги — до 4 000 гривен в зависимости от стоимости авто.

«Может быть градация для категорий авто. Для автомобиля стоимостью около $30 000 это ориентировочно 4 000 гривен в месяц», — отметил он.

Как отмечает Нагорняк, фактически государство уже неоднократно поддерживало владельцев электрокаров, причем речь идет не только о льготном ввозе, но и о постоянных дотациях.

«Государство субсидировало их трижды: сначала позволило ввезти электрокары без уплаты пошлины, потом постоянно дотирует их зарядку по льготному тарифу, и еще — ни копейки не отчисляется в дорожный фонд, потому что акциз на топливо они не платят», — пояснил нардеп.

Читайте: Владельцев электромобилей в Украине могут обязать платить новый налог

Обычно средства Государственного дорожного фонда направляются на строительство и содержание дорог.

«Они заряжают свои авто ночью по 2,16 грн вместо дневных 4,32 грн», — добавил Нагорняк.

Что говорят в Налоговом комитете

Глава парламентского комитета по финансам, налоговой и таможенной политике Даниил Гетманцев заявил, что в настоящее время такие инициативы не находятся на рассмотрении.

«В Комитете много законопроектов, в которых, скажем мягко, перспективы сомнительные. Потому нет, налог на электрокары, как и любые другие новые налоги, Комитетом не рассматриваются!» — написал Гетманцев.

Преимущества оформления полиса ОСАГО на «Минфине»

Автор:
Роман Мирончук
Редактор ленты новостей Роман Мирончук
Пишет на темы: Экономика, финансы, банки, криптовалюты, инвестиции, технологии

Комментарии - 53

+
+75
Три літри
Три літри
10 мая 2026, 15:48
#
Як зараз підгорає у деяких власників електричок -- не хочуть платити за дороги.
+
0
crowl
crowl
10 мая 2026, 16:39
#
Я електровелосипедист і платити не збираюсь
+
0
Три літри
Три літри
10 мая 2026, 16:56
#
Так, а хто про тебе вів мову?

До слова порадую тебе інформацією яку отримав в суперечках з електровозами: ти вже платиш акциз. Бо на електрику теж є акциз, як і на бензин. 😎🥳😁
Але наш акциз хоча б на дороги йде. А ти платиш просто тому що тому 🤷‍♂️
+
+54
kadaad1988
kadaad1988
10 мая 2026, 17:50
#
Акциз на топливо идет в бюджет, и куда его потом тратят известно только тем, кто его распилил!
+
+14
matroskin
matroskin
10 мая 2026, 23:11
#
Та да, доріг ми як і шкіл, лікарень, пенсіонерів, військових не помічаємо, ми ж «нікому нічєго, то тікльки мені і всі»
+
+26
Три літри
Три літри
11 мая 2026, 6:15
#
Колись так дійсно було. В 2011 році коли відмінили транспортний збір та ТО до якого була прив’язана його сплата журналісті та деякі пришелепкуваті політики почали розгоняти тему що акциз на пальне підвищили бо тепер там закладено утримання доріг замість транспортного збору. Але акциз просто йшов у бюджет бо за визначенням це нецільовий податок на покриття витрат, а податок регулювання споживання — в теорії,

Однак декілька років тому (якщо не помиляюсь то з 2018 року) акциз з пального дійсно став витрачатись саме на утримання доріг. Чи вистачає ції грошей? Наврядчи. Тим більш що на час війни окремим рішенням акциз передається в загальний бюджет щоб покривати військові потреби. Але то вже окрема мова, ми ж зараз саме про те куди йде акциз згідно бюджетного кодексу та інших законів.
+
+14
Три літри
Три літри
11 мая 2026, 6:22
#
Окремо зазначу для любителів телепатії що я не є прихильником акцизів. Але тут мова не про те що подобається мені, а про справедливий підхід до власників автомобілів: якщо існує акциз який сплачують водії (чи власники) авто і який прив’язаний до інтенсивності використання автомобіля і який спрямований на утримання транспортної інфраструктури -- то його мають платити усі, а не тільки власники спалінувок.
+
0
Три літри
Три літри
11 мая 2026, 6:29
#
Тим більш що електрички більше за спалинувки впливають на стан доріг через свою вагу.
+
+75
Я Саня
Я Саня
10 мая 2026, 18:02
#
Платити за дороги немає проблем, тільки чому це має бути фіксована суму з потолка? Ти на своєму дрицику платиш просто так 4к в місяць?
+
+30
NicolaZnow
NicolaZnow
10 мая 2026, 16:00
#
Ця новина вигляда вже як справжнісінький боян
+
+98
juular
juular
10 мая 2026, 16:04
#
Страна-алкоголичка, не может не лезть в чужой карман и ноль пользы приносит.
+
+51
neverice
neverice
10 мая 2026, 16:26
#
А нічого, що типовий власник дизеля платить десь 400 грн на місяць акцизу? Приблизно як за підписку на Netflix.
Нагадаю, акциз на дизель — 250 євро на 1000 літрів. Або 12000 грн. Тобто, на думку не шановного нагорняка, EV їздять на еквівалент 4000 літрів дизеля на рік. Якихось 80 тис пробігу.
Чергова кампанія з дискредитації EV. Дуже вже вони жмуть паливному бізнесу.
+
+60
crowl
crowl
10 мая 2026, 16:38
#
Чому ви тут в коментах висловлюєте невдовольство, 73% має бути довольне.
+
+14
Три літри
Три літри
10 мая 2026, 16:58
#
А владу в країнах ЄС теж вибирали зелені? Бо там податок на електрички теж зʼявляється.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
10 мая 2026, 17:35
#
Мені більше подобається европейський податок на дощ.

https://minfin.com.ua/ua/2026/05/09/173484078/
+
0
Я Саня
Я Саня
10 мая 2026, 18:05
#
Це просто класний заголовок, а сам податок достатньо обгрунтований
+
0
Три літри
Три літри
10 мая 2026, 19:25
#
В нас підприємства вже десятки років сплачують податок на дощ. Правда це податок від каналізації.
+
0
GrugoriyHoland
GrugoriyHoland
10 мая 2026, 17:18
#
Очередная БРЕХНЯ !!!
Все в стиле СМИ от фиалы!
+
+42
Qwerty1999
Qwerty1999
10 мая 2026, 17:31
#
«В Україні пропонують запровадити податок на електромобілі…
Про це повідомив народний депутат Сергій Нагорняк»


Голова парламентського комітету з питань фінансів, податкової та митної політики
Данило Гетманцев заявив, що наразі такі ініціативи не перебувають на розгляді.

«В Комітеті є багато законопроектів, у яких, скажімо м’яко, перспективи сумнівні. Тому ні, податок на електрокари, як і будь-які інші нові податки, Комітетом не розглядаються!» — написав Гетманцев.
+
+15
kadaad1988
kadaad1988
10 мая 2026, 17:51
#
Шара заканчивается? Как всегда, сначала дали народу затовариться, а потом — хлоп, идите сюда!
+
+15
Я Саня
Я Саня
10 мая 2026, 18:06
#
Ну за дороги платити потрібно, я особисто за. Тільки не фіксовані суми з потолка
+
+15
kadaad1988
kadaad1988
10 мая 2026, 19:33
#
Я только за! Просто прикалывает очередной развод **** с песнями про экологию и экономию.
+
+72
Qwerty1999
Qwerty1999
10 мая 2026, 19:29
#
У Верховній Раді відсутній законопроект про податок з власників електрокарів,
тому немає сенсу обговорювати цю дурню, навіть якщо її оприлюднив
народний депутат Сергій Нагорняк.
+
0
bosyak
bosyak
11 мая 2026, 7:29
#
Хто ці міфічні «вони» яки хочуть впровадити податок? Нагорняк? Мені більш цікаво як планують повертати податок тим хто буде користуватися платними дорогами :)
+
0
bosyak
bosyak
11 мая 2026, 8:22
#
Дякуємо виборчому округу № 199 (Черкаська область) за депутата Нагорняка. Пропоную всі його ініціативи запроваджувати саме там.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
11 мая 2026, 8:59
#
Ніяк не планують, бо відсутній законопроект, а що там у голові
народного депутата Нагорняка — знає тільки він сам.
+
0
bosyak
bosyak
12 мая 2026, 11:34
#
«Ніяк не планують» тоді стягування такого податку на мою думку не законне. Бо платні дороги будуються і фінансуються не з податків, а з плати за користування такими дорогами. Паливо витрачається, в паливі податок.
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
12 мая 2026, 15:09
#
bosyak
«стягування такого податку на мою думку не законне.»

Такого податку в Україні не існує, як і законопроекту про його введення,

тому продовжуйте вигадувати нісенітниці
про незаконність неіснуючого податку.

Неіснуючий податок не може бути незаконним.
+
+15
bosyak
bosyak
12 мая 2026, 16:57
#
Збір на дороги закладений в вартість пального, для Вас це новина? Плани про будівництво платних доріг з 2010 чую. Останній — польська дорога. Ви погано розумієте написане. :)
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
12 мая 2026, 17:30
#
«Збір на дороги закладений в вартість пального, для Вас це новина?»

Публікація про податок на єлектромобілі - де там в є/є закладений
збір на дороги — відомо тільки вам.

«Плани про будівництво платних доріг з 2010 чую.»

І що з того, що ви щось чуєте більше 15 років.
Платних доріг в Україні на сьогодні не існує.

Звісно, що можна довго і нудно обговорювати те,
що фізично не існує і навіть виступати «за» або
«проти» неіснуючих законів та податків.
+
0
bosyak
bosyak
13 мая 2026, 8:34
#
Податки існують, просто хотять долучити і електричкі…
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
13 мая 2026, 13:18
#
bosyak
«Податки існують…»

Можете оприлюднити назву податку,

до якого «хотять долучити і електричкі».

+
0
bosyak
bosyak
13 мая 2026, 16:57
#
Транспортний податок і дорожній збір у вигляді акцизу в ціні пального.
+
0
AP1
AP1
11 мая 2026, 9:09
#
Виглядає як прощупування суспільства на реакцію. Це типова історія для зе влади, вони перед якимись новими змінами в закони роблять вкид, і далі корегують зміни залежно від реакції.
+
0
Игорь УА
Игорь УА
11 мая 2026, 10:28
#
Электрички покупают мазохисты, готовые терпеть массу неудобств. Они и 4000 грн в месяц стерпят.
+
0
messenger
messenger
11 мая 2026, 11:29
#
За кордоном там де є податок платять за кілометраж за рік, це хоть більш-менш раціонально.
На Україні електричок не більше 2% загальної кількості, податки сильно не врятують бюджет, а імпорт упаде конкретно
+
0
Три літри
Три літри
11 мая 2026, 11:40
#
Податок не головна головна проблема для людини що витратила десь так міліон гривень на авто
+
0
AP1
AP1
11 мая 2026, 14:51
#
Не всі електрокари коштують по мільйону, якийсь старий Nissan leaf коштує тисяч 300 максимум, і їх досить багато. У будь якого податку має бути адекватна база, а не якась рандомна фіксована сума. Вага авто*кілометраж це найобєктивніша основа для податку на обслуговування доріг, при чому для будь яких авто, не тільки для електричних.
+
0
Три літри
Три літри
11 мая 2026, 16:21
#
Я взагалі не дискутую про те який це має бути податок

бо як з’ясувалось ніякого законопроекту неіснує -- то що обговорювати?

Звісно краще малі податки, ніж великі податки. Чи взагалі відсутність податків. Але. Дороги є, на них утримання треба гроші. Логічно що гроші треба брати з тих хто дорогами користуєтся: водіїв особистого транспорта, комерційних перевізників
+
0
bosyak
bosyak
11 мая 2026, 13:34
#
За кордоном субсидії на купівлю електричок. І податки не на доходи, а на прибутки.
+
0
Три літри
Три літри
11 мая 2026, 16:47
#
Вже ніде немає субсидій
+
0
bosyak
bosyak
11 мая 2026, 19:17
#
Були в той час, на який посилаються «порівнятелі» податків.
+
0
Владимир  Кучер
Владимир Кучер
11 мая 2026, 19:08
#
Я свідок, коли відвідував батька 96 років в хрущовці двічі на день 3 ,5 дні на тиждень, зранку бачив припарковані авто біля квартир першого та другого поверхів. Узнав від пенсіонерів, що їм безкоштовно встановили двофазні лічильники за зобов"язались сплачувати всю електроенергію, плюс 500 грн./місяць на фрукти. Постійно стояли Фольцфагени-Пасат на електриці та заправлялись, дійство закінчилось взимку 2025−26. Дуже вигідно заправлятись з приватних домоволодінь по нічному тарифу. Тому підтримую проект .
+
0
Владимир  Кучер
Владимир Кучер
11 мая 2026, 19:17
#
Плата за бензин, дизель, газ повинна буди скорегована з платою за «100 км/пробігу», може на 20−30% дешевша за електрички із-за екології.Шарові схемки потрібно закривати багатьма способами — вводити кримінальну відповідальність за розповсюдження та використання «переходників», тощо. Заправлятись електрички мають лише на станціях, без цього законопроект повністю актуальний.
+
0
matroskin
matroskin
11 мая 2026, 19:27
#
Не пишіть дурниць, з Вашим підходом пальне в Україні буде «зникати безслідно» а по спідометрам всі машини будуть «з пробігом по 200 км в рік».
+
0
Владимир  Кучер
Владимир Кучер
11 мая 2026, 20:05
#
Я Вас не ображав, а Ви уже образили. Покажіть свої розрахунки, коли офіційна вартість з акцизами буде відповідати «вкраденим» нічним тарифам , або , навіть не вкраденим, без нічного.Електроенергія у нас дотаційна, а її використовують «продвинуті» за наш кошт. Існує ще схема, у тих , хто придбав електронакопичувачі, заряджати вночі в квартирі з двофазним лічильником і спускати в багажник з переходніком. Звичайно важко, вага 50−60 кг, але теж вигідно.
+
0
matroskin
matroskin
11 мая 2026, 20:43
#
Я Вас не ображав, просто підхід «податок по спідометру» приведе до того що скрутка спідометра стане чимось повсякденним, типу мийки авто, буде надаватися на кожному углу і коли дійде черга до нарахування податку виявиться, що в Україні «ніхто не їзде», а куди ділися ввезені мільйони тон пального-ніхто не зна.
Хто звідки буде заряжатися проконтролювати теж не реально, тому як на мене, самий привильний варіант, податок на дороги раз в рік чи півроку, сумма-середня що платить на дороги власник бензинового.
+
0
Владимир  Кучер
Владимир Кучер
11 мая 2026, 21:08
#
Для цього і пропонується «податок на дороги», для електричок ДО 4000грн. від вартості авто — Ніссан чи Рено ZEO за копійки, чи крута Тесла.
+
+15
matroskin
matroskin
11 мая 2026, 22:02
#
Ну хтось вище писав, що акциз на пальне 250Е за 1000л.
В середньому авто в рік проїжжає 10000 км, тобто 1000л, ну мабуть це має бути ті ж 250Е/рік.
Відносно марки…особисто я не згоден, не думаю що Ziker більше шкодить дорогам ніж Рено ZEO
+
0
Три літри
Три літри
11 мая 2026, 21:03
#
Твій вчитель фізики зараз перевертається в гробу,

За визначення плата за бензин вже включає плату за «100 км пробігу» -- більше проїхав то більше і заплатив
+
+15
Qwerty1999
Qwerty1999
12 мая 2026, 8:02
#
«плата за бензин вже включає плату за „100 км пробігу“»

навіть коли бензином заправляєш не автомобіль, а генератор
для роботи обладнання під час відключення постачання електроенергії.
+
0
matroskin
matroskin
12 мая 2026, 19:20
#
Ви пропонуєте відкрити заправки для генераторів з цінами на 25% нижчими ніж на автозаправках. Чомусь більш ніж впевнений, що як мінімум 95% автовласників будуть заправляти «виключно генератори».
+
0
Qwerty1999
Qwerty1999
13 мая 2026, 6:58
#
Нічого не пропоную, а тільки констатую реальний факт.
Чтобы оставить комментарий, нужно войти или зарегистрироваться