Мінфін - Курси валют України

Встановити
4 квітня 2019, 8:00

З травня українці зможуть змінити оператора зі збереженням номера

З 1 травня українці зможуть змінювати мобільних операторів, не втрачаючи при цьому свій номер. Тобто якщо вас не влаштовують тарифи або якість послуг, можна без коливань спробувати перейти в іншу компанію, і не боятися, що ваші друзі і колеги вас втратять з поля зору.

Раніше ми вже писали про чотири прості кроки, які потрібно буде зробити для зміни оператора. «Мінфін» вирішив нагадати, як буде відбуватися цей процес і чи готові до нього компанії мобільного зв'язку.

У світі послуга mobile number portability (MNP), тобто зміна оператора зі збереженням номеру, працює вже давно. Мобільні оператори Гонконгу, Великої Британії та Нідерландів запропонували її своїм клієнтам ще у далекому 1999 році. У 2000-х хвиля дійшла до Пакистану (2007 р), Єгипту (2008 р) і Таїланду (2010). А у 2017 році серед країн, що надають послугу MNP, налічувалося вже 6 держав Африки і 8 країн пострадянського простору.

України в цьому списку досі нема. Перша і друга спроба запустити процес провалилися. Український державний центр радіочастот (УДЦР) проводив тендери на закупівлю обладнання для надання послуги MNP у 2015 і 2016 роках. Результати першого тендеру визнали недійсними, а другий закінчився судовими позовами між переможцем конкурсу та одним із учасників.

Наразі питання з програмним забезпеченням та обладнанням вирішене. На порядку денному — створення комплексної системи захисту інформації (КСЗІ) та вибір інтегратора Центральної бази даних (ЦБД). Паралельно мобільні оператори приводять у відповідність з вимогами локальні бази даних (ЛБД) і налаштовують криптошлюзи для захисту відкритих каналів зв'язку. Наявність криптографічних шлюзів гарантує збереження конфіденційності даних клієнтів. До кінця квітня 2019 року всі дані повинні бути інтегровані і протестовані.

Читайте також: Найвигідніші тарифи мобільних операторів

Спроба № 3: зміна оператора зі збереженням номера стане доступною з травня 2019 року

Ситуація на українському ринку мобільного зв'язку не змінюється вже багато років: практично всі абоненти розподілені серед операторів «Великої трійки» — Київстар, Vodafone Україна та Lifeсell. Багато українців одночасно обслуговуються у кількох провайдерів.

Можливість змінити оператора без втрати номеру була дуже актуальною ще 5−10 років тому. Тепер же боротися за клієнтів операторам доведеться не тільки між собою, але й з численними мессенджерами. Однак представники «Великої трійки» налаштовані оптимістично і вважають, що впровадження MNP посприяє розвитку ринку мобільного зв'язку.

В Київстар не бояться відтоку клієнтів. У компанії наводять за приклад досвід країн, де ця послуга була запущена раніше. Мовляв, там такою можливістю скористався лише невеликий відсоток клієнтів. Швидше за все, так буде і в Україні. Але в цілому сервіс потрібен ринку і абонентам: він буде стимулювати операторів працювати ретельніше, удосконалювати свої процедури обслуговування, створювати більше можливостей для клієнтів.

Збереження номера при зміні оператора може зацікавити тих абонентів, чий номер прив'язаний до мобільного банкінгу, передплати, онлайн-сервісів. Зараз вони змушені залишатися з оператором, навіть якщо їх не влаштовують тарифи або умови пакету.

Підштовхнути користувача до заміни оператора може погана якість зв'язку. Наприклад, якщо поруч встановлена ​​вишка провайдера-конкурента. Ще одна причина — прив'язка до певного оператора телефонних номерів найближчого оточення користувача.

У Lifecell переконані, що запуск MNP посприяє розвитку здорової конкуренції на ринку. Клієнти при виборі оператора будуть звертати увагу на багато показників, але вирішальну роль буде грати співвідношення ціни та якості.

Що стосується Vodafone, в запуску послуги MNP компанія бачить нові можливості залучення клієнтів. Оператор запевняє, що готовий запропонувати тарифи, привабливі і за вартістю, і за обсягом інтернет-трафіку.

З низького старту: всі мобільні оператори готові до запуску послуги MNP

У прес-службі Київстару запевняють, що компанія своєчасно підготувала свою базу даних для взаємодії з централізованою базою даних номерів, що переносяться. Зараз проводиться підготовка до комерційного запуску послуги: тестується взаємодія системи Київстару з інформаційними системами інших телеком-операторів.

У Lifecell заявили, що локальна база даних Lifecell вже налаштована і бере участь в тестуванні, криптошлюз для захисту персональної інформації закуплений і очікує тестування. До 1 травня будуть завершені всі необхідні роботи. Щоб підготувати клієнтів до старту MNP в Україні, lifecell запустив інформаційний сайт.

Що стосується Vodafone, в компанії пояснили, що готові були починати технічні тести ще в лютому. Зараз там чекають, коли інші оператори закінчать підготовку і можна буде відпрацювати взаємодію.

Як змінити оператора зі збереженням номеру

Перехід на іншого оператора без зміни номеру стане доступним бажаючим вже з 1 травня 2019 року. Процедура буде проходити згідно з установленим порядком «Надання послуги перенесення абонентських номерів», розробленим Національною комісією з питань регулювання зв'язку та інформатизації (НКРЗІ). Ті, хто бажає залишити свій номер, повинні виконати чотири кроки.

Крок № 1. Якщо абонент не контрактний, йому доведеться зареєструвати номер у базового (чинного) провайдера мобільного зв'язку. Зробити це можна онлайн або офлайн.

При онлайн-реєстрації користувач повинен зайти в особистий кабінет на сайті оператора і перевірити свій статус. Якщо номер в базі не зареєстрований, то необхідно оформити заявку на реєстрацію і завірити її електронно-цифровим підписом (ЕЦП).

Якщо абоненту зручніше варіант офлайн-реєстрації, підтвердити номер можна в будь-якому фірмовому магазині оператора, надавши в якості посвідчення особи водійські права, внутрішній або закордонний паспорт.

Крок № 2. Потрібно звернутися до мобільного оператора, до якого клієнт планує «мігрувати». Це також можна зробити через офіс обслуговування або дистанційно, заповнивши реєстраційну форму на сайті оператора.

Крок № 3. Компанія направить запит базовому мобільному оператору про можливість надання послуги MNP за певним абонентським номером. Згідно з даними Київстару, інший оператор повинен підтвердити таку можливість протягом 8 робочих годин з моменту отримання запиту, або ж повідомити про підстави для відмови.

Відмовити клієнту в перенесенні номеру можуть, якщо:

  • номер, на який створена заявка, належить іншій особі;
  • створено кілька заявок на один абонентський номер;
  • з моменту останнього перенесення пройшло менше 30 календарних днів;
  • в заяві вказані неповні та/або недостовірні дані;
  • оператор-отримувач не представлений в зазначеному заявником населеному пункті (це стосується маленьких операторів).

Підтримувати інформаційний обмін між операторами і фіксувати перенесення номеру буде Адміністратор Централізованої бази даних. В ЦБД також буде зберігатися вся інформація про перенесені номера та номери маршрутизації.

Крок № 4. Новий мобільний оператор має повідомити про результати розгляду заявки. Абонент отримає sms з підтвердженням і запрошенням забрати SIM-карту, на яку буде перенесено номер. У магазині під час отримання нової SIM-карти також потрібно буде пред'явити посвідчення особи і підписати договір на обслуговування. За інформацією Lifecell, далі оператор сам нагадає клієнту, щоб той змінив сім-карту в телефоні.

У Vodafone проінформували, що протягом 3-х робочих днів з моменту подачі заяви номер вже буде обслуговуватися в мережі. Перенесення номеру відбувається в будні дні протягом робочого часу, але абонент може сам визначити зручний для себе день і час переходу.

Перенесення номера повністю, включаючи код: як це працює

Під час переходу в іншу мережу номер телефону зберігається повністю, включаючи 3-значний код мережі базового оператора. Тому, якщо клієнт захоче повернутися до колишнього провайдеру мобільних послуг, йому не потрібно буде проходити повторну реєстрацію.

У Vodafone уточнили, що клієнт може вільно змінювати оператора не частіше, ніж 1 раз на 30 днів.

Можливі ризики при зміні оператора без зміни номера

Вартість послуги MNP на даний момент все ще не визначена. Очікується, що вона буде безкоштовною, але точної інформації поки що немає.

Не підійде перенесення номера тим, хто піклується про свою приватність. Подвійна реєстрація номера — у поточного і майбутнього операторів, не залишає шансів зберегти інкогніто.

Якість роботи послуги перенесення номеру багато у чому залежатиме від того, наскільки злагоджено будуть взаємодіяти всі учасники цього процесу.

Світлана Волкова

Коментарі - 27

+
+115
Юрий Новокрещенов
Юрий Новокрещенов
4 квітня 2019, 10:16
#
Круто, но я так и не понял (возможно не дочитал).
К примеру, звонки Киевстар на Киевстра бесплатно. Сейчас перед набором я понимаю, что если звоню на 067, то это мне будет бесплатно.
А если чел с номером 067 перешел на Водафон, то как понять звоню я в сети или вне?
+
+111
Alex Stein
Alex Stein
4 квітня 2019, 11:38
#
На официальном сайте MNP есть ответ на этот и другие вопросы. Ответ на этот вопрос: «При совершении звонка на портированный (перенесённый) номер абоненты будут слышать специальное голосовое сообщение.»
+
+30
Юрий Новокрещенов
Юрий Новокрещенов
4 квітня 2019, 11:50
#
Ну, вот видите, таки «не дочитал».
Тогда вообще огонь.
+
+41
m0ps
m0ps
4 квітня 2019, 13:27
#
А что… Разве еще есть разница на какого оператора звонить?.. Я уже несколько лет абсолютно не обращаю внимания на какого оператора звоню, благо тарифы сейчас это позволяют.
Это лет 10 назад было важно какой оператор, ибо звонки на другие сети стоили оч дорого.
+
+23
Юрий Новокрещенов
Юрий Новокрещенов
5 квітня 2019, 12:05
#
Good for you!
+
+43
Юрий Новокрещенов
Юрий Новокрещенов
5 квітня 2019, 12:07
#
Ну, если даже Вам не важно, то может быть это важно другим?
Тут вопрос дохода, а не затрат.
Кому-то и 5 тыс грн на Киевстра тратить «на поговорить» не жалко, а кто-то думает, что 50 грн в мес — это дорого.
+
0
1112VFRFH
1112VFRFH
4 квітня 2019, 23:33
#
А в статті проТОні слова…
+
0
Volos86
Volos86
4 квітня 2019, 14:29
#
А где этот официальный сайт?
+
0
Kvestor2019
Kvestor2019
4 квітня 2019, 10:17
#
Про приватность хохма, в ближайшие год-два все будет по паспортам, в остальном почти все в плюс, но надо посмотреть на российский опыт с уводом симок любым школьником-продавцом в Хацапетовке
+
+15
Юрий Новокрещенов
Юрий Новокрещенов
4 квітня 2019, 11:55
#
Забудьте про приватность. Это тренд по всему миру.
Ничего Вы без контроля скоро не сможете сделать: оплата только карточки, звонки с фиксацией личности, камеры повсюду, паспорта с ИД и т.д.
В принципе для законопослушного гражданина — это скорее всего плюсы, чем минусы.
Одна надежда на интернет. И то наверное под вопросом эта перспектива тоже.
+
+15
ototo
ototo
4 квітня 2019, 17:02
#
С интернетом все еще хуже. На ключевых международных точках сообщения трафиком спецслужбы США давно поставили сканирующее оборудование, на самой территории они у себя огромные датацентры построили для хранения коллосальных обьемов информации. Плюс сами государства на законодательном уровне обязывают провайдеров хранить определенные данные передаваемые по их сетям + спец оборудование для расшифровки трафика и глубокого сканирования пакетов + неизвестно что еще что скрыто и тайно внедрено. И в недалеком будущем маячит призрак полноценного квантового компьютера, который сможет легко расшифровать текущие системы шифрования в интернете + взломать любую криптовалюту. Итого наступит момент когда все собранные данные за все время расшифруют, свяжут с каждым пользователем интернета и выплывет вся информация о каждом человеке. После этого интернет станет прозрачным аки родниковая вода)
+
0
Юрий Новокрещенов
Юрий Новокрещенов
5 квітня 2019, 12:15
#
На грани научной фантастики. Но вполне себе может быть. Тут за какие-то 20 лет все кардинально изменилось.
+
0
ballistic
ballistic
5 квітня 2019, 9:19
#
«в ближайшие год-два все будет по паспортам»
— звідки така впевненість?

А щодо приватності — її зараз вже нема.
+
+7
Буква Ґ
Буква Ґ
4 квітня 2019, 12:55
#
Неочем. Берете индекс XX и 1234567890 значный номер.
Дальше этот счет подвязывается к биллингу Ютела/Лайфсела/Водафона. И фсьо. Остальные «потешные» номера и перенос юзлес. Перед звонком соообщать о тарификации.
+
+60
Remalize
Remalize
4 квітня 2019, 22:10
#
Ничего не понятно, но очень интересно! Будьте добры, расскажите по-подробней в чем суть Вашей идеи.
+
0
Юрий Новокрещенов
Юрий Новокрещенов
5 квітня 2019, 12:15
#
Ржунимагу! :-)
+
+49
bonv
bonv
4 квітня 2019, 14:37
#
Телефон на дві картки і безлім рулять:)
+
+22
Алексей Стеценко
Алексей Стеценко
4 квітня 2019, 22:54
#
Бездарная х*ень. Надо качество связи улучшать. Интернет у всех операторов хромает, про дохлый водафоновский вообще молчу. Это баловство для школьников или студентов, которым плевать на конфиденциальность.
+
+13
Pens
Pens
5 квітня 2019, 2:09
#
«включая 3-значный код сети базового оператора.»
Многие будут удивлены, но коды у операторов двухзначные. :)
И да, если при переходе код сохраняется, то номер не может принадлежать человеку в другой сети, т.к. является уникальным. Т.е. человек с номером 50 1234567 даже в другой сети останется единственным, добавится только 63(например для Лайфа), как служебная информация для регистрации в сети или информирования звонящих, что набирая 50 1234567, в данный момент они звонят на Лайф, а не на Вудуфон. Как-то так…
+
0
Pens
Pens
5 квітня 2019, 2:14
#
Сорри — двузначные. :)
+
0
ballistic
ballistic
5 квітня 2019, 9:34
#
"Т.е. человек с номером 50 1234567"
— я розумію, що «0» це код виходу на міжміський зв'язок, який формально не є складовою коду оператора.
Але щоб записувати телефонні номери без «0» перед кодом оператору треба бути прибацаним задротом :)
+
0
Pens
Pens
5 квітня 2019, 12:06
#
Сталкивался не с одним человеком, которые уверены, что код Украины +38, а 050, 063, 067 это коды операторов. Вы правильно написали, «0» — это выход в сеть. А касательно сохранения, как на меня, записывать лучше вообще в полном формате — +380ХХХХХХХХХ, но это кому как нравится.:)
+
0
ballistic
ballistic
5 квітня 2019, 13:49
#
Ці технічні нюанси не обов'язково знати пересічним, бо нема ніякої практичної користі/шкоди від знання/незнання цих нюансів.
В даному випадку головна мета — вміти коректно набирати номер. І з цією задачею проблем у пересічних не виникало і не виникне після запуску MNP.
+
0
Юрий Новокрещенов
Юрий Новокрещенов
5 квітня 2019, 12:18
#
Ааааа. Вот оно что. Таки да.
Код страны +380, а далее уже оператор 2 цифры + номер 7 цифр.
+
+15
Алексей Стеценко
Алексей Стеценко
5 квітня 2019, 14:48
#
А как же такси и прочие службы с разным кодом в начале и одинаковым 777 77 77 на конце? Какая уникальность номера? Они повторяются. Может возникнуть непонимание при совпадении при переводе, тут будут какие-то нюансы, 100%…
+
0
jkaminski
jkaminski
19 липня 2019, 15:45
#
Усім привіт. Вирішив розповісти свою історію про перенесення номеру https://www.youtube.com/watch?v=kWhMsLiTQTs
+
0
sergonok
sergonok
13 січня 2022, 18:47
#
В принципе, статья полезная, но есть вариант и не менять своего оператора. Можно купить виртуальный номер телефона, необходимой страны. Дополнительная симка не нужна, а номер есть. Сервисов предоставляющих услуги такого плана достаточно много, но можно начать и с одного — Хоттелеком. https://hottelecom.net/virtual-number-of-hong-kong.html
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися