Multi від Мінфін
(8,9K+)
Оформи кредит — виграй iPhone 16 Pro Max!
Встановити
8 червня 2026, 14:47

Неприємна правда про ШІ: чому за економію на людях компанії переплачують тисячі

Ще нещодавно бізнес бачив у ШІ спосіб скоротити витрати, звільнити частину штату й отримати «продуктивність без зарплат». Ця ідея чудово продавалася інвесторам. Проте у 2026 році постало незручне питання: що ро~бити, якщо ШІ справді працює, але коштує значно дорожче, ніж очікували? Адже платити доводиться не за красиві обіцянки, а за реальні токени, сервери, інтеграцію та виправлення помилок.

Ейфорія заміни людей

За останні два роки великі компанії не раз пояснювали скорочення тим, що частину процесів тепер можна автоматизувати. Десь ішлося прямо про заміну людей ШІ, десь — обережніше, про «підвищення ефективності». Але загальна логіка всюди була однакова: один працівник із доступом до Copilot, Claude чи ChatGPT нібито може робити роботу команди.

Читайте також: Чи забере ШІ вашу роботу: хто в зоні ризику вже сьогодні

І ця історія стосується не лише IT. ШІ використовують у банках, медіа, ритейлі, HR, юридичних відділах, підтримці клієнтів, маркетингу. За даними McKinsey, ще у 2025 році 88% опитаних організацій уже регулярно використовували AI хоча б в одній бізнес-функції.

Але за гучними гаслами про ефективність, продуктивність і швидкість ховається й менш зручна частина історії. ШІ справді може прискорювати роботу, але він не працює «безкоштовно» навіть після купівлі підписки.

Токени замість зарплат

Найболючіша частина AI-витрат — це токени. У класичному софті бюджет можна легко порахувати заздалегідь. Є ліцензія на користувача, місячна оплата, контракт на рік. У генеративному ШІ компанія платить за те, скільки даних модель отримала, скільки тексту згенерувала і скільки разів агент повторив задачу, перш ніж дійшов до результату.

На перший погляд, токени доволі дешеві. Але бізнес платить не за один токен і навіть не за один мільйон. Він платить за сотні мільйонів, мільярди, а в окремих випадках — за десятки мільярдів токенів на місяць. Так, Сем Альтман нещодавно сказав, що найбільший споживач токенів в OpenAI використовує близько 100 млрд токенів на місяць, і це далеко не найбільший показник у світі.

Провайдер / модель

Ціна за 1 млн вхідних токенів
(запит, документи, код, історія діалогу, інструкції)

Ціна за 1 млн вихідних токенів
(все, що модель генерує у відповідь)

OpenAI GPT-5.5

$5

$30

OpenAI GPT-5.4

$2,5

$15

OpenAI GPT-5.4 mini

$0,75

$4,5

Claude Opus 4.8 / 4.7 / 4.6

$5

$25

Claude Sonnet 4.6 / 4.5

$3

$15

Claude Haiku 4.5

$1

$5

Gemini 3 Flash Preview

$0,5

$3

Gemini 3.1 Pro

$1−2

$6−9

Mistral Large

$0,5

$1,5

Codestral

$0,3

$0,9

Mistral Small / Devstral Small

$0,1

$0,3

З людиною витрати зрозуміліші. Працівник отримує зарплату за місяць, і вона не зростає після кожного додаткового абзацу, файлу чи уточнення. Ба більше, багатьом знайома ситуація, коли складну задачу доробляють після робочого дня або у вихідні просто тому, що треба закрити дедлайн і зробити нормально.

ШІ працює інакше. Його оплата практично ідеально «справедлива» — той випадок, коли працівник не дає себе недооцінити. Кожен шматок інформації, кожна нова спроба й кожне виправлення мають свою ціну. При цьому компанія платить не лише за хорошу відповідь, а й за слабку, помилкову або зайву. Якщо результат не підійшов, його не можна просто повернути на доопрацювання безкоштовно. Треба уточнити запит, знову прогнати модель і знову заплатити.

Саме тому фінансовим директорам дедалі важче контролювати AI-витрати. У свіжому аналізіThe Wall Street Journal писав, що компанії стикаються з проблемою нового типу: використання ШІ росте швидше, ніж здатність фінансових команд його вимірювати. За даними KPMG, які наводить видання, лише 26% компаній мають повне розуміння своїх витрат на AI.

Особливо дорогими стають агенти, які не просто відповідають на запит, а виконують послідовність дій: читають файли, шукають помилки, переписують код, запускають тести, знову аналізують результат. ДослідженняarXiv також показує, що агентні задачі в програмуванні можуть споживати в тисячі разів більше токенів, ніж звичайний чат із моделлю. Ще гірше, витрати на одну й ту саму задачу можуть різнитись у десятки разів, а більша кількість токенів не гарантує кращої відповіді.

Прихована ціна впровадження

Є ще один пласт витрат. ШІ не інтегрується в компанію сам по собі. Йому потрібні дані, доступи, інтеграції з CRM, поштою, таск-трекерами, базами знань і внутрішніми правилами. Також компанія платить за сервери або хмарні ресурси, де зберігаються дані, працюють внутрішні інструменти й обробляються запити. Потрібні люди, які це налаштовують, підтримують, ведуть бюджет, навчають співробітників, стежать за безпекою і вчасно оплачують сервіси. Бо якщо кредити закінчуються, зупиняється частина або й весь робочий процес.

А далі починається контроль якості. Компанії потрібні не лише спеціалісти з ШІ, а й фахівці в самій галузі. Юрист має перевірити юридичний текст, редактор — матеріал, розробник — код, фінансовий аналітик — розрахунки. ШІ може пришвидшити чорнову роботу, але не скасовує відповідальність за результат.

Коли гіганти починають рахувати

Показовий кейс — Uber. За данимиForbes, компанія вичерпала річний AI-бюджет 2026 року вже до квітня після швидкого поширення Claude Code серед приблизно 5000 інженерів. Інструмент був популярним, ним активно користувалися, продуктивність нібито зростала. Проблема полягала в тому, що фінансова модель не встигла за реальним споживанням.

Microsoft теж почала відкочувати частину внутрішнього використання Claude Code.The Verge повідомив, що компанія скасовує більшість ліцензій і переводить інженерів на GitHub Copilot CLI. Офіційно йдеться про стандартизацію інструментів, але джерела видання пов’язують рішення також із фінансами: дедлайн збігся із завершенням фінансового року Microsoft.

Навіть Nvidia, яка заробляє на AI-бумі більше за більшість учасників ринку, визнає проблему з витратами. Віцепрезидент компанії Брайан Катанзаро, за данимиTechSpot, сказав, що для його команди вартість обчислень уже значно перевищує вартість самих співробітників.

Економія є, але вона не автоматична

Це не означає, що ШІ невигідний. Ефективність справді є: моделі пришвидшують кодинг, роботу з текстами, аналіз документів, підтримку клієнтів і багато рутинних задач. Але ця ефективність не безкоштовна й не така дешева, як може здаватися.

Тому компаніям не варто поспішати звільняти людей і бездумно переносити роботу на ШІ. Спершу треба зрозуміти, які процеси справді можна автоматизувати, скільки це коштуватиме і хто контролюватиме результат. Оптимізувати доведеться не лише роботу людей, а й самі AI-витрати: ліміти, моделі, запити, повторні спроби, якість даних і хмарні ресурси.

І все це теж мають робити люди. Вони вирішують, де ШІ економить час, а де просто створює нові витрати. Вони перевіряють відповідь, беруть на себе відповідальність за результат і розуміють контекст, якого немає в моделі.

Коментарі - 25

+
+45
The Корупціонер Потужненко
The Корупціонер Потужненко
8 червня 2026, 15:34
#
Хороша стаття, цікава і приємна. в принципі все логічно, безкоштовного в світі немає .тим паче роботи, тож штучний інтелект в цьому контексті молодець, що не дає обезцінювати себе, як це роблять люди
+
0
Я Саня
Я Саня
8 червня 2026, 21:08
#
Тобі напісяли у вуха ти і радий)
+
0
gorobezus
gorobezus
8 червня 2026, 16:45
#
Надо чтобы менеджеров ИИ контор ИИ и лечил. Так сказать естественный отбор в действии, неэффективные — просто умрут, в прямом смысле.
+
+30
neverice
neverice
8 червня 2026, 20:30
#
Чудова стаття. ШІ швидко виконує задачі, але вимагає постійного професійного контролю, дуже детальної постановки задачі і дає абсолютно непередбачуваний і, головне, нестабільний результат. Такий собі генератор випадкових рішень. І пошук правильного рішення може вимагати багато часу і токенів. І людини, яка буде цим займатись.
+
+30
Kanarej
Kanarej
8 червня 2026, 21:27
#
Да, то что я всем говорю, а мне не верят. Некоторые уже ждут апокалипсиса, что ИИ всех заменит, и все останутся без работы. Не останутся. Не только потому что ИИ это на самом деле не дешево, и возникает куча нюансов с использованием, но и потому что иначе рухнет вся экономика, и пострадают сами корпорации. Никто этого не позволит. Потому пока это только хайп. Да, ИИ изменит жизнь, много чего поменяется. Но это не будет быстро и так радикально. Людям найдется чем заняться в будущем. Какие-то профессии отомрут, появятся новые, как и при предыдущих сменах технологического уклада.

На моей памяти еще года 4 назад инфлюенсеры с энтузиазмом рассказывали что через пару лет почти всех программистов заменит ИИ. Ну и что, заменил? Ничего подобного. А те увольнения что есть — на 90% связаны с другими макроэкономическими факторами. А компании, которые поувольняли на волне хайпа — вскоре начали набирать людей снова, если не на те же, то на смежные позиции, уже связанные с самим ИИ. Зато появились новые, более продвинутые инструменты для работы.
+
+4
Я Саня
Я Саня
9 червня 2026, 9:52
#
Я б так не сказав. Звільнення проходять і то масові. Залишають тих хто цим всім оперує. Та що там говороти, ШІ пише за 5хв те що я би тижнями писав. Тому говороти про те що це невигідно чи людину не замінить смішно. Невигідно для компаній стало через токени. Раніше їх було багато і усі змушували своїх девів їх спалювати в промислових масштабах і хто менше спалював залишався без бонусів. А коли пішла, ліміти токенів ставали все жорсткішими, потрібно було платити купу грошей за них, стало не вигідно. Тому зараз буде умовно пару прогерів, а не 100, оперувати всіма процесами в компанії.
+
0
Skeptik777
Skeptik777
9 червня 2026, 13:54
#
А скільки потім ти колупаєшся, щоб воно запрацювало? Чому не враховується, що кількість задач зростає? Те саме ШІ генерує багато робочих місць, автоматичне таксі, робототехніка, космос… так, ручної роботи стане менше, а головою робити треба буде.
+
0
Я Саня
Я Саня
9 червня 2026, 17:24
#
І скільки? Так якщо ти не прогер то може і колупаєшся. В мене часто працює прямо після генерації плюс мінус різні поправки. Потрібно правильно промпти складати. Я вже нагенерив купу всього і все гарно працює і все це я б і за три життя мабуть не зробив. Тому ці стогони швидше за все від тупих манагерів котрі змушували прогерів спочатку палити токени, змусили ші компанії підняти ліміти, а тепер плачуть що вже дорого).
+
0
Kanarej
Kanarej
9 червня 2026, 22:24
#
В тому то й суть. Токени. На початковому етапі ШІ-компанії дотували, і досі дотують користувачів. А коли всі починають платити по повній — виходить зовсім інша вартість цього всього. Коли шара закінчиться — бульбашка лопне і хтось збанкротує. Наприклад OpenAI.
Далі, для себе можна багато чого нагенерувати. Я собі теж погенерував деякі речі в рази швидше ніж писав би руками. Тільки якби я не вмів програмувати, і не розумів як коректно ставити задачу та де шукати причини чому не працює, то це було б далеко не так ідеально.
А коли мова йде про продакшен — то ось це все так просто не викладеш без перевірки, бо хтось має за це відповідати. І відповідати буде не ШІ, який завжди просто говорить щось на зразок «Вибач, помилився, давай зробимо інакше». А коли доходить до код ревью, то все не так швидко. І при виникненні проблем пошук причин перетворюється на задачу, яка займає на порядок більше часу, ніж коли люди писали б самі, особливо коли пофіксати треба терміново, бо ніхто ж не знає як це працює. Це все відомі нюанси, з якими зіткнулись вже багато хто, хто максимально перейшов на ШІ.
Тому… звільнення є, але переважно не через ШІ. В ковідні часи понабирали людей з запасом. А коли зрозуміли, що ковід закінчився, і люди не лишаються в онлайні як очікувалось, а повертаються в офлайн — порізали плани по розробці та почали звільняти надлишкових людей. Плюс кризові явища в економіці привели до звільнень.
+
0
Я Саня
Я Саня
9 червня 2026, 23:40
#
Дотацій не було, було мало користувачів, вони фізично не забивали ресурси, компанії заохочували прогерів палити токени. А коли появилось багато користувачів, вже потрібно було щось робити, от і поставили ліміти. Плюс ще далеко не всі вміють ефективно вводити команди для ШІ. Ну і якщо ти не вмієш перевіряти те що генерує ШІ, ну тоді тобі потрібно більше вчитися, він генерує не китайську грамоту. Що краще, два тижні ваяти самому, чи день два те що генерує ШІ розгрібати?
+
0
Kanarej
Kanarej
10 червня 2026, 1:19
#
Дотації є, і вони гігантські. В цю сферу вливаються сотні мільярдів інвестицій просто тому що хайпова тема. Але компанії працюють у збиток (поцікавтесь, який прибуток наприклад в OpenAI — його немає, і не очікується найближчими роками). І все більше з’являється питань, коли вони вийдуть у прибуток, і чи взагалі вийдуть. А вийдуть не всі, з деякими ми попрощаємось і швидко забудемо їхні назви, як забули відомі назви періоду бульбашки доткомів.
І навіть з сьогоднішніми цінами, якби все було так просто, майже весь український аутсорс вже б закрився. Але цього немає і близько, навіть не зважаючи на війну і всі пов’язані з нею проблеми. Так, ШІ буде впроваджуватись все більше, але це не буде швидко як очікують оптимісти. І це буде дорожчати, бо компанії колись захочуть повернути свої вкладення.

Отже, можете не погоджуватись, Ваше право. Але я за цим давно спостерігаю, і не бачу поки що кардинальних змін на ринку праці, хоча цим весь час лякають. Так, у вимогах вакансій з’явились рядки із згадуванням AI у різних варіаціях. Але скільки пам’ятаю — регулярно з’являються все нові must-have вимоги для девелоперів. І тут нічого нового. Просто ще один інструмент і ще один хайп. Не здивуюсь, якщо через пару-трійку років почнеться черговий бум, і людей будуть знову відловлювати на будь-яку зарплату (не ТЦК).
+
+4
Я Саня
Я Саня
10 червня 2026, 9:21
#
Ви навіть не знаєте різницю між дотацією та інвестицією. Свого часу і Маска регулярно обзивали збитковом, і що, коли там його наступний крах намічається)).

Дуже смішно читати про збитковість, коли будуються все нові і нові дата центри. Звісно якщо вкладати гроші у розвиток, то про який прибуток може йти мова. Теж саме було з тесла, коли вони вкладалися у заводи, ходили крикуни і кричали про збитки, яких, не було по факту. Теж саме і зараз. Так, хайп є, але це явно не бульбашка. Бульбашка це коли ти продаєш повітря, а тут потужна (не зеленський :) технологія, яку можна помацати. Залишилося тільки привчити прогерів використовувати ефективно токени, що і відбувається. Багато інфи як правильно використовувати інструмент і як менше палити токени.

І я впевнений що ШІ призведе не до відсутності роботи, а до збільшення. Так само як ткацький верстак призвів до звільнень швей, але врезультаті дав ще більше роботи та професій. Тому звільнення прогерів та інших будуть, але вакансій буде більше, а роботи менше. Я думаю що через ШІ введуть 3−4 робочий тиждень при тих же ЗП.

Тому називати ШІ-компанії бульбашками ось це хайп, просто хтось використав ші-бульбашка і підняв переглядів і продовжує піднімати.
+
0
Kanarej
Kanarej
10 червня 2026, 13:10
#
В тому то й справа, все нові і нові датацентри. Техніка не вічна, вона застаріває. І через кілька років це все можна буде викидати. Загальні інвестиції вже йдуть на трильйони (2.5 трильйони мають досягти в цьому році). Питання ж не тільки у поточних розходах на електроенергію і зарплати персоналу датацентрів. Чи амортизацію обладнання ми не рахуємо в аналізі прибутковості? А це найбільша частина витрат у цьому всьому.

Ще раз, я теж вважаю що за цим майбутнє. Але поки що до прибутковості там ще далеко, хоча вкладені і далі вкладаються гігантські суми, і нас чекають ще гучні банкрутства в цій сфері.

«І я впевнений що ШІ призведе не до відсутності роботи, а до збільшення. Так само як ткацький верстак призвів до звільнень швей, але врезультаті дав ще більше роботи та професій. Тому звільнення прогерів та інших будуть, але вакансій буде більше, а роботи менше.» — а я про що кажу?

«називати ШІ-компанії бульбашками» — я називаю бульбашками не ШІ-компанії, а на ринку формується бульбашка. Коли достатньо згадати в описі продукту AI — і всі біжать масово вкладатись, не розбираючись наскільки прибуткова компанія насправді, і наскільки життєздатний саме цей продукт. Точно так само як було з доткомами. Це давно стало частиною нашого життя. Але в 2000 це все луснуло, і багато хто просто зник з ринку, хоча ще вчора акції цих компаній летіли в небо, а суми інвестиції не поступались сьогоднішній історії з AI (з поправкою на інфляцію за 26+ років)
+
0
Kanarej
Kanarej
10 червня 2026, 13:21
#
Тому так, багато чого зміниться. Але люди без роботи не залишаться, в тому числі і програмери. І це не станеться за пару років, як не сталося і за два попередніх роки. Коли бульбашка лусне і хайп спаде — життєздатні компанії виживуть, перерахують реальну собівартість, і ми отримаємо вже більш спокійний і сталий розвиток. І без істерик що зараз всіх звільнять і всі залишаться без грошей — в цьому взагалі ніхто не зацікавлений.
+
0
Я Саня
Я Саня
10 червня 2026, 14:48
#
«я називаю бульбашками не ШІ-компанії, а на ринку формується бульбашка.Коли достатньо згадати в описі продукту AI…»
основні капіталовкладення йдуть у серйозні компанія як антропік чи опенаі. Так є багато всякого лайна довкола, але це відносно невеликий процент, завжди так було, навіть з тими ж ЕМ, багато стартапів закрилось, але вони далі продовжують захоплювати ринок.

«Техніка не вічна»
ніхто там нічого не викидає). В основному просто доставляють, ціни у них оптові, а те що застаріле то ми звами на ура купуємо вони ще у профіті залишаються). Всі хто говорять про бульбашки в основному самі ж і хайпують. А інвестори, це не дотації, це вкладання коштів для отримання вигоди, і це велика різниця. Кожен бізнес що розвивається, вкладає кошти у будівництво, не буде приносити прибутку. Це нормально. Але кричати про збиток, нерентабельність — тупо. Є окремі випадки коли компанії використовували неправильно агенти, тобто змушували працівників витрачати якнайбільше токенів, за це давали бонусу. І це призвело до збитковості тарифу і тому ліміти зжимали. Якщо б цього не було, кількість запитів дозволяє виходити в плюс, що, цілком можливо. Коли користувачі зрозуміють як ефективно користуватися агентами, все стане на свої місця, нова технологія, кожен адаптовується. Тому я не вбачаю ніякої бульбашковості, і навіть якогось хайпу. Те ж саме казали про теслу і що ціна акції висока,хайп. А що тепер? Де ці крикуни.))
+
0
Kanarej
Kanarej
10 червня 2026, 16:27
#
OpenAI як раз один з перших кандидатів на виліт :) Але побачимо.

«ніхто там нічого не викидає» — це спеціалізована техніка, яка не підходить для домашнього використання. Навіть якщо по частинах, оперативна пам’ять — кому буде потрібний DDR5 (серверні модулі) через 5−6 років? Тим більше в таких об'ємах? Їх якщо викинуть на ринок — його буде як сміття за копійки. А зараз ціни на них — космос, і їх вигрібають по будь-якій ціні для дата-центрів. Ціни загнали в рази, що потягнуло за собою і ціни на смартфони та компьютери/ноутбуки, які через це подорожчали просто неадекватно. HBM-пам'ять не тільки не підходить для домашнього використання, а й випаювати її з плат прискорювачів трохи проблематично :) А SSD вживане після серверів хто купить? Там ресурс сильно обмежений. Спецалізовані плати ШІ-прискрювачів, які коштують найбільше — побутовим споживачам не потрібні. Тому майже нічого вони не повернуть :)
І амортизація якщо не включається в собівартість — це саме дотації, і на даний момент це не рентабельно. Всі вкладаються у майбутнє в надії що з розвитком ринку компанії почнуть отримувати пррибуток і це окупиться. Але окупиться не у всіх.
+
0
Kanarej
Kanarej
10 червня 2026, 16:45
#
Якщо не вірите мені, то поцікавтесь в ШІ. Вмієте ж користуватись. На сьогоднішній день доходи компаній від ШІ не покривають навіть амортизаційні списання обладнання. Не кажучи про інші витрати, яких чимало. Як правило, чіпи застарівають вже за 2-3 роки та переводяться на простіші задачі, а за 5-6 років техніка списується.
+
0
Я Саня
Я Саня
10 червня 2026, 19:39
#
«кому буде потрібний DDR5 (серверні модулі) через 5−6 років? Тим більше в таких об'ємах?»
для багатьох людей зібрати такий комп за щастя). Крім того життя там не 5−6 років, оновлюють частіше. А ще такий момент, коли виходить щось нове, попадає спочатку до таких компаній, потім через пів року купують багаті, ще через рік починає купувати середній клас той що побагатше, потім ще через пів року ті що побідніше, ну і т.д. За таке обладнання можна через 3-4 роки брати 30% ціни легко. І це я маю на увазі не домашні пк, а бізнеса, хостинги, шарінги і так далі.

«OpenAI як раз один з перших кандидатів на виліт»
наприкінці лютого річний темп виручки перевищив $25 млрд, зараз компанія отримує близько $2 млрд виручки на місяць, чатжпт має понад 900 млн активних користувачів на тиждень ага перший на виліт .

«Якщо не вірите мені, то поцікавтесь в ШІ. «
я вже давно поцікавився, просто я вмію аналізувати ситуацію, а не користуватися висерами різних журналюг. Хтось свідомо говорить про одне, а замовчує інше, а ви раді вуха розвісити.

+
0
Kanarej
Kanarej
10 червня 2026, 21:14
#
Це серверні стійки з енергоспоживанням 10−40КВт, які ще й шумлять як літаки. Це в взагалі вдома поставити проблематично :)
А якщо про бізнеса, то 30% вартості — це звісно добре, але 70% втрати вартості за 3−4 роки це чимала сума. Оосбливо враховуючи що зараз через дефіцит обладнання закуповується по завищених в рази цінах.

«темп виручки перевищив $25 млрд, зараз компанія отримує близько $2 млрд виручки на місяць, чатжпт має понад 900 млн активних користувачів на тиждень» — поцікавтесь, скільки з цих користувачів використовують безкоштовну версію, а скільки платять :)
І скільки сотень мільярдів вже вкладено і ще планується. І де в цій сумі виручка (не прибуток) 25 мільярдів на рік? В 2026-му тільки на очислювальні потужності (оренда дата-центрів) OpenAI планує витратити біля 50 млрд.
+
+4
Я Саня
Я Саня
10 червня 2026, 22:19
#
«Це в взагалі вдома поставити проблематично :)»
ну це все не для домашнього користування, ігри запускати. Там же і ведео і память, різне обладнання, доволі дороге і яке буде котируватись ще роки. Наприкл. покупці списаних шікарт можуть бути домашні ентузіасти ші, невеликі компанії, університети дрібні хостинги і т.д. Писати що от взяв і викинув A100, H100, H200, B200 ну смішно.

«поцікавтесь, скільки з цих користувачів використовують безкоштовну версію, а скільки платять «
так, переважна більшість користувачів безкоштовні. Але з цього ще не випливає, що бізнес-модель нежиттєздатна. І ті безкоштовні вони не вантажать, а платні. Але звідки такі цифри про «скільки сотень мільярдів вже вкладено», може ви путаєте, залучено, законтрактовано і скільки планується вкласти? Тоді так. Але знову ж таки, враховуючи потенціал, те що технологія на стадії зародку, кричати все пропало, ну смішно).
Моя думка що все це виходить далеко за межі прибутку як такого, це про володіння масами. Он як іран роздовбали використовуючи ШІ. Вони три рази вичисляли з допомогою ШІ де будуть всі ті хамені і ко, це зброя. Тому однозначно все це туфта, розганяється невідомо для чого.
+
0
Kanarej
Kanarej
11 червня 2026, 15:21
#
Ну пошукайте, OpenAI вже отримала майже 200 млрд інвестицій, а в планах до 2030 року ще в кілька разів більше. При тому що досі витрати в кілька разів вищі ніж виручка, і найближчими роками вони будуть залишатись збитковими. Що станеться якщо настрої інвесторів різко зміняться або погіршаться (з будь-яких причин, світова криза наприклад)? Компанія збиткова, а надходження нових інвестицій вже не покривають збитки та витрати. Це швидке банкрутство, тому що інших джерел доходу, як наприклад в Гугла, чи SpaceX (у який Маск включив підрозділ AI) — в OpenAI немає. Тому я і кажу, що OpenAI — один з перших кандидатів на виліт якщо щось піде не так.

Що стосується Ірана, то по-перше це не OpenAI, а по-друге, там переконаний що в першу чергу працювала ізраїльська розвідка, яка всіх відслідковувала. А якщо подивитись, в яку дупу американці влізли з цим вторгненням, то якось не дуже добре спрацював AI, мабуть і тут десь помилився :)
+
0
Я Саня
Я Саня
11 червня 2026, 17:14
#
Намішали все до кучі) Якщо інвесторський ажіотаж різко закінчиться, компанії доведеться суттєво урізати плани розвитку. У найгіршому сценарії це може створити загрозу платоспроможності, ніякого банкрутства. Але те ж саме говорили і про тесла, я вже писав. І ніякі там включення у спейікс не допомогли, якби не було продукту. Теж саме і тут, є технологія, сервера, компанія-небульбашка. І витрати на розвиток і витрати на функціонування це різні речі. Так само як і тесла була збиткова поки не побудувала заводи, такі тут буде збитковим поки будує бізнес.

«першу чергу працювала ізраїльська розвідка, яка всіх відслідковувала.»
це не була ізраїльська розвідка, вже відомо як вони це зробили, з допомогою ШІ від антропіка, який передбачав де вони будуть збиратися і наносилися удари.

«А якщо подивитись, в яку дупу американці влізли з цим вторгненням»
дурість трампа не може покрити навіть такий інструмент. Але мова не про результат політичний, а як саме спрацював ШІ як зброя. І швидше за все трамп знав що буде заблокований Ормуз і так як це вигідно пуйлу, він цю операцію і провів.
+
0
Kanarej
Kanarej
11 червня 2026, 17:58
#
Ніяке урізання розвитку не допоможе. Тому що сама діяльність компанії на даний момент збиткова, і буде збитковою ще роки якщо не підіймати ціни в рази (а це складно, бо конкуренція). Надходження не покривають і половини поточних витрат навіть без розвитку.

Тесла… Тесла теж переживала складні часи, і цілком могла зникнути свого часу. Як мінімум двічі, один з них під час кризи 2008-го, а другий раз в 2017—2019. Маск сам потім визнавав що Тесла була за крок до банкрутства. Те, що Тесла вижила на грані і не закрилась — не означає, що така ж доля буде в OpenAI.

«вже відомо як вони це зробили, з допомогою ШІ від антропіка» — оце нам Петагон все розкаже, що і як було :). А я чув іншу історію. Що ізраїльтяни змогли відслідкувати місце збору іранської верхівки, і швидко втягнули США в діло, оскільки це була унікальна можливість. І США не подумавши через брак часу встяли в цю авантюру. А так звісно, це Антропік сам здогадався за допомогою телепатії, куди вони всі пішли/поїхали і де і коли зібрались :)
Антропік використовувався для ударів по воєнних цілях, і то помилявся, коли наприклад ракета попала в школу для дівчат і велика кількість дітей загинула. Імовірно через застарілу інформацію, бо колись будинок належав КВІРу. Що до речі часто з ним буває — застарілі дані призводять до некоректних висновків.
+
0
Я Саня
Я Саня
11 червня 2026, 20:39
#
Я знаю добре історію Тесла, і знаю що Маск розповідав. Хороша історія. Але мова про вже після кризові крики, коли компанія постійно витрачала гроші і не приносила прибиток, тоді я всім (а може і вам навіть:)) доводив що це все питання часу. І я чув ну один в один слова і сльози про Маска-шахрая)). Тепер вже теж саме тільки інша компанія і технологія.

«Що ізраїльтяни змогли відслідкувати місце збору іранської верхівки»…«і швидко втягнули США в діло, оскільки це була унікальна можливість»
самому не смішно від написаного)? Зараз люди практично не задіяні у зборі інформації. Зараз все збирається в цифровому вигляді, з телефонів, камер, супутників і т.д. Масив інформації - космічний. Донедавна було складно обробляти її, але антропік довели свою модель до необхідного рівня. Вона на основі цих даних будує припущення та як краще та ефективніше щось зробити.

«і велика кількість дітей загинула»
там було прикриття дітьми, загинув чи був серйозно поранений хтось з серйозних людей, можливо син Хаменеї. Ну, а про помилку говорять бо на заході це б не сприйняли нормально що знищили когось незважаючи на дітей.
+
+15
yago
yago
9 червня 2026, 3:00
#
Ха они платят просто потому что большинство людей ленивые
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися