Подзвонили висококваліфіковані шахраї
×
Введіть ваш E-mail
для оформлення передплати:
Підписатися
Підписку оформлено успішно
На вказану вами електронну пошту відправлено
лист з підтвердженням передплати.
Ми раді, що ви з нами!
Уважаемый Андрей!
У додатку до оформення підписки
ви можете також отримувати:
Підписку оформлено успішно
На вказану вами електронну пошту відправлено
лист з підтвердженням передплати.
Ми раді, що ви з нами!
Повернутися на сайт
×
Отримуйте по E-mail найголовніші
фінансові новини України і світу:
Підписку оформлено успішно
На вказану вами електронну пошту відправлено
лист з підтвердженням передплати.
Ми раді, що ви з нами!
Повернутися на сайт
Курс валют в Приватбанк
| Валюта | Купівля | Продаж |
| EUR | 48.4 | 49.4 |
| USD | 41.7 | 42.3 |
| Всі курси банку | ||
Назвалися представником служби безпеки Привату. Назвали моє повне ПІБ і останні 4 цифри моєї картки. Спитали, чи я це я щойно зробив оплату на суму ~4635 грн на користь якогось інтернет-магазину. Я відповів, що не робив, тому мені сказали, що потрібно зупинити транзакцію, бо це хтось намагається скористатися моєю карткою з шахрайською метою. Для зупинки транзакції мені потрібно пройти авторизацію в найближчому банкоматі за допомогою моєї картки.
Я озвучив ідею зайти в Приват24 і перевірити, чи це дійсно так, на що мені сказали, що цього не можна робити, бо в такому разі сесія обірветься і служба безпеки не зможе повернути мої кошти. Також мене просили не класти трубку, бо в такому разі мені теж не зможуть допомогти. Банкомат Привату був поряд, я сказав, що зараз підійду і зроблю авторизацію. «Представник служби безпеки» сказав, шо зараз переключить мене на іншого співробітника, який проведе авторизацію і повернення коштів.
Коли я підійшов до банкомату, там була черга. Новий «представник» почав мені розповідати, що після авторизації потрібно буде зробити переказ коштів для їх повернення. Це мене насторожило, бо відміна транзакції в моєму розумінні не має бути з додатковим переказом коштів. Я спитав його, як я можу бути впевненим, що спілкуюся з представником банку. Він впевнено відповів, що вони не запитують мене ніякої секретної інформації, а авторизація буде проходити через банкомат. Я майже повірив. Але вирішив перестахуватися і загуглив номер з якого мені дзвонили. Номер був в одній з баз помічений як шахрайський. Я одразу обірвав дзвінок, зайшов в Приват24, побачив, що ніякого списання не було, заблокував картку. Потім подзвонив на 3700 і там мені підтвердили, що номер з якого мені дзвонили не є номером банку.
Раніше я мав досвід спілкування з шахраями, які дзвонили моїм батькам та тещі. Мені їх легко було розпізнати і я їм підігрував, диктував вигадані номери карток, щоб постібатися.
Але в даному випадку я втратив пильність.
Можливо тому, що я маю окремий фінансовий номер, який ніде не «свічу», раніше мені ніколи не дзвонили шахраї, тому дзвінок з 056* я автоматично сприйняв як дзвінок з Привату. Також висока технічна грамотність мови, відсутність відвертих шахрайських питань і страх втратити кошти приспали мою пильність.
Написав цей відгук після прочитання схожих кейсів і щоб привернути увагу. Мені здається слабким місцем безпеки, що банк не має єдиного номера, з якого він телефонує клієнтам. Коли мені дзвонить банк з численних номерів 056*, то як я можу бути впененим, що це саме Приват?
Дякуємо за сигнал! Зі своєї сторони Банк гарантує високий рівень захисту коштів та персональних даних клієнтів. Персональні дані та одноразові паролі з повідомлень не можна надавати третім особам, навіть, якщо вони є співробітниками банку.
Ми склали декілька простих правил, дотримуючись яких, ви не станете жертвою шахраїв — https://privatbank.ua/informational-security
З повагою, ПриватБанк.