6 квітня 2021, 7:40 Читать на русском

Як заробити на алкоголі: рекомендації експертів і вибір редакції

Інвестори активно придивляються до індустрії алкоголю. На початку лютого Uber оголосив про придбання служби доставки алкоголю Drizly за $1,1 млрд. За кілька тижнів останнього місяця зими акції російського лідера з виробництва горілки Beluga Group подорожчали на 260%, а біткоїн за цей же час додав в ціні 152%. Вкластися в алкогольну компанію вирішив і «Мінфін». Але виявилося, що інвестиції в галузь мають подвійне дно.

Наша ставка на швидке закінчення пандемії поки не спрацювала. В очікуванні зняття обмежень і повернення світу до звичного життя «Мінфін» нещодавно придбав акції одного з найбільших авіаперевізників Delta Air Lines та футбольного клубу Манчестер Юнайтед.

Однак обидві акції з часу покупки подешевшали. Тож, тепер редакція вирішила подивитись на сектори, яким пандемія йде на користь. До таких секторів ми віднесли алкогольну галузь. Логіка зрозуміла: тотальний локдаун вганяє людей в депресію, а відтак — провокує споживання алкоголю. Та коли ми почали розбиратись зі станом світового ринку алкоголю, виявилось, що ситуація виглядає з точністю до навпаки.

Світ стає тверезішим

У 2020 році споживання алкоголю в 19 ключових для світового ринку країнах знизилося на 8%. За даними аналітичної організації IWSR, у Китаї споживання міцних напоїв у минулому році впало більш ніж на 30%. В Мексиці — приблизно на 17%, в Південній Африці та Індії — на 10%.

Навіть в Росії статистика зафіксувала 5-відсоткове падіння попиту, що, скоріш за все, пояснюється масовим переходом на самопал, але у будь-якому випадку шкодить офіційним виробникам.

Чому так відбулося? По-перше, споживання окремих алкогольних напоїв почало скорочуватися ще до пандемії. Зокрема, вже тривалий час знижуються продажі вина в Європі, а в США споживання вина у 2019 році впало вперше за 25 років.

Попри зростання населення, у 2019 році світове споживання алкоголю зросло лише на 0,1%, хоча витрати споживачів на нього збільшилися на 3,6%. І це означає лише одне: покупці потроху переорієнтовуються на більш дорогі напої.

Негативу додали і торгові війни між Штатами та Європою. Приміром, з червня 2018-го ЄС стягує 25-відсоткове мито з виробленого в США віскі. С того чаcу станом на 1 січня, за даними американського Бюро перепису населення, експорт американського віскі впав на $500 млн. Штати запровадили дзеркальні тарифи на європейські міцні напої у жовтні 2019-го. На початок цього року поставки міцного алкоголю з Європи до США впали на $200 млн.

По-друге, по продажах алкоголю вдарила пандемія через закриття барів і ресторанів, а також зниження туристичних подорожей. За оцінками аналітиків, світовий ринок алкоголю повернеться до показників 2019 року лише у 2024 році.

Але з цього правила були і виключення. Так, зростання продажів алкоголю було зафіксоване в США і Канаді. Зростання продажів забезпечила інтернет-торгівля спиртним. В минулому році, за даними IWSR, вона зросла на 80%. Цього року онлайн продажі алкоголю в Штатах обженуть Китай.

П’ять​ акцій, які рекомендують експерти

Як повідомляє Nasdaq, продажі алкоголю в Штатах зростатимуть і надалі. А тому, із посиланням на аналітику Zacks (відстежує рекомендації понад 200 брокерських фірм Уолл-стріт і понад 4,5 тис акцій) рекомендує для вкладень в цьому році акції цих п’яти компаній.

Diageo plc (DEO), власник брендів Johnnie Walker, J&B, Guinness, працює приблизно в 180 країнах і займається виробництвом, дистиляцією, пивоварінням, розливом в пляшки, упаковкою, а також продажем спиртних напоїв, вина і пива. Очікувані темпи зростання прибутку компанії в поточному році — 11,8%.

RemyCointreau (REMYY) виробник вина і спиртних напоїв. Портфель компанії складається з коньяків Rémy Martin і Louis XIII, лікеру Cointreau, а також спиртів Metaxa, Mount Gay, St-Rémy, Bruichladdich, Port Charlotte, Octomore і The Botanist. Очікувані темпи зростання прибутку компанії в поточному році — 18,5%.

Pernod Ricard SA (PDRDY) працює як виробник і продавець широкого асортименту вин і спиртних напоїв. Це холдингова компанія, структура якої розділена між дочірніми компаніями-власниками таких брендів, як The Absolut Company, Havana Club International і Chivas Brothers.

Очікувані темпи зростання прибутку компанії в поточному році — 12,5%.

Molson Coors Beverage Company (TAP) — світовий виробник і продавець пива та інших напоїв. У нього в портфелі близько 100 власних і партнерських брендів, серед яких — Pilsner, Miller, Staropramen. Очікувані темпи зростання прибутку компанії в поточному році — 7,9%.

Constellation Brands Inc (STZ) виробляє і продає пиво, вино і спиртні напої. Це третя за розміром пивоварна компанія і провідна винна компанія високого класу в Сполучених Штатах. Очікуваний темп зростання прибутку в поточному році — 5,9%.

Вибір «Мінфіну»

«Мінфін» звернув увагу на компанію Brown-Forman Corporation. Її найвідоміший продукт — віскі Jack Daniel's. Їй також належать бренди Canadian Mist, Finlandia, Southern Comfort. Займається корпорація і виробництвом вин в Італії, Франції та Каліфорнії.

Компанія зацікавила нас хорошими показниками доходу у 2020 році: минулого року вони склали $3,36 млрд проти $3,32 млрд у 2019-му. Чистий прибуток у 2020 р. знизився на $8 млн до $827 млн, але все рівно перевищував показники 2018-го і 2017 років.

Хороші показники були забезпечені високими націнками, які може дозволити собі виробник напоїв преміум класу. Крім цього, Brown-Forman успішно розвивала свою серію RTD-напоїв (ready to drink) — готових до вживання коктейлів.

Зумів виробник прилаштуватись і до закриття барів, переорієнтувавшись на продажі в магазинах та через Інтернет. Крім цього, нас влаштовувала ціна акцій. Свого історичного максимуму у майже $82 вони досягли у листопаді минулого року, після чого відбулась невелика корекція.

У ключових конкурентів справи йшли гірше. Наприклад, дохід Diageo знизився із $12,87 млрд у 2019 році до $11,75 млрд у 2020 році. А прибутки скоротились більше ніж вдвічі (до $1,41 млрд), що стало найгіршим показником за останні роки.

Дохід Anheuser-Busch InBev минулого року скоротився на 10% (до $46,8 млрд), а прибутки — в 6,5 разів. Компанії належать бренди Budweiser, Stella Artois, Corona.

Читайте також: Інвестиції в український бізнес ризикованіші, ніж гра на фондовому ринку

Отже, редакція купила 1 акцію Brown-Forman за $69,04. «Мінфін» сподівається, що із завершенням карантинних обмежень у США до звичної роботи повернуться бари та ресторани, поступово зростатиме туризм. Як наслідок вгору підуть і продажі алкогольних напоїв.

Зважили ми і на те, що Brown-Forman — американська компанія. А тому, хоча прямо надавати підтримку виробнику алкоголю адміністрація Байдена не наважиться, опосередковано компанія виграє і від економічних стимулів.

Читайте також: Спекулювати чи «купити і тримати»: як обрати стратегію на фондовому ринку

Виходячи з усіх факторів, «Мінфін» розраховує, що акції Brown-Forman за рік зростуть на 10−15%. До того ж алкогольний гігант виплачує дивіденди — 1,03%. Це хоч і не суттєво, але має збільшити наші доходи.

Фінансові результати

Свою інвестицію редакція зробила у минулий четвер. Після цього акції компанії подорожчали на 1,75%. Так само вгору пішли акції інших найбільших виробників алкогольних напоїв. Нічого дивного в цьому немає, адже історичний максимум оновив і широкий індекс S&P 500.

Більшість наших активів за тиждень зросли в ціні. Серед тих, хто впав — BP, на вартість компанії вплинуло здешевлення нафти. Також низхідний тренд продовжує демонструвати Manchester United. Футбольному клубу не допомогла навіть перемога в минулому матчі англійської Прем'єр-ліги.

Вниз портфель, як і раніше, тягнуть біотехнологічні компанії UniQure та Zogenix. Натомість виробник вітамінів Usana Health Sciences залишається найкращою з наших інвестицій. Не набагато нижчу дохідність демонструє ETF United States Copper Index Fund, що орієнтується на мідь. Хоча, можливо, ми цей актив вже перетримали: раніше його дохідність сягала 19%.

На новинах про підтримку ринку електромобілів у США продовжують зростати акції General Motors.

Загалом всі наші інвестиції наразі принесли $89,82, що становить 3,1% від депозиту в $2 990. Таким чином, ми все ще програємо широкому індексу S&P 500, який зі старту проекту подорожчав на 6,58%.

Інвестиції «Мінфіну»

Актив Кількість акцій Ціна акції на момент придбання, $ Ціна акції на момент написання статті, $ Зміна ціни активу за тиждень, $ Зміна ціни з часу придбання $ Дохідність
Usana Health Sciences 2 86,4 99,32 3,33 25,85 14,95%
United States Copper Index Fund 8 22,32 25,29 1,76 23,76 13,30%
General Motors 1 53,5 58,57 2,66 5,27 9,85%
BP 5 22,6 24,54 -1,75 9,73 8,60%
VanEck Vectors Agribusiness 3 81,44 87,91 7,03 19,41 7,94%
Vanguard S&P 500 1 347,44 370,33 8,39 22,89 6,58%
Roblox 2 68,74 70,31 3,14 3,14 2,28%
Brown-Forman Corporation 1 69,04 70,25 н/д 1,21 1,75%
Honda Motor 5 29,55 30,04 -1,98 2,45 1,65%
Delta Air Lines 2 50,67 49,64 4,97 -2,06 -2,03%
WisdomTree Wheat 2 6,12 5,95 -0,11 -0,340 -2,77%
Zogenix 4 22,24 20,11 7,28 -8,5 -9,55%
Manchester United 5 18,07 16,11 -2,93 -9,78 -10,81%
UniQure N.V. 3 40,3 35,23 18,17 -15,21 -12,58%

ПОПЕРЕДНІ МАТЕРІАЛИ СЕРІЇ

Як заробляти на акціях футбольних команд

11% росту в рік: чому варто інвестувати у відеоігри

10 найбільших брокерів для купівлі акцій на закордонних фондових біржах

Автор:
Олексій Писарєв
Журналіст Олексій Писарєв
Пише на теми: Інвестиції, фондовий ринок, forex, макроекономіка

Коментарі - 6

+
0
bonv
bonv
6 квітня 2021, 10:50
#
Віскі рулить:)
+
0
bonv
bonv
6 квітня 2021, 10:50
#
Такие, чисто мужские инвестиции. =)
+
0
bonv
bonv
6 квітня 2021, 10:52
#
Мы вовсе не пропиваем деньги, мы — избавляемся от ненадёжных рублёвых активов:))).
+
0
Bratyshechka
Bratyshechka
6 квітня 2021, 12:06
#
Из заголовка, подумал что тут какой-то интересный кейс, а оказалось просто покупка акции
+
0
bonv
bonv
6 квітня 2021, 12:07
#
10 цитат инвесторов, которые помогут правильно инвестировать ваши деньги.
https://minfin.com.ua/blogs/bonv/166782/
+
0
Юрий Новокрещенов
Юрий Новокрещенов
7 квітня 2021, 9:48
#
Когда уже алкашку приравняют к наркотикам? Чистый воды подъем на человеческих слабостях!
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися