Минфин - Курсы валют Украины

Установить
AndreyM
Зарегистрирован:
29 ноября 2012

Последний раз был на сайте:
19 февраля 2024 в 09:36
Подписчики (211):
044blog
044blog
36 лет, Киев
20388156
Kyleta 12
Полтава
viktory2001
viktory2001
18 лет
987
987
notslave
notslave
Харьков
bonv
bonv
Калуш
jurius
jurius
24 года
Zukker
Zukker
Kharkivcity
Kharkivcity
dix7888
dix7888
pysarev
Олексій Писарев
Tolk96
Tolk96
все подписчики
Andrey M — Умом кацапов не понять, Аршином общим не измерить. Лавров сказал: «Дебилы, бляТь». И в это надо, только верить.
28 января 2019, 9:50

ПАРТИЗАНСЬКИЙ МАРКЕТИНГ: ЯК ВИРОБНИКИ ПРОДУКТІВ ВИКОРИСТОВУЮТЬ ЗМЕНШЕНУ ТАРУ ДЛЯ ОБМАНУ СПОЖИВАЧІВ

За ту саму ціну отримуємо меншу кількість товару.

Українські виробники почали масову тенденцію використання зменшеної тари для зниження

Мінекономрозвитку відклало нові правила маркування продуктів
загальною кількості продукту, при цьому залишаючи без змін ціну.

Платимо стільки ж, а харчів додому приносимо менше. Сплюснуті пляшки з олією, повітря в пакетах із крупою, подвійне дно в коробках із цукерками, йдеться у сюжеті ТСН.Тиждень.

То обманюють чи все ж намагаються вижити? Як і всі ми. Ми в столичному супермаркеті. Полиці заповнені. Бренди найрізноманітніші. Залишилось обрати? Найпростіший спосіб — ціна. Бо йдеться про продукти в яких багато не нахімічиш.

Подивіться, яка приваблива ціна. Напевне, треба купувати, думаєте ви. та вже вдома зрозумієте – щось із цією пляшкою не те. Вистачає олії з неї не так надовго, як раніше. То в чому ж річ? А тому, що ця пляшка із неприємним сюрпризом. Олії в ній менше.

Олія, за словами експертів, входить у топ-5 продуктів, вага яких хитро зменшилась. На око ніби те саме. Різницю не помітиш одразу.

Крім цього, ігри з вагою притаманні молочці. І майже всім сипучим товарам – гречка, рис, цукор та інші пакунки бакалії різко схудли. Услід за продуктами соціальної категорії зменшили об’єми в талії шоколадки й ковбаски.

Найгірше, що серед цього списку продукти обов'язкові на українському столі. І виробники намагаються заробити вкрай підступним способом — змінює тару.

«Прийом, коли зменшується кількість ваги продукту в упаковці, а ціна при цьому лишається такою ж або збільшується зовсім трохи, відноситься до числа методів, які називаються „Партизанський маркетинг“. Партизанському маркетингу мінімум дві тисячі років», — пояснює маркетолог Вадим Пустотін.

Першопрохідцем в Україні стала молочка. Близько чотирьох років тому молокозаводи почали фасувати молоко не по літру, а всього по 870 мілілітрів.

«Вони почали зменшувати упаковку молока, сметани, трошки сиру. І от з ним потім ця тенденція перейшла на інші галузі», — зазначає генеральний директор Асоціації постачальників торгівельних мереж Олексій Дорошенко.

Колись ви звикли платити за кілограм рису чи 200 грамів шоколаду, а тепер ті самі гроші доводиться віддавати за зменшений пайок.

Пенсіонерка Надія Петрівна крокує супермаркетом. Їй потрібно закупити продуктів на весь наступний тиждень. Ціни кусаються. Та все одно лиш нещодавно зрозуміла що віддає більше, а отримує менше, ніж думала.

«Жахливо! Ми ж звикли, що пляшка повинна бути літр. Якщо цукор, то кілограм. Якщо торт, то півкіло. А я сьогодні була в супермаркеті. Дивлюсь, скільки ж київський торт великий важить грам? Да? Скільки? Кілограм повинен важити? А я сьогодні дивлюсь, 850 грам», — розповідає вона.

Придивлятися до ваги вона почала після покупки традиційної — пляшки олії. Їй здався той літр легшим. Лише коли вдома почала крутити пляшку, побачила, що саме змінилось.

«Виходить, ми думаємо, там літр, а там 870 грам. А ціна, як ми звикли брати, за літр», — пояснює пенсіонерка.

Саме на таких покупців традиційних товарів і розрахований партизанський маркетинг. По суті, нас обважують, тільки замість фальшивих гирьок на класичних вагах використовують зменшену тару. Замість літра і кілограма почали користуватися довільними об'ємами. А ті, хто орієнтуються на ціну, — інколи думають, що купують дешевше, не помічаючи різниці. Такий собі різновид чесного обману.

"Є загальний портрет споживача, який бідніє, і всі хочуть економити. Тому виробники лише підлаштовуються під це гасло «хочу витрачати менше», — розповідає Дорошенко.

Але від такої турботи покупці часто почуваються ошуканими. Звичайно зменшення пакета – цілком законний маркетинговий хід. Виробник обов’язково вказує на упаковці вагу товару. Але не зобов'язаний кричати, що порція змінилася. Переважно йдеться про 100 -150 грамів, на які схудла упаковка. Та в перерахунку на об’єми продажів — вигода в підприємства гігантська.

«Враховуючи, що потужність молокопереробного підприємства вимірюється сотнями чи тисячами тонн, то можете собі уявити, наскільки велика ця різниця в 100 мілілітрів, у підсумку, яке серйозне збільшення продажів може дати», — пояснює маркетолог.

Єдина протидія партизанському маркетингу — наша уважність. Тоня Матвієнко щойно повернулася з концерту на Прикарпатті. І вже з донькою Ніною в магазині. Родинні закупи лягають на плечі тендітної Тоні.

«У нас в сім’ї артисти. Всі вічно десь подорожують, їздять. Коли йду в магазин, я пишу список. Бо він великий, я щось можу забути. А це важливо, бо у більшості він стосується моєї дитини. Я роблю список, я їду і в мене завжди обмаль часу. Це все отак дуже швидко. Я вже знаю мої улюблені фірми, виробники, знаю, де що лежить. Це все кидається в тачку», — розповідає вона.

Саме такий стиль закупівель ідеальний для маркетингових хитрощів. Співачку і маму цікавлять продукти і виробники, до яких вона та її родина звикли.

Ми питаєм — як обирає що купити? — Тоня одразу каже про якість. На другому місці – ціна. На третьому — зручність пакета. Але на вагу — виявляється взагалі уваги ніколи не звертала.

І сьогодні здається ми відкрили їй очі. Ми йдемо зі співачкою магазином і уважно роздивляємося полички з продуктами. Майже скрізь – зменшені пайки.

«Хай там 36 гривень, а 780 мілілітрів вони коштують 28 чи 31 гривню. Але виходить таким чином, що люди, які купують товар з меншою кількістю продукту в упаковці і ніби за меншу ціну, вони переплачують. За 1 грам чи 1 мілілітр товару ви платите більше, ніж у випадку, якщо ви упаковку купуєте повноцінну, стандартну», — зазначають маркетологи.

Як завадити таким торговим хитрощам? У Німеччині виявляється схожі проблеми. Але тут навчились протистояти.

Армін Валет – консультант Центру споживачів у Гамбурзі. Вже понад десяток років тут складають рейтинг «нечесних» упаковок, які приховують від споживачів ріст цін. Обирають «упаковку місяця». А потім споживачі онлайн-голосуванням обирають «нечесну упаковку» року.

«Упродовж всього року ми отримуємо багато скарг, тільки торік із одного Гамбурга було понад 2000 скарг», — розповідає він.

Ось сир у сітці. Ну хто почне рахувати, скільки сирків усередині. Раніше їх завжди було 6, а зараз — 5. Ціна залишилася тією самою. Тобто насправді зросла на 20 відсотків. Армін продовжує гастрономічну екскурсію — показує упаковки, де продається більше повітря, ніж товару.

Позиватися до суду в Центрі хотіли, але розуміють — в законі є дірки. Згідно правил ЄС за продукт і упаковку відповідає виробник, а за ціну – продавець. От вони і перекладають відповідальність один на одного. Та є одна велика відмінність — в Україні махінації з вагою стосуються в тому числі і головних товарів споживчого кошика. В Німеччині товари з цієї групи — серйозне табу.

«Молоко, мука, яйця, масло — це основні, я б сказав, продукти з емоційною складовою, які залишаються в фокусі уваги. Супермаркети, дискаунтери женуться за тим, у кого ці продукти найдешевші. Якщо взяти найдешевші масло і молоко, то їхня ціна в різних супермаркетах буде однакова. Ніхто з виробників не наважиться дурити на таких продуктах», — пояснює Армін.

Бо там суспільство моментально вибухне протестами, і поховає такий злодійкуватий бізнес. Може нам почати хоча б з антирейтингу «нечесних упаковок».

Ніна Грушецька

Просмотров: 437, сегодня — 0
Следить за новыми комментариями

Комментарии - 35

+
+29
Andrey M
Andrey M
28 января 2019, 9:53
#
Я раніше практично ніколи не звертав увагу на тару чи вагу купуючи товар, особливо коли купував товар відомої марки, який до цього вже купував багато років.

А яка Ваша думка щодо цього і як, крім власної уважності, боротися з цим?
+
+15
CoffeeMan
CoffeeMan
28 января 2019, 10:52
#
Взагалі не вважаю, що потрібно з цим боротися. Описана ситуація є наслідком того, що піпл все рахує умовними «пачками», тому переможе той продавець, який буде робити цю «пачку» меншого об'єму (ваги).
Щойно люди порозумнішають, згадають шкільний курс математики і почнуть переводити ціну пачки в ціну за 1 кг, а потім голосувати гаманцем — потреба у поступовому зменшенні пачки відпаде.
+
0
Andrey M
Andrey M
28 января 2019, 11:03
#
На жаль, мало людей враховують, що коли ти купуэш меншим об«ємом чи вагою, ти на цю меншу вагу чи об»єм все рівно несеш додаткові виплати на логістику (хоча б власну для поїздки в магазин), упаковку та інше. Тобто, ти ще на цьому переплачуєш.
Олію, наприклад, я купую по 5 або 10 літрів. А ось з товаром що швидко псується — не так легко (молоко, йогурти та інше). Тут потрібно бути уважний та починати розраховувати вартість товару на 1 кг чи 1 літр (колеги говорять що великі мережеві супермаркети вже це вказують в цінниках).
У мене в сім«ї, більшість закупів робить дружина, благо поруч з будинком (не більше 100 метрів від під»їзду) Фуршет, Білла, АТБ та чуть далі Сільпо. Тому для мене інформація що в блозі була певною новиною:)
+
0
ballistic
ballistic
28 января 2019, 11:43
#
В умовах ринку боротися з цим неможливо, інакше отримаємо совок.
Ринкова конкуренція — це все що потрібно.

Я для себе вирішив цю проблему формуванням власного списку перевірених виробників. Тобто якщо наприклад я бачу щось цікаве і це відомий мені виробник, то я беру товар без прискіпливої перевірки. Якщо ж це невідомий мені виробник, але товар мене дуже зацікавив, то я попередньо буду уважно вивчати все що написано на етикетці і потім приймати рішення.
І звісно в мене є свій чорний список виробників, яких я ігнорую, навіть якщо там 75% знижок чи щось інше дуже привабливе намальоване.
+
0
Andrey M
Andrey M
28 января 2019, 11:55
#
Все таки, я б чимось типа ГОСТа по соціальним товарам визначив об«эм та вагу товару (молоко, хліб, фасування самих вживаних круп, тощо).
Це все рівно б було рикновим, так як не обмежувало б ціноутворення, проте обмежило можливості обману не зовсім досвідчених людей, та особливо пенсіонерів.
+
+15
CoffeeMan
CoffeeMan
28 января 2019, 12:16
#
Визначення об'єму/ваги, на мою думку, є обмеженням, а неминучим наслідком обмеження є дефіцит. Що ж до недосвічених людей, то в них доля така — страждати, і щобільще вони страждатимуть, тим привабливіше ставатиме відповідальне ставлення до своїх рішень та їх наслідків.
+
0
Andrey M
Andrey M
28 января 2019, 14:11
#
«Визначення об'єму/ваги, на мою думку, є обмеженням, а неминучим наслідком обмеження є дефіцит.» — мова не йде про обмеження в продажах. Просто закріпити що в роздріб, наприклад олія, продається фасунком: 0.5 л, 1л, 3л, 10 л
Де тут дефіцит?
+
0
CoffeeMan
CoffeeMan
28 января 2019, 18:47
#
«Просто закріпити» можливо, але в когось можливе неспівпадіння власної стратегії і політики обмежень (наприклад, фасувальник не уявляє, як він витримає конкуренцію), тоді він може тимчасово згорнути виробництво, а ті хто залишився — створити штучний дефіцит і з цього приводу підняти ціни.
Хоча я визнаю, це цілком уявна картина.
+
0
ballistic
ballistic
28 января 2019, 13:10
#
«обмежило можливості обману не зовсім досвідчених людей»
— в совку начебто не було обману, бо все було однакове для всіх, тому «недосвідчені» там почувалися найкраще, бо не бачили різницю між собою і «досвідченими».

В ринкових умовах «обман» починається з реклами і закінчується різноманіттям вибору — в таких умовах недосвідченій людині дуже важко зробити найкращий вибір.
+
+30
zaNOza :)
zaNOza :)
29 января 2019, 9:52
#
Гост ни вес ни объем никогда не регулировал! Но тут я абсолютно согласна. Мороженое не 4733 у меня дома летит в мусорное ведро мгновенно, купивший еще и люлей выгребет
+
+15
Andrey M
Andrey M
29 января 2019, 9:56
#
Я же сказал типа Госта!
Давайте не цеплятьмя к словам.
+
0
Anko
Anko
28 января 2019, 12:22
#
Как бороться — никак, естественно. Пару раз накалывался на описанную ситуацию, немного обидно, сейчас смотрю более внимательно. Те, марки/продукты, которые покупали всегда из-за качества, продолжаем покупать и дальше, например, Сквира — хотя вес там уменьшился за пару лет с 1 кг до 0,8 кг.
Расцениваю этот момент как скрытую инфляцию.
Читал, что в Штатах такую методу начали практиковать после кризиса-2008.
+
+75
SAndreyS
SAndreyS
28 января 2019, 12:14
#
Есть простой способ борьбы: обязательное указание цены за кг/литр.
Причем цена эта должна быть указана шрифтом не меньше, чем цена за продаваемый объем.
То есть например бутылка 900 г. молока, за 25 грн., должно быть указано 2 цены:
1 уп. — 25 грн.
1 кг — 27,78 грн.

Одним шрифтом.
Сразу говорю, это не совок мы никого ни в чем не ограничиваем, просто требуем предоставлять дополнительную информацию.

Хотите продавать молоко по 852 г. в бутылке, нет проблем, но укажите:
23,66 грн. — бут;
27,77 грн. — кг.
+
0
Andrey M
Andrey M
28 января 2019, 14:12
#
Согласен, это неплохой вариант.
+
+15
zaNOza :)
zaNOza :)
29 января 2019, 10:19
#
Вообще-то жидкость в литрах всегда продавали,,, в литре мала всего 930 гр. в литре молока 1030гр.
+
0
SAndreyS
SAndreyS
29 января 2019, 12:24
#
Жидкость в литрах, твердые вещества в кг. Неужели необходимо это уточнение. По мне так и так ясно.
+
0
Tisha ™
Tisha ™
28 января 2019, 13:05
#
Удивлен, что 1+1 начали педалировать эту тему. Ей уже года 2-3 от роду. :)
Давно уже выбирая между ценами поставщиков, пересчитываю стоимость на кг (литр), после чего делаю выбор.

P.S. Кстати, в сюжете у той «пенсионерки» в тележке стояли бутылки с шампанским (или еще чем). Хочу сказать, что в них точно литраж не поменялся. :)
+
+15
SAndreyS
SAndreyS
28 января 2019, 13:17
#
Года 4, а то и 5 этой теме, не меньше, давно наблюдаю это. Я просто люблю читать производителей, а объем на этом фоне очень легко заметить.
Соглашусь, что элемент обмана есть и существенный, идет игра на привычках. Но это с другой стороны хорошо, таким образом вырабатываются привычки читать информацию на упаковке перед покупкой.
А там много всего интересного, например: состав, страна производителя.
+
+15
CoffeeMan
CoffeeMan
28 января 2019, 18:31
#
To Tisha:
три! у нее там три бутылки стояли, и бидон чего-то синего (моющее средство?). А она вещает, что не может бедолага олії купить без проблем
+
0
Tisha ™
Tisha ™
28 января 2019, 20:44
#
Я краем глаза смотрел, не успел пересчитать, а рыться в инете было влом. :)
Спасибо за уточнение.
+
+15
ramarren
ramarren
28 января 2019, 13:36
#
Вчера долго ржал с этого сюжета ТСН, в которм они 10 мин обсасывали несчастную бутылку масла. А торговую марку так и не показали — и не мудрено, иначе бы в суд заргемели и извиняться пришлось бы, еще и с доплатой. Вес/объем честно написан, а что со времен Екатерины кто-то привык пшено пудами мерять, а сыр — унциями, то их личные проблемы.
+
0
Tisha ™
Tisha ™
28 января 2019, 13:45
#
Если нет «новостей», то их можно просто «сделать». :)
+
+30
zaNOza :)
zaNOza :)
28 января 2019, 17:37
#
А с чего автор и вы решили, что это ПАРТИЗАНСКИЙ маркетинг?
ноухау не наше и ему десятки лет, более того это буржуи на нашем рынке провернули (на моей памяти) вначале 2000. Я на памперсах заметила. С 2004 буханка украинского стала не кило и батон не 0,5кг,,, А еврейские поляки вообще засранцы, мало того, что уже 4 года (выкупила израильская фирма и завод в польше открыла) они 225 и 450 место 250 и 500, так в последние пару лет вообще стали робусту добавлять в блу лейбл, у буржуев я таких пачек не видела и амбасадор там совсем другой. Испоганили один из любимых сортов
+
0
ramarren
ramarren
29 января 2019, 13:36
#
Раньше батон был Нарезной да Подмосковный. Сейчас пальцев руки не хватит пересчитать. Все в один вес должны быть? Кто какой хочет — такой и делает, главное чтобы без пальмового масла (привет Сумскому ТМ хлебу!), а там хоть пудовый пусть будет, если есть покупатель.
+
0
Tisha ™
Tisha ™
28 января 2019, 17:39
#
А еще гады-буржуи вместо литрушки пива втюхивают народу пинту, а вместо 0,5 — пол-пинты… :-)
+
+27
Katbert
Katbert
28 января 2019, 21:09
#
Хорошее обсуждение получилось, показывает тенденцию общества мыслить совковыми понятиями «должно»… Это и неудивительно, если рассмотреть их комментарии других блогов. Продавцы же никого не обманывают — есть цена и есть вес/объём. Вся информация доступна до момента покупки. Нужно просто читать, а это, к сожалению, не всем доступный навык)
+
+45
brigadirius
brigadirius
29 января 2019, 14:20
#
А мене позавчора обурила інша ситуація. Закупався в Ашані на Берківцях. Підхожу до печива, бачу скидку з 64 до 59 грн. Зважую та пробиваю ваговий чек, а там ціна 64 грн. Питаю у співробітниці. Відповідь: «Ой, ми невстигли в ваги внести скидку». Вирішив не брати. Дружина завантажила візок вже різними товарами. Добрався до каси, пробиваю чек приблизно з номенклатурою 20-25 товарів. В трьох з них ціни вищі ніж вказані на цінниках. Не набагато: 3-5 %. Вроді і скандалити за 30 грн, не хочеться, а всеж осадок неприємний залишився.
+
+45
Andrey M
Andrey M
29 января 2019, 14:52
#
В інтернеті таких прикладів просто жах як багато.

У мене в червні позаминулого року в Портер Пабі (на Майдані Незалежності, біля кінцевої зупинки тр 18,6,16) була ситуація, коли я при оплаті чеку більше 20 тис грн за велику компанію виявив що мені замість Ред Лейбл порахували як Блек Лейбл. Різниця була на 4 тис грн.
На мою вимогу пояснити та перерахувати офіціант мене приголомшив відповіддю:
— У нас це одне й те ж саме віскі.
Я запитав що він має під цим на увазі: чи те що тим хто замовляє Блек Лейбл вони наливають Ред Лейбл, чи те що всім не в залежності від замолення рахуюьб по ціні Блек Лейбл.
Правда після погроз ниписати скаргу та визвати поліцію вони відрухували ці переплати.
Я звісно на цьому не заспокоївся — щоб все таки мене утихомирити — мені надали безкоштовний сертифікат на 1 тис грн.
+
0
SAndreyS
SAndreyS
29 января 2019, 15:02
#
Вот *** блин. А ведь когда-то было норм заведение.
+
+15
Tisha ™
Tisha ™
30 января 2019, 16:06
#
Официант в ресторане приносит счет и скороговоркой говорит:
— Вот Вы заказали на 20 грн, вот еще заказали на 20 грн — получилось восемьдесят грн в итоге.
Клиент:
— Что значит 80 получилось? Ведь 20+20 = 40!
Официант:
— Ну, не получилось…
:)
+
+30
SAndreyS
SAndreyS
30 января 2019, 16:16
#

— шашлык — 500 грн.;
— водка — 500 грн.;
— Прокатило — 500 грн.;

Клиент:
— Что такое прокатило?
Официант:
— Ну, не прокатило
+
+15
duke34
duke34
20 февраля 2019, 18:40
#
Вчера аналогичная ситуация, брал корм для котов, в Ашане написана акция 7,20 грн за упаковку, ну дешевле даже в интернете нет, так как корм беру часто и цену знаю, взял 20 пачек, а дома увидел, что все они без скидки и цена 9,80. Но хочу отметить, что такое первый раз 3 года в Ашан на окружной хочу — ни разу такого не было. Кстати, если не ошибаюсь, то только в Ашане и показывают цену за 1 кг. CoffeMan правильно писал, когда видишь цену за кг сразу начинаешь правильно считать.
+
+15
Tisha ™
Tisha ™
20 февраля 2019, 23:09
#
Проверяйте чеки. :) Вы имеете право приобрести товар по той цене, которая указана на ценнике в торговом зале магазина. Я когда-то так наказал Мегамаркет… ;)
+
+15
brigadirius
brigadirius
21 февраля 2019, 12:49
#
В Ашане сканеры штрихкодов в зале установлены, так что можно проверить не доходя до кассы. Но сам факт попытки обмана покупателя это уже негатив.
+
0
duke34
duke34
23 февраля 2019, 12:36
#
В том то и дело, что сканерами всегда пользовался :) а тут ни сканера, ни чеки не посмотрел…
Чтобы оставить комментарий, нужно войти или зарегистрироваться